delphinen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Hei. Jeg finner ikke igjen kameraet mitt, og trenger et før jul så jeg (og andre) får tatt noen bilder. Det som er viktig er at den er grei og enkel å bruke, slik at jeg ca. finner frem til det jeg skal. Bildekvaliteten må også være grei. Eller så har ikke pris noe å si. Er det noen som har forslag? Endret 1. desember 2009 av delphinen Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei. Jeg finner ikke igjen kameraet mitt, og trenger et før jul så jeg (og andre) får tatt noen bilder. Det som er viktig er at den er grei og enkel å bruke, slik at jeg ca. finner frem til det jeg skal. Bildekvaliteten må også være grei. Eller så har ikke pris noe å si. Er det noen som har forslag? Er det speilrefleks du er intressert i? Etter dine krav ser høres det ut som om ett kompaktkamera er tingen for deg egentlig.... Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Nei, speilrefleks. Jeg hadde et Canon speilreflekskamera av et slag før, kommer ikke helt på navnet i farten. Men der var det greit å finne frem. Enkelt og greit et speilreflekskamera som passer til "normal" bruk. Ta bilder i jula o.l. Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Nei, speilrefleks. Jeg hadde et Canon speilreflekskamera av et slag før, kommer ikke helt på navnet i farten. Men der var det greit å finne frem. Enkelt og greit et speilreflekskamera som passer til "normal" bruk. Ta bilder i jula o.l. Ok, da er nok du på jakt etter en Canon sikkert hvis du var fornøyd med ditt gamle kamera, som Nikonist kjenner ikke jeg mye til Canons modeller men vil tro 450D eller 500D er rett kamera for deg. Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Vel, jeg synes det er ganske mange varianter av 450D og 500D jeg da. Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Vel, jeg synes det er ganske mange varianter av 450D og 500D jeg da. Kommer vel i forskjellige pakker kanskje men husene er jo de samme. Hvis du linker til forskjellige kamera blir det nok enklere å hjelpe... jeg mener du ihvertfall du vil bli veldig fornøyd med en av de husene og en "allroundlinse". Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Har er det en liste: http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=3&...;visavdeling=32 Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Har er det en liste: http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=3&...;visavdeling=32 Hva er budsjettet ditt? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Er det bare kamera du har mistet eller også objektivet ? Hvis det står bare hus i annonsen så følger det ikke med objektiv. Det rimeligste pakketilbudet er 450D med 18-55 IS Ser også at 1000D er oppført med samme objektiv uten IS "bildestabilisering" jeg ville ikke anbefale deg og kjøpe et objektiv uten IS,for det første så er 18-55 IS objektivet bedre fotografisk og når du har IS kan du ta bilder i litt mørkere omgivelser uten og bruke blits. Produktguiden her er fin og bruke til og sammenlingne priser. Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Alt har forsvunnet. Det må ligge her et sted, men jeg har leita ganske lenge nå, og det begynner å bli litt gammelt uansett, og jeg må ha det før jul, så jeg får kjøpe nytt. Prisen er som sagt ikke så nøye med, men lav pris er absolut ingen ulempe. Og hvis jeg skal sette en pris så er det vel strengt tatt ikke nødvendig å kjøpe for mer enn maks 10 000,- for meg? Jeg er interissert i en linse, to blir sikkert bare rot. Og så skal det være så enkelt som mulig å ta bilder (med tanke på instillinger). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Da kjøper du dette. Canon 450D hus eller Canon 1000D hus Tamron 18-270 VC eller 17-50 f2/8 hvis du ikke trenger så mye zoom Canon 430EX II blits Da skal du ha en pakke som dekker det meste,Prøv og få til et pakketilbud eller så kan du skjekke prisguiden og kjøpe alt der det er billigst. Endret 1. desember 2009 av Nautica Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Da kjøper du dette. Canon 450D hus eller Canon 1000D hus Tamron 18-270 VC eller 17-50 f2/8 hvis du ikke trenger så mye zoom Canon 430EX II blits Da skal du ha en pakke som dekker det meste,Prøv og få til et pakketilbud eller så kan du skjekke prisguiden og kjøpe alt der det er billigst. Strengt tatt behøver han kanskje ikke blits, det er jo blits på huset fra før. Men enig med tanken om 18-270, den burde dekke det meste etter det skisserte bruksområdet. Tor Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Strengt tatt behøver han kanskje ikke blits, det er jo blits på huset fra før. Men enig med tanken om 18-270, den burde dekke det meste etter det skisserte bruksområdet. Tor Er ikke heeelt sikker på dette,men er ikke Tamron "101mm" litt lengere en kitobjektivet ? På 18mm kan da den innebygde blitsen lage skygger i bildene,og inne bruker man som oftest korteste brennvidde og blits. Endret 2. desember 2009 av Nautica Lenke til kommentar
boos Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Enkelt og greit et speilreflekskamera som passer til "normal" bruk. Ta bilder i jula o.l. Jeg tror du er ute etter en 1000D eller en D3000 med kit-linse. Topp til "normal" bruk. boos Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Pga. dårlig tid har jeg ikke svart og det beklager jeg. Og takker for flere gode svar! Er det da greit med Canon 450D og Tamron 18-270 VC? Hva skal jeg forresten med Canon 430EX II blits? Hva blir bedre med det? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Pga. dårlig tid har jeg ikke svart og det beklager jeg. Og takker for flere gode svar! Er det da greit med Canon 450D og Tamron 18-270 VC? Hva skal jeg forresten med Canon 430EX II blits? Hva blir bedre med det? Du har vel sett bilder der den innebygget blitsen blir rettet rett mot personer,lyset blir veldig kraftig i ansiktet og du får markante skygger.Du kan ved og bruke en ekstern blits rette lyset oppover i taket og få et mer soft blitslys som gir en mer naturlig hudfarge og myke skygger,fordelen med 430EX II er at du i tillegg kan vri blitsen oppover også når du holder kamera på høykant. Jeg er ikke helt sikker,men det kan hende at objektivet kan gi skygger på bildene ved bruk av den interne kamerablitsen i enkelte justerte brennvidder "millimeter" på objektivet. Du behøver ikke og kjøpe blits nå,men på sikt kan det bli en fornuftig investering. Lenke til kommentar
se# Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) 450D + Tamron 18-270 VC er sikkert en bra kombinasjon, men jeg anbefaler et mindre og lettere objektiv. 1000D + Canon 18-135 IS virker som en bra kombinasjon hvis du vil ha litt mer enn en 3x standardzoom. Ellers er det en del tilbud på Canons 17-85mm IS for tiden (erstattet av nytt objektiv), og en 17-85 sammen med 1000D eller 450D er også bra alternativ. Edit: Ta en tur innom en butikk og sjekk hvor store og tunge de forskjellige kombinasjonene blir. Endret 3. desember 2009 av se# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå