iMono Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg bor på Nygårdshøyden og er rundt 1650 meter fra sentralen. NGT beregner at jeg kan få inntil 8500 kbit ned på den linjen. Problemet er at jeg bor VELDIG nært UiB, men får ingen signal inn. Finnes det noen løsninger for meg? Har lite lyst til å betale 400 kroner i måneden for et abonnement som ikke akkurat er raskt. Finnes det andre kanaler å gå igjennom, eventuelt en signalmottakere som kan forsterke UiB sine signaler? Er WiMax eller 3G et valg? På forhånd takk. Rart at Fiber ikke er mer utbredt i sentrum btw. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Du kan jo sjekke ut Dataguard, de har eget nett i Bergen. Om du er student, så har de studenttilbud også. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg bor på Nygårdshøyden og er rundt 1650 meter fra sentralen. NGT beregner at jeg kan få inntil 8500 kbit ned på den linjen. Problemet er at jeg bor VELDIG nært UiB, men får ingen signal inn. Finnes det noen løsninger for meg? Har lite lyst til å betale 400 kroner i måneden for et abonnement som ikke akkurat er raskt. Finnes det andre kanaler å gå igjennom, eventuelt en signalmottakere som kan forsterke UiB sine signaler? Er WiMax eller 3G et valg? På forhånd takk. Rart at Fiber ikke er mer utbredt i sentrum btw. 8500? høres meget merkelig ut. På samme linjelengde så hadde jeg 14-15000 med varierende kvaltet på kobberet. Så er nok et meget underesitmat Nextgentel har kommet med der du Selv anbefaler jeg NGT da de stort sett leverer de beste linjene. UiB nettet er låst på de fleste områder, så det anbefales ikke (bodde i SiB bolig). Wimax eller 3G anbefales ikke, da er Adsl definitivt mye bedre. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Du kan selv sjekke hvilken hastighet du kan få, ved å logge deg inn på Telenors Kapaks-tjeneste. Da går du på ADSL Basis, og søker på adressen eller telefonnummeret. Linjelengde får du opp ved å velge SHDSL. NextGenTel/DataGuard/Ventelo og andre med eget utstyr kan som oftest levere over denne hastigheten, siden dette er Telenors estimat. Endret 1. desember 2009 av Glenn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Har du fri sikt til bygning med UiB trådløsnett og hvor stor avstand er det? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du kan selv sjekke hvilken hastighet du kan få, ved å logge deg inn på Telenors Kapaks-tjeneste. Da går du på ADSL Basis, og søker på adressen eller telefonnummeret. Linjelengde får du opp ved å velge SHDSL. NextGenTel/DataGuard/Ventelo og andre med eget utstyr kan som oftest levere over denne hastigheten, siden dette er Telenors estimat. Stort sett kan de levere en god del mer enn det som står i kapaks. Selv har jeg bodd på adresser der jeg kun kunne få 3-4mbit hos Telenor der jeg fikk 13-14mbit hos ngt. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Dataguard har ikke OA på fiber eller bredbånd, alt kjøres gjennom Ventelo sitt nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå