Vifteron Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Lurer på hvilket grafikkort fungerer bra på spill . Med veldig ”LAV” lydnivå, helst uten vifter. Noen som har noen erfaringer med et kort? Noen som har noe som ikke bråker? med vifter? Hva med et FX5200? (Ikke snakk om zalman chipsetkjøler, heatpipe) :o Lenke til kommentar
applet Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det jeg har lest om nvidias FX kort så langt er at de er best for de som er rammet av øresus fra før av. De bråker helt vanvittig.. Men dette er et spørsmål jeg også er opptatt av; Finnes det gode, raske kort på markedet nå som også er behagelig for ørene? Jeg leste at noen kort har innebygd viftestyring, hvilke kort gjelder det? applet edit: skriveleifer Lenke til kommentar
.Tv.Neo Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det jeg har lest om nvidias FX kort så langt er at de er best for de som er rammet av øresus fra før av. De bråker helt vanvittig..Men dette er et spørsmål jeg også er opptatt av; Finnes det gode, raske kort på markedet nå som også er behagelig for ørene? Jeg leste at noen kort har innebygd viftestyring, hvilke kort gjelder det? applet edit: skriveleifer Det er jo nVIDIA sine FX kort som har vifte styring... Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Geforce Fx 5800 og 5900 har innebygd viftestyring. Det er noe applikasjonsbasert og temp basert. (Om det er en 2d eller 3d app.). Forsåvidt er det rykter om at 5900 FX skal ha to vifter på omtrent 18 - 19,5 db. Tipper det er noe av det mest støysvake innen skjermkort som har vifter. Såvidt jeg vet så er det stilleste Skjermkortet hittil Sapphire radeon 9700 pro ultimate edition som inneholder en Zalman Heatpipe i steden for vifter. Kan jo være verdt å nevne at dette kortet har bruk for et kabinett med god gjennomstrøming av luft. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 (Ikke snakk om zalman chipsetkjøler, heatpipe) :o Hvorfor ikke? Er ikke det en genial løsning da? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Noen som har noen erfaringer med et kort? Noen som har noe som ikke bråker? med vifter? Hva med et FX5200? :o jeg tror nok du må velge mellom ytelse og støy hvis du ikke skal modde (du kan f.eks bare kjøpe et Radeon 97/9800 og sette på en stillegående vifte istedet for den originale) Men jeg vet at dette kortet: MSI GeForce FX 5200 64MB "Low Profile" - AGP, FX5200-T,Tv-Out, DDR, Retail ikke har vifte f.eks .... (komplett) Lenke til kommentar
applet Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det jeg har lest om nvidias FX kort så langt er at de er best for de som er rammet av øresus fra før av. De bråker helt vanvittig..Men dette er et spørsmål jeg også er opptatt av; Finnes det gode, raske kort på markedet nå som også er behagelig for ørene? Jeg leste at noen kort har innebygd viftestyring, hvilke kort gjelder det? applet edit: skriveleifer Det er jo nVIDIA sine FX kort som har vifte styring... Ehm.. eh.. svar skyldig. det er fortsatt tidlig på morran for noen vet du:) applet Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 5200 kortene er vel ikke noe særlig til spill. Ytelsen til disse er vel ikke mye å skryte av. Correct me if I'm wrong. Radeon kortet er vel det som fungerer best siden det bruker Heatpipe. Lenke til kommentar
Varenius Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Er ikke Sapphire Radeon 9700 ultimate edition et alternativ. Aktiv kjøling altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå