pcboyg Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 hei hei Har nettop kjøpt en pc med Sapphire radeon hd 4850 512mb Lurte bare på: Er dette kortet bra?Er det noen som har det elle har noe å si om dette skjermkortet? Takker for svar!:-) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 om den er bra spørs på hva maskinen hovedsakelig brukes til, samt hva resten av systemet er... Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 hei hei Har nettop kjøpt en pc med Sapphire radeon hd 4850 512mb Lurte bare på: Er dette kortet bra?Er det noen som har det elle har noe å si om dette skjermkortet? Takker for svar!:-) Hmmm... Om det er bra. Sammenliknet med hva? I forhold til hvilke forventninger? Ja det gir det fint bilde i Windows, med høy oppløsning og masse farger, så da er det nok bra. Eller er det snakk om spill? I såfall, i forhold til et GeForce 7800, så er det bra, fordi det gir endel høyere fps i de fleste spill. Dette låter kanskje veldig sarkastisk, men om et kort er bra eller ikke, kommer helt ann på hva du skal bruke det til og hvilke forventninger du har. Sammenliknet med de beste på markedet, så er det rein søppel. Men så koster jo også det beste på markedet mange ganger så mye. Kjæresten min har et Raderon HD4850, og det holder i lange baner til hennes bruk, som er World of Warcraft (i 1680x900) og Lord of the Rings Online, i samme oppløsning. Hun kan ha det meste skrudd rimelig høyt i WoW, og nesten alt på max med 4xAA i Lotro. Hvordan det er på 3D shooters, det tør jeg ikke si, da de ofte krevere endel mer enn mmorpgs, men så lenge du ikke skal kjøre for høy oppløsning, så er det nok helt greit. Til heftig gaming i 1920x1200 eller høyere, så nei, da er det ikke bra. Lenke til kommentar
ragnarocc Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) hei hei Har nettop kjøpt en pc med Sapphire radeon hd 4850 512mb Lurte bare på: Er dette kortet bra?Er det noen som har det elle har noe å si om dette skjermkortet? Takker for svar!:-) 4850 er et strålende kort! Jeg er knakanes fornøyd med mitt, og har noen anbefalinger for deg: Kortet kan bli ganske varmt, og gi litt polygon- og pixelfeil på skjermen om det blir for varmt. Det jeg anbefaler deg er å kjøpe: Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB Zalman 804,- Zalman ZM-RHS1 54,- SUM: 858,- Disse kjøleribbene er gørbillige og er til minnemodulene. De er kanonenkle å sette på, med ferdig kjølelim på baksiden. Bare å klistre på. Med zalmanvifta som følger med kan du fint klokke den fra 625/993 Mhz til 700/1100. HW har gjort det her. Ikke noe trylletriks, bare å endre frekvensen i catalyst. Må bare huske på å skru opp hastigheten på vifta også. Da har du det kortet i budsjettklassen som gir klart mest trøkk pr krone. For meg betydde det å gå fra Crysis på high til Crysis på very high på 1280x1024. endring: Selvfølgelig, har du en gigastor skjerm hadde jeg gått for noe kraftigere, men til 1280x1024 er det knall. endring 2: Ser nå at du allerede har kjøpt kort Men i så fall har du et flott kort uansett, med mulighet for en liten vifte/ribbe oppgradering i fremtiden Endret 5. desember 2009 av ragnarocc Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 hadde aldri brukt 850kr for å kjøle ned et kort... om det hadde blitt for varmt hadde jeg enten sjekka kabinettets kjøling, eller levert det inn for feil.. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 hadde aldri brukt 850kr for å kjøle ned et kort... om det hadde blitt for varmt hadde jeg enten sjekka kabinettets kjøling, eller levert det inn for feil.. De 850 kronene er et helt 4850 kort med en Zalman kjølevifte på og et løst sett med minne kjølere. Selve minne kjølerne koster jo bare rundt en 50-lapp, og det er ikke store greiene. Lenke til kommentar
pcboyg Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 TAKKER FOR ALLE SVAR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå