Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd

Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

1. 1. Hva er din favorittrase?

• Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blizzard har allerede sagt de ikke kommer til å lage et SC MMO. ;)

Når da? Så vidt jeg har fått med meg har de bare sagt at det nye MMOet deres ikke blir basert på en gammel ip som Starcraft og Diablo. Det neste etter der igjen kan fint være Starcraft. Har de fått det til ville det nok blitt minst like populært som WoW. Delvis fordi de kan det der med MMOer, delvis fordi WoW er så populært og delvis fordi Starcraft nok er enda mer populært. ;)

Lenke til kommentar

Mener å ha lest en plass at de egentlig tenkte å lage en sc mmo isteden for wow, men fant ut at wow passet bedre som en mmo, å lage et mmo med x antall planeter osv kan definitivt by på problemer dessuten ønsket de en "medieval" type mmo og mente det ville være lettere å lage raids ala EQ med drager og funky shit. Dette var noe jeg leste for leeeenge siden så hvorvidt de hadde valgt warcraft framfor starcraft om de skulle startet på sitt første mmo idag er nok en annen sak.

Personlig tror jeg starcraft ville passet best som et PvP-basert mmo. Uansett blir det for tidlig å spekulere i om de kommer med et sc eller ikke, de har tross alt et nytt mmo "in the works" allerede, om det mmo'et skal holde på like lenge som wow så betyr det jo 5~6år++++

Her er forresten en artikkel om hvorfor de ikke vil lage en sc mmo med det første, selvom jeg syntes mye av argumentasjonen de bruker høres litt lite gjennomtenkt ut med tanke på at de uansett har et nytt mmo de jobber med.

Lenke til kommentar

Tja, er ikke godt å si hva de har under bordet...

Flere konkrete detaljer ville han ikke røpe, men han sa at de prøvde å lage en «annerledes MMO-opplevelse», og at målet er at det skal leve side om side med World of Warcraft, i stedet for å ta over posisjonen World of Warcraft har

Kilde

Blizzard er igrunn et eneste stort paradoks, først gleder man seg veldig til å få vite hvilket spill som kommer/er under utvikling, så når man endelig får vite det og tenker "puh, det var digg å endelig få vite", så sitter man i årevis og gleder seg veldig til det kommer :p

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg starcraft ville passet best som et PvP-basert mmo.

Jeg ville hatt kun Terran som spillbare til "vanlig", men vi kunne også hatt et Guild Wars-lignende system der vi spretter opp til max level når vi starter, og vi kan være en rekke forskjellige protosser og zerger. Til gjengjeld kan vi kun spille de karakterene i PvP. Alternativt kan de lage et Monster Play som i LotRO. Der starter du alltid som en vanlig helt fra de snille (hobbit, menneske, alv eller dverg i LotRO), men når du er høyt nok level (rundt lvl 10 - 15, mener jeg å huske) kan du velge å starte et monster i tillegg (warg, diverse orcer, edderkopp etc). Disse vil starte på lvl 50, men kan fortsatt få en del skills, traits og så videre. De kan spiller mer "normalt" enn i GW, men til gjengjeld kan de kun være i et begrenset område. De har både vanlige quester, mini-raids og PvP.

Men bare fordi alle er terran betyr det ikke at det ikke kan være PvP. Akkurat som i virkeligheten er "terran" bare en betegnelse på alle fra en bestemt rase. Det påvirker ikke lojaliteten deres i det hele tatt, så det er enormt med forskjellige grupper av dem. Det burde ikke være et problem å ha minst to, tre sider å velge mellom, selv om alle er terran. Vi kan jo for eksempel ha diverse soldater som de snille, smugglere og sånne folk som nøytrale og leiemordere som onde, for eksempel. Tenk noe ala Star Wars: The Old Republic, skjønt uten jedier. :p Alt er mulig. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Blizzard er så store som de en gang var. De bruker for lang tid på spillene sine. Ja de produserer bra spill, men det er kjipt med et generasjonsskifte fra annonsering til utgivelse.

Jeg håper selvfølgelig at SC2 er like episk som det ser ut.

Lenke til kommentar

Rask info om Starcraft II:

Spillet har tre faksjoner: Protoss, Terran og Zerg

Det er tre spill i triologien: Wings of Liberty, Heart of The Swarm og Legacy of The Void. Hver av disse ekspansjonene vil følge historien til hver rase i 30 oppdrag i hvert spill. Det er viktig å nevne at du må ikke kjøpe alle spillene for å fortsette å spille på nettet, men du må ha kjøpt Wings of Liberty for å spille på nettet.

Er tre ting jeg ville ha endret med innlegget ditt:

- Bare for og pirke litt, kunne byttet ut "faksjoner" med raser.

- Og det er ikke akkurat 30 oppdrag i hvert spill, det er mellom 25 og 30 oppdrag i hvert spill så du kunne puttet ca. foran.

- Og etter det jeg har fått med meg trenger du heller ikke og ha Wings of Liberty for og spille på nett, du kan ha hvilket som helst av de 3 spillene i triologien. Altså enten Wings of Liberty, Heart of The Swarm eller Legacy of The Void.

Men ellers veldig bra skrevet, kudos! :)

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Blizzard er så store som de en gang var. De bruker for lang tid på spillene sine. Ja de produserer bra spill, men det er kjipt med et generasjonsskifte fra annonsering til utgivelse.

Jeg håper selvfølgelig at SC2 er like episk som det ser ut.

Tja, jeg vil heller at de bruker lang tid på og utvikle ekte kvalitet enn at de slenger ut noe som er uferdig. Se feks på Age of Conan, der presset Eidos frem til tidligere launch en det utviklerne var klare for...det resulterte i at spillet floppet.

Personlig synes jeg ivertfall SC2 er episk. Har vært med siden slutten av Phase 1 og jeg tilatter meg og spille mot AI mens jeg vener på release om litt over 24 timer :)

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på er hvor mye SC2 forholder seg til Extended Universe? Eller hva man nå kaller det. En ting er å fortsette historien fra SC1 og Brood War, men veldig mye har skjedd i SC-universet siden den gang i bøkene og tegneseriene. Kerrigan har for eksempel både dødd og gjenoppstått i bøkene, og Jim Raynor har vært ganske aktiv. Selv xel'naga har vært utdypet en del i bøkene. Hadde vært tøft om SC2 hold seg til det og ikke tok en Star Wars og droppet alt som ikke er offisielt. ;)

Lenke til kommentar

Førsteutkast til bilde i tråden romis skal lage:

sc2x.png

Ka tycks?

Er bare noe jeg slang sammen på 10 min, så er selvfølgelig mye man kan andre. Legge på tekst, tilsvarende emnetittel. Legge til/fjerne elementer. Flytte elementer osv.

Det er litt kjedelig at det ikke kan være bredere enn ~595px. Da det er bredden på forumpostene her.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Kunne du lagd en border på undersiden og oversiden?

Sånn som på dette bildet:

LegacyOfTheVoid_SC2_Logo1.jpg

Du ser den borderen på toppen der, hadde vært gøy å hatt den.

Kunne du også plassert Krystallen på Aiur etter den ble ødelagt i midten av bildet? Hadde vært litt tøft. Utenom det, så hadde det vært gøy om du kunne lagt inn direktelink til tråden der det står Diskusjon.no :)

Lenke til kommentar

En border bør da ikke være så vanskelig. Og jeg kan prøve å legge inn Aiur. Har ikke så mye peiling på SC2 historie (enda), så må bare google meg frem til det. Regner med at jeg finner noe passende. Håper jeg.

Opdaterer om 10-15 min.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...