Halvliter Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Eg har to maskiner som er likt satt opp med Windows 7 Ultimate 64 bits. På den stasjonære har eg satt på deling på 3 NTFS disker, og ein partisjon av OS-disken (Også NTFS). Følgende metode brukte eg for å sette opp deling: Høgreklikk Egenskaper Deling Avansert Deling Huke av for Del denne disken/mappen Tillatelser - Everyone har "Alle tillatelser" På Network and Sharing Center, under Advanced setting: Turn On Network Discovery Turn On File and Printer Sharing Turn Off Public Folders Media Streaming is Off Use 128-bit Turn Off Password Protected Sharing ---- Får ikke tilgang til \\Pc'ens navn\d Du har ikke tillatelse til å få adgang til \\Pc'ens navn\d Kontakt systemansvarlig for å få tilgang. Denne feilmeldinga får eg på 3 av fire partisjoner. Alle satt opp likt. Tips ? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Bump. Kan du ikke bare bruke "Simple Filesharing"? (Ettersom Everyone skal ha tilgang.) Jeg bruker ikke et opplegg a la det du skisserer, så jeg kan ikke i farten se hva som eventuelt skulle være feil med det. Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Ja, eg får prøve det. Eg vil legge mappene/partisjonene til som nettverksstasjoner. Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Eg klarer ikkje å finne ut av kva eg gjer feil. Nokon andre som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Nå har jeg både Windows 7, Vista og XP i samme nettverket, som alle deler filer om hverandre, uten problemer. Jeg vet at det finnes endel instillinger under 'Local Security Policy' som hjelper på når man skal sette opp fildeling (spesielt om du ikke bruker 'Simple Filesharing'). Start-menu > All programs > Administrative Tools > Local Security Policy Se etter relevante instillinger under; Security Settings > Local Policies > User Rights Assignment Security Settings > Local Policies > Security Options Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Eg har løyst problemet. Eg kan ikkje bruke Simple Filesharing, då eg skulle dele heile stasjoner. Det som virka som problemet var at eg måtte skifte namnet. Eg kunne ikkje dele E: som "E", men som "Anime" gjekk det greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå