Gå til innhold

Når jeg kobler til tv'en på s-video er det bare svart/hvit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må sette utgangssignalet til PAL, sjekke om tven støtter S-Video (hvis det er dét du bruker), sette tven til å ta i mot S-Video (samme forutsetning).

Ellers er det en god del tråder med samme innhold i denne kategorien, så du kan også prøve søkefunksjonen.

Lenke til kommentar

lengden på kabelen kan i enkelte tilfeller være et problem. For mange kort bør du ikke bruke kabler over 1,5 meter...

Hadde det samme problemet som deg, med et litt anna kort vel og merke, og når jeg byttet fra en 5 meter kabel til en 1 metring funket alt så fint atte!

Lenke til kommentar

Hvis du bruker en Scart adapter som mellomledd mellom TV og S-video kabel, fordi Tv-en ikke støtter S-video, kan du bare glemme farger. Hadde samme problemet selv, men jeg byttet til composite kabelen jeg fikk med skjermkortet mitt. Det virket som bare det, men bildet er litt uskarp i forhold til S-video....

Lenke til kommentar

Svarer som vanlig:

Det kan være mange grunner til at fargene mangler. Noen av de vanligste er:

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...