Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd

Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

1. 1. Hva er din favorittrase?

• Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du Henning ?

Hosting av replay filer slik som i bw, der kunne f. eks. jeg lage et custom game der mappet var en replay. Deretter kunne folk joine for å selv se replayen sammen. Hosten kunne pause når han ville for å peke på forskjellige elementer/ting i gamet som spillerne gjorde bra/drålig etc.

Lenke til kommentar

Uff..

Jeg har så lyst til å spille dette spillet, og like det. Men samme hva jeg gjør så taper jeg omtrent hver eneste kamp. På en måte så glemmer jeg alt jeg har "lært" gjennom filmer og stoff på nettet når jeg går i en match. Frustrerende!

Kjedelig når man nesten aldri går seirende ut :(

Lenke til kommentar

Uff..

Jeg har så lyst til å spille dette spillet, og like det. Men samme hva jeg gjør så taper jeg omtrent hver eneste kamp. På en måte så glemmer jeg alt jeg har "lært" gjennom filmer og stoff på nettet når jeg går i en match. Frustrerende!

Eller skaff deg en practice partner.

Lenke til kommentar

Uff..

Skriv ned et par ting du er dårlig på. For eksempel å bruke ressurser, det er et vanlig problem. 

Da tar du noen games og fokuserer BARE på å bruke ressurser. Ikke engang beveg screenen din utafor basen. Selv når du angriper.

Etter noen games med dette og ressursbruk kommer seg, kan du for eksempel si at dette gamet skal jeg BARE lage stalkers, glem alt annet.

Det er sånne ting som er gøy og får en til og bli bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Uff..

Finn rasen du liker best - finn en build order som funker - lær deg utenat. Etterhvert så lærer du deg hva som countrer hva, og kan egentlig spille uten builds.

Lenke til kommentar

Rase har jeg forsåvidt bestemt meg for, det blir Terran. Jeg liker godt å spille med de, og det er egentlig bare de jeg har erfaring med (utenom litt Protoss).

Tror vel egentlig ikke ressursbruken er problemet mitt, føler jeg er "on track" der. Ting jeg suger på er scouting, kontring av units og generell teching. Når gamen går til mid- game / end- game er jeg solgt, rett og slett fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Sliter med å komme meg unna Marine / Marauder stadiet om dere skjønner.. :)

Lenke til kommentar

Bruker pro begrepet akkurat nå for de som for øyeblikket er i topp sjiktet, de som er i toppen av turneringer å slikt som foregår for tiden. Selv om det kanskje egentlig for øyeblikket bare er 1 ekte sc2 pro som er Idra, spiller for et pro lag og lever av det.

Har sett TLO gjøre det der blant annet. Orker ikke å prøve å lete opp replay nå men skal poste den om jeg kommer over det

Kom over denne tråden som egnetlig handler om det samme på TL http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=128732 flere her nevner også planetery fortess. Problemet med marines i lategame er at de vil være ganske useless fordi de ikke er oppgradert, å du vil helst ikke bruke gass på å oppgradere de når du spille mech

Endret av Vipera
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Selvfølgelig stemmer man Terran! Rednecks med store våpen og muskler kan man ikke unngå å bli forelsket i. Er de som har den aller beste musikken også, herlig er den!

Lenke til kommentar

Bruker pro begrepet akkurat nå for de som for øyeblikket er i topp sjiktet, de som er i toppen av turneringer å slikt som foregår for tiden. Selv om det kanskje egentlig for øyeblikket bare er 1 ekte sc2 pro som er Idra, spiller for et pro lag og lever av det.

Har sett TLO gjøre det der blant annet. Orker ikke å prøve å lete opp replay nå men skal poste den om jeg kommer over det

Kom over denne tråden som egnetlig handler om det samme på TL http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=128732 flere her nevner også planetery fortess. Problemet med marines i lategame er at de vil være ganske useless fordi de ikke er oppgradert, å du vil helst ikke bruke gass på å oppgradere de når du spille mech

Marines er ikke useless når man bruker mech. De er perfekte meatshields samtidig som de gjør veldig mye damage når det er mange av dem. Går du tom for gass er det samtidig en superenkel techswitch, som banker det aller meste. 10 raxx med reactor + mediokert oppgraderte marines tar livet av det meste. Kanskje med et lite unntak når det gjelder store mengder tanks pga splash.

Jeg ser folk sier PF, men i mine øyne er det mye mer hjelpsomt med et tonn barracks som sender marines non-stop.

Vi får bare være enige om å være uenige da.

Lenke til kommentar

Zerg en rase av dyr. Dyr som ikke engang har evnene til å tenke selv. Terran en annen rase med usivilserte kryp. De skittne menneskene flakser rundt akkurat som zerg og ødelegger alt de komer over.

Løsningen; Protoss, den eneste siviliserte rasen i det kjente universet. Den eneste sjansen til å fri universte fra infiseringen av skittne kryp.

Så jeg spiller protoss.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...