Abnorm Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Er på jakt etter et godt program til nettradio, betaler gjerne none kroner om programmet er bra. Radioen skal sendes fra serveren min, så det er ikke snakk om noe streaming fra hjemme pc. Ønsker ikke sånne løsninger at brukeren må benytte et spessielt program for å høre. Det skal holde med at brukeren åpner hjemmesiden til radioen, men hadde også vært fint om raioen hadde vært tilgjengellig på andre måter også, så brukeren slipper å ha nettsiden åpen heletiden. Vet alt det der med tono osv, så det behøver dere ikke fortelle meg... Ønsker bare hjelp til å få opprettet den radioen. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Er det radioserver du er ute etter? I så fall er vel ShoutCast den mest brukte gratistjenesten. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Har sett litt på det, men det virker som et utrolig dårlig program. Gir meg ingen frihet til å forme radioen som jeg selv ønsker, men ulike programmet og reklame spotter osv. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Joda shoutcast eller icecast er det du leter etter. Problemet er bare at det er bare halve historien. ShoutCast/IceCast tar seg bare av selve streamingen. Du må tenke flerdelt.. 1. Streamserver - Her har du ShoutCast, IceCast og sikkert et par andre. Begge de nevnte er gratisløsninger. 2. "Radioprogram" - Her fins det også endel å velge i mellom. Du må finne ut om du skal ha mulighet for live-sendinger, reklamespots, nøyaktig timing etc. - Den enkleste utgaven vil vel være å stappe et lass med låter i playlista til VLC og sette en *cast-server som streammottaker - Et kjapt googlesøk på "free radio software" gir meg f.eks. www.mixtime.com. 3. Webavspiller - Her vil det være så enkelt som å finne en egnet flashplayer, kode en htmlside hvor du peker den til shoutcast-strømmen din, og publisere siden. Så spørsmålet er egentlig hva du er ute etter... 24/7 musikk? Talkradio? En kombinasjon? -C- EDIT: Når jeg regnet om på nytt så ble vel *cast bare 1/3 av historien Endret 2. desember 2009 av ChristianW Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Jeg ser for meg at musikken blir fordelt i ulike mapper. Da må jeg kunne fortelle programmet at fra klokka "xx1" skal den spille musikk fra mappe "xx1" i "random", mens fra klokka "xx"2 skal den spille musikk fra mappe "xx2". På den måten slipper jeg å lage playlist og musikken blir da mer variert samt at musikke går 24/7. Da har jeg også mulighet for å lage ulike temaer. F.eks. etter klokken 18.00 spiller den mye pop, etter som den kun spiller musikk fra en mappe som innholder kun pop. Men det må også være mulighet for at den starter et spessielt program på et bestemt dato/dag og klokkeslett. Samt at den spiller en jingles i "random" mellom hver tredje/fjerde låt. Har sett på forskjellige programmer, f.eks: http://www.spacialaudio.com/ Eller: http://www.shoutcheap.com/shoutcast-hosting.html Som virker utrolig bra, men her må jeg vell leie server plass? kunne jeg bare kjøpt programmet. Endret 2. desember 2009 av frecjoha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå