Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror vi ble vitne til en wipe. Har selv også win-statistikken fortsatt, men er ikke i noen league.

 

Spilte en placement-match før jeg skjønte at det var placement. Drev med build-orders og timing-pushes, men ble mildt sagt overrasket når jeg kom inn i basen til motstanderen og han hadde halvparten av workerene jeg hadde. :D Lo godt da, mens tanksene mine drepte 4 Zealots og 2 Stalkers.

Lenke til kommentar

Zerg er virkelig tingen for meg. Back in the days på LAN pleide jeg alltid å spille mot mange flere spillere, f.eks fire mot to eller fem mot tre og da er det en fordel å raskt kunne spre seg og mobilisere rett type enheter. Jeg pleide ofte spare mye ressurser og bare ha et godt sett av enheter som egentlig bare var der for å holde et angrep tilbake lenge nok til at jeg kunne klekke en hær perfekt til å slå det som kom mot meg og så gå direkte i angrep etter at de var slått tilbake med først hit-and-run muta vs drone/probe for så å knekke de fra flere kanter med guardian/defiler/powerling, gjerne angripe alle motstandere samtidig fra to-tre kanter slik at de tenker mer på å redde sin egen base enn å hjelpe den ene utvalgte som får den store svermen mot seg i stedet for en liten plagegruppe. Ingenting var bedre enn å høre «hjelp meg, jeg blir angrepet» og så høre at hans lagkamerater svarer «jeg kan ikke hjelpe deg, jeg blir angrepet jeg også». Den store fordelen med Zerg er at konseptet «base» faller bort når alle dine hatcherys rundt om på kartet kan produsere units og du kan plassere en ekstra spire eller hva du trenger hvor som helst og ofre startbasen uten at det trenger å være en ulempe slik det er mer for de andre rasene.

Lenke til kommentar

Ny patch på vei nå, serverne gikk akkurat ned i EU

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=23240933862&postId=251691545733&sid=5010#16http://forums.battle.net/thread.html?topicId=23240933862&postId=251691545733&sid=5010#16

 

Og her er link til blizz sin Situation Report: Patch 14

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=25172039414&sid=5010

 

Viktigste for min del: Første patch siden betaen startet at protoss ikke har blitt nerfet:P

Ikke store forandringene, noen tweeking på ultra, mer liv og mer speed, får se hvordan det kommer ut, håper de blir brukt litt mer etterhvert.

Liten toss buff med at Archons ikke tar så lang tid å lage, brukes ikke så mye men greit at det går litt fortere når man må krise merge noen HTs som er tom for energi

 

edit: la til en link til

Endret av Vipera
Lenke til kommentar

Har enda ikke forhåndsbestilt SC2 noen plass, siden jeg stort sett holder meg til digital distribusjon for PC-spill nå. Antok at Blizzard store ville ha spillet tilgjengelig for nedlasting på release-dato, men ser ingen spor av å kunne forhåndsbestille spillet enda. Tror dere dette vil dukke opp eller er det lurest å forhåndsbestille hos en eller annen webshop?

 

Ang. poll: zerg all the way! Men kommer til å teste de to andre rasene mer nå som betaen snart går i dvale.

Lenke til kommentar

Har enda ikke forhåndsbestilt SC2 noen plass, siden jeg stort sett holder meg til digital distribusjon for PC-spill nå. Antok at Blizzard store ville ha spillet tilgjengelig for nedlasting på release-dato, men ser ingen spor av å kunne forhåndsbestille spillet enda. Tror dere dette vil dukke opp eller er det lurest å forhåndsbestille hos en eller annen webshop?

 

Ang. poll: zerg all the way! Men kommer til å teste de to andre rasene mer nå som betaen snart går i dvale.

Det skal visst dukke opp, men ikke på release-dato (27. Juli). Akkurat nå er det veldig uvisst når det blir tilgjengelig for nedlasting.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen flere turneringer enn HDH invitational ? Var meget interessant å se kampene i den turneringen, men nå har eg sett alle og vil ha mer!

 

Det har vært turneringer i fleng http://www.teamliquid.net/forum/index.php?show_part=36

Er ikke så veldig mange for tiden nå, siden betaen nermer seg slutten. Men jeg går som regel bare til kalendern på team liquid å ser om det er noen i den nermeste fremtiden

Lenke til kommentar

Nå skal jeg bare cheese til betaen er ferdig. 

 

Er ufattelig digg å vinne med cannonrush into DT. To ganger eid i ett og samme game. Motstanderens rage blir også det dobbelte  laugh.gif

 

Jeg har spillt 3 placement kamper nå. Vet du hvordan jeg tapte?

 

1 kamp - spawnet pylon i basen og warpet inn en haug med stalkers som tok ut alt jeg hadde

2 kamp - jeg spillte på blistering sands og lagde pylon utenfor expanden for å secure den, han kom bare inn med 1 marine og ødela bygningene når jeg ikke hadde noe defence, han kom inn med flere og flere marines etterhvert

3 kamp - Ble tatt av en som fast techet til mutalisk. Protoss har INGENTING som er bra mot mutalisk. SERRIØST!! Er det mulig å få noe som helst som er bra mot mutalisk?

 

Har spillt omtrent 170 kamper eller noe, og har ennå ikke funnet noe som funker bra mot mutalisk med protoss utenom photon cannon. ( Har spillt omtrent 98% av kampene som protoss )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...