caesar* Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei! Jeg skal summere en ukjent lang rekke av inntekter ved hjelp av en funksjonsmakro. Da enkelte av radene er uten innhold, må man benytte seg av en annen kolonne for å bestemme "feltet" man ønsker å summere (jeg antar at det er mest naturlig med iterasjoner som "Do Until..."). Tabellen er som følger: Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Kan du ikke vare velge kolonnen og trykke på Sum symbolet da? Lenke til kommentar
caesar* Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Kan du ikke vare velge kolonnen og trykke på Sum symbolet da? Jeg ønsker en funksjon som kan regne dette ut, uansett lengden på tabellen. Med summer-funksjonen vil man vel være avhengig av å gå ned til enden av tabellen? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Lettest er det å gjøre som Geir sa. Velg første celle, og trykk Ctrl+Shift+Pil ned for å merke HELE kolonnen nedover fra start celle. Og trykk sum symbolet. Ingen krav til å måtte gjøre dette vanskeligere enn det må. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 For å øke tabellen, bare tar du tak i den lille haken og drar den nedover. Celleformateringen og uttrykk blir tilsvarende kopiert for cellene nedover. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Sumfunksjonen ignorerer tekst og tomme, så summer i vei, også i makroen, hvis du trenger. Denne tar alle tall i D: Sub test() MsgBox Application.Sum(Range("D1:D" & ActiveSheet.Rows.Count)) End Sub HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå