Gå til innhold

Skal kjøpe ny gaming pc; trenger tips


Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg ny gamig pc, tenkte på en slik: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10286

jeg har valgt disse konfigurasjonene, men jeg vet ikke om de er bra så jeg trenger hjelp av folk som vet litt : )

 

Kabinett:

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort Vifter: 1x 230mm Front, 1x 230mm Topp, 1x 230mm Side, 1x 140mm Bak, Rød LEDs

 

Strømforsyning:

Corsair TX 850W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 4x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Vifte

 

Hovedkort:

ASUS P6TD Deluxe, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16

 

Prossesor:

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 1366, 3.066GHz, QuickPath 4.8GTs, 4x 256KB, Boxed

 

Vann kjøling:

NorthQ 3580 Water Cooling Kit Socket 1366/775/478/754/939/940/AM2/AM2+/AM3

 

Ram/minne:

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

 

Skjermkort:

XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 870MHz

 

ekstra skjermkort:

ikke valgt

 

eSATA/SATA Kontroller, for 2 ekstra SATA porter, vurder denne dersom du velger flere enn 4 SATA enheter:

Ikke valgt

 

Harddisk:

Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM, 16MB Cache, SATA

 

Ekstra harddisk 1 og 2:

ikke valgt

 

Harddisk SSD – OBS! Husk å også velge en harddiskramme for montering av SSD, se nedenfor:

ikke valgt

 

SSD-harddiskramme – Påkrevet ved valg av SSD-harddisk:

ikke valgt

 

Multikortleser:

USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,MMC,RS MMC,MMC Plus,SD,SDHC,miniSD,microSD,MS (Pro, Duo),SM,xD (bulk)

 

Optisk leser/brenner, Blu-Ray:

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S DVDRW 24x, DL, RAM, SATA, Bulk, Black

 

Ekstra lydkort:

Creative X-FI TITANIUM PCIE CLE EGS, Lydkort

 

Operativsystem:

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon

 

 

hvis du/dere synes jeg burde endre på noe så bare si ifra men jeg vil helst ikke ha det så mye dyrere enn dette :p

 

med disse konfigurasjonene + litt ekstra utstyr som tastatur blir det 16628kr

takk:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linken funker ikke...

 

Ville også gått for et bedre skjermkort, og kanskje byttet ut HDen med f.eks. Samsungs nye F3. Du kan også spare noen lapper på å droppe lydkort (med mindre du setter store krav til lydgjengivelse).

 

I tillegg ville jeg vurdert SSD når du likevel har tenkt å bruke såpass mye penger. :):thumbs:

Lenke til kommentar
Linken funker ikke...

 

Ville også gått for et bedre skjermkort, og kanskje byttet ut HDen med f.eks. Samsungs nye F3. Du kan også spare noen lapper på å droppe lydkort (med mindre du setter store krav til lydgjengivelse).

 

I tillegg ville jeg vurdert SSD når du likevel har tenkt å bruke såpass mye penger. :):thumbs:

Takk :D trenger jeg et bra lydkort til cs 1.6 gaming? jeg har 2 spørsmål til: 1) hva er SSD? 2) er det veldig viktig og ha den prosseoren eller er den billgste bra nok?

Endret av anderssxd
Lenke til kommentar

SSD er en lagringsenhet som som er raskere enn vanlige harddisker. kan tenke på det som mange usb pinner satt sammen til en harddisk (correct me if I'm wrong)... Google litt om du vil vite mer. det vil uansett gjøre at ytelsen vil øke veldig mye.

 

Den billigste prosessoren er mer enn bra nok, vet ikke om du får utnyttet den til sitt fulle potensiale en gang. Jeg kan, mener jeg, si at det er bortkastet med mer enn den billigste.

 

når det kommer til skjermkort hadde det vært ideelt om du kunne fått et 5870 evt. 5850 skjermkort. I og med at ingen av disse er mulige å velge er jeg litt usikker, noen andre får svare på dette. (selv ville jeg ringt og hørt om jeg kunne fått med et bedre skjermkort enn de gitte alternativene)

Lenke til kommentar
SSD er en lagringsenhet som som er raskere enn vanlige harddisker. kan tenke på det som mange usb pinner satt sammen til en harddisk (correct me if I'm wrong)... Google litt om du vil vite mer. det vil uansett gjøre at ytelsen vil øke veldig mye.

 

Den billigste prosessoren er mer enn bra nok, vet ikke om du får utnyttet den til sitt fulle potensiale en gang. Jeg kan, mener jeg, si at det er bortkastet med mer enn den billigste.

 

når det kommer til skjermkort hadde det vært ideelt om du kunne fått et 5870 evt. 5850 skjermkort. I og med at ingen av disse er mulige å velge er jeg litt usikker, noen andre får svare på dette. (selv ville jeg ringt og hørt om jeg kunne fått med et bedre skjermkort enn de gitte alternativene)

OK:D tusen takk :D

Lenke til kommentar
SSD er en lagringsenhet som som er raskere enn vanlige harddisker. kan tenke på det som mange usb pinner satt sammen til en harddisk (correct me if I'm wrong)... Google litt om du vil vite mer. det vil uansett gjøre at ytelsen vil øke veldig mye.

 

Den billigste prosessoren er mer enn bra nok, vet ikke om du får utnyttet den til sitt fulle potensiale en gang. Jeg kan, mener jeg, si at det er bortkastet med mer enn den billigste.

 

når det kommer til skjermkort hadde det vært ideelt om du kunne fått et 5870 evt. 5850 skjermkort. I og med at ingen av disse er mulige å velge er jeg litt usikker, noen andre får svare på dette. (selv ville jeg ringt og hørt om jeg kunne fått med et bedre skjermkort enn de gitte alternativene)

OK:D tusen takk :D

jeg tror ikke de har 5870 eller 5850 på komplett:S men er det bra med 2 XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 870MHz istede?

Endret av anderssxd
Lenke til kommentar

Komplett har begge, bare ikkje på lager i øyeblikket.

 

Tenk på at 2 4890 kjem til å ta meir plass og generere meir varme, dårleg val når du har betre alternativ. Kjøper du 58xx får du naturleg nok moglegheita til å oppgradere til 2 av dei korta også, auker levetida på pcen.

Endret av HValder
Lenke til kommentar
Komplett har begge, bare ikkje på lager i øyeblikket.

 

Tenk på at 2 4890 kjem til å ta meir plass og generere meir varme, dårleg val når du har betre alternativ. Kjøper du 58xx får du naturleg nok moglegheita til å oppgradere til 2 av dei korta også, auker levetida på pcen.

OK:) vet du om vannkjøling er bra eller om det trenger mye påfylling OSV.?

Endret av anderssxd
Lenke til kommentar
@Bjerknez

 

Alt en AMD dragon bruker trenger å vite om å overklokke er fakitsk så enkelt som å installere AMD overdrive , trykke en "knapp".

 

Er vel litt mer komplisert for Intel brukere :!:

OK :)takk:D

 

Skal du kjøpe gaming PC til 16 000, burde du få med HD 5970, eventuelt HD 5870...

må jeg ha en extra bra skjerm vis jeg skal ha HD5870 eller HD 5970?

Lenke til kommentar
@Bjerknez

 

Alt en AMD dragon bruker trenger å vite om å overklokke er fakitsk så enkelt som å installere AMD overdrive , trykke en "knapp".

 

Er vel litt mer komplisert for Intel brukere :!:

OK :)takk:D

 

Skal du kjøpe gaming PC til 16 000, burde du få med HD 5970, eventuelt HD 5870...

må jeg ha en extra bra skjerm vis jeg skal ha HD5870 eller HD 5970?

 

Trenger ikke bedre skjerm, men med kraftigere skjermkort vil du få høyere FPS, og kan skru på høyere innstillinger, og allikevel ha brukbar FPS, dessuten vil et kraftigere skjermkort vare lenger i forhold til svakere kort.

Lenke til kommentar
@Bjerknez

 

Alt en AMD dragon bruker trenger å vite om å overklokke er fakitsk så enkelt som å installere AMD overdrive , trykke en "knapp".

 

Er vel litt mer komplisert for Intel brukere :!:

OK :)takk:D

 

Skal du kjøpe gaming PC til 16 000, burde du få med HD 5970, eventuelt HD 5870...

må jeg ha en extra bra skjerm vis jeg skal ha HD5870 eller HD 5970?

ok:D

 

Trenger ikke bedre skjerm, men med kraftigere skjermkort vil du få høyere FPS, og kan skru på høyere innstillinger, og allikevel ha brukbar FPS, dessuten vil et kraftigere skjermkort vare lenger i forhold til svakere kort.

Lenke til kommentar
@Bjerknez

 

Alt en AMD dragon bruker trenger å vite om å overklokke er fakitsk så enkelt som å installere AMD overdrive , trykke en "knapp".

 

Er vel litt mer komplisert for Intel brukere :!:

Jeg sa ikke at det var vanskelig.... Jeg sa at det kan være litt farlig hvis man ikke vet noe særlig om det. Noe jeg antar trådstarter ikke gjorde siden han ikke viste hva ordet "overklokking" betydde.

 

Har selv en slik "knapp" som du sier samt en slags "slider" som jeg kan dra opp og ned for å "overklokke" pc'en. Men denne har jeg ikke interesse av å tukle med.

 

Dessuten så hvil man overhodet ikke merke forskjell på en standard pc og en overklokket en til daglig bruk. Målingene lyver ikke.. forbedringene er der helt klart, men man merker det ikke i praksis.

 

Man merker det vel hvis man tar frem stoppeklokka og tester ut hvor lang tid ting tar men det er vel det. 90% av oss pc-brukere vil ikke belaste systemet så mye at man har bruk for fullt maskineri. Stort sett så sjekker man mail, er på msn, spiller litt (noe skjermkortet tar seg av i dag) redigerer bilder i photoshop etc.

Lenke til kommentar

Det du har valgt ut er definitivt ikke noe godt valg. Først og fremst hvis du skal game spill som cs 1.6 og lignende, har du iallefall ikke behov for en slik pc. Kjøp et skjermkort i 5000 serien. En 5770 er mer enn bra nok for deg. Og kjøp en AMD da du får veldig mye mer for pengene. Kan sette en liste for deg, som er rimelig og i tillegg utrolig bra.

 

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP

 

Samsung DVD brenner SH-S222A Svart, IDE, bulk SH-S222A/BEBE

 

Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MBHD103UJ Spinpoint F1

 

ASUS M4A77TD PRO, Socket-AM3AMD 770FX+SB710, DDR3, ATX, GbLAN

 

Lancool PC-K56, Miditower, Sort

 

OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i52x2GB 1333MHz. (9-9-9-20)

 

AMD Phenom II X4 955 Black EditionSocket AM3 3,2Ghz 8MB cache, 125W, Boxed

 

Chieftec Super Series 650W, CFT-650-14CS, modulær

 

Totalt: 5 967,71

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...