Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

Jeg spilte 5 placement matches i går som random. De tre første mathcene ble jeg temmelig overkjørt (fikk 2xterran og 1xprotoss), noe jeg forventet. Ble glad da jeg greidde å vinne de to siste (fikk protoss og terran igjen). Havnet selvfølgelig i Copper-league, men hadde ikke forventet noe annet

 

Hvis jeg får tid blir det nok noen runder i kveld. Håper at jeg får Zerg denne gangen, har lyst til å leke meg litt med dem :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du endte i copper så sliter du med basic builds og å scoute ut motstanderen. Noen tips, passer veldig bra for protoss:

 

  • Bygg deg opp så du har 30 workere (24 på minerals, 6 på gas)
  • Bygg 4 produksjonsbyggninger
  • Angrip i det du får de første unitene fra produksjonsbyggningene

 

Dette skal ikke gjøres i rekkefølge ;)

 

En kompis av meg tipset meg til å bare kjøre et par skirmishes mot dataen for å få på plass basic build rekkefølgen de første 6-7 minuttene. Hvis man blir harrasset samtidig som man skal kjøre et nytt build er det lett å bli rimelig forstyrret. ;)

Lenke til kommentar

Hvis du endte i copper så sliter du med basic builds og å scoute ut motstanderen. Noen tips, passer veldig bra for protoss:

 

  • Bygg deg opp så du har 30 workere (24 på minerals, 6 på gas)
  • Bygg 4 produksjonsbyggninger
  • Angrip i det du får de første unitene fra produksjonsbyggningene

 

Dette skal ikke gjøres i rekkefølge ;)

 

En kompis av meg tipset meg til å bare kjøre et par skirmishes mot dataen for å få på plass basic build rekkefølgen de første 6-7 minuttene. Hvis man blir harrasset samtidig som man skal kjøre et nytt build er det lett å bli rimelig forstyrret. ;)

Takk for tips!

 

Jeg prøvde noen AI maps før jeg kom inn i betaen, men ble veldig fort lei. Har kikket på et par replays, og lest litt i sc-forumet, så jeg hadde lyst til å spille multiplayer så snart som mulig. Synes det er gøyere enn å øve alene, dessuten lærer jeg en del selv om jeg taper. Jeg vet sånn ca hva som kontrer hva, så skikkelige builds begynner jeg heller med når jeg får en slags følelse hvordan de forskjellige enhetene oppfører seg i kamp.

 

Spilte nettopp som protoss mot en terran, og fikk øvd meg litt med zealots, stalkers, sentries, colossus og immortal, mens han gikk først masse marines og så masse siege-tanks. Han mikset ikke godt nok, så jeg greidde å knekke siege-tank forsvaret hans med mine immortals. Ofret en del enheter for ingenting, men jeg vet nå hvor sårbare f.eks. stalkers er.

Lenke til kommentar

Hvis du endte i copper så sliter du med basic builds og å scoute ut motstanderen. Noen tips, passer veldig bra for protoss:

 

  • Bygg deg opp så du har 30 workere (24 på minerals, 6 på gas)
  • Bygg 4 produksjonsbyggninger
  • Angrip i det du får de første unitene fra produksjonsbyggningene

 

Dette skal ikke gjøres i rekkefølge ;)

 

En kompis av meg tipset meg til å bare kjøre et par skirmishes mot dataen for å få på plass basic build rekkefølgen de første 6-7 minuttene. Hvis man blir harrasset samtidig som man skal kjøre et nytt build er det lett å bli rimelig forstyrret. ;)

Takk for tips!

 

Jeg prøvde noen AI maps før jeg kom inn i betaen, men ble veldig fort lei. Har kikket på et par replays, og lest litt i sc-forumet, så jeg hadde lyst til å spille multiplayer så snart som mulig. Synes det er gøyere enn å øve alene, dessuten lærer jeg en del selv om jeg taper. Jeg vet sånn ca hva som kontrer hva, så skikkelige builds begynner jeg heller med når jeg får en slags følelse hvordan de forskjellige enhetene oppfører seg i kamp.

 

Spilte nettopp som protoss mot en terran, og fikk øvd meg litt med zealots, stalkers, sentries, colossus og immortal, mens han gikk først masse marines og så masse siege-tanks. Han mikset ikke godt nok, så jeg greidde å knekke siege-tank forsvaret hans med mine immortals. Ofret en del enheter for ingenting, men jeg vet nå hvor sårbare f.eks. stalkers er.

Hvis motstanderen går mass siege tanks så er det nok best å kjøre på med Zealots med charge. De Siege tankene som skyter etter at zealotene har kommet fram splash-damager sine egne units.

 

Hvis man bruker siege tanks burde man ha noe foran siege-tankene, f.eks marines. Marines er også ok anti-air. Marines countrer Immortals veldig bra og det er derfor det er en heller tvilsom counter-unit til siege tanks. ;)

 

Spiller 2v2 med en kompis og jeg har stalkere/zealots foran siege tankene og det er sinnsykt effektivt. Siege tanks har sikkert 3x så høy DPS som noen annen unit så lenge motstanderen ikke kommer fram til dem.

 

Btw: poenget med å øve litt på egenhånd er kun for å lære seg en build. AI-en er ufattelig dårlig. Kjørte igjennom 4-5 ganger på en protoss-build og merket hvor mye enklere det var å huske på ting mens vi spillte da. Det viktigste er kanskje å huske på 4 produksjonsbyggninger pr aktiv base. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Hvis motstanderen går mass siege tanks så er det nok best å kjøre på med Zealots med charge.

Nei, en blanding av immortals og zealots vil være det mest effektive, men mindre motstanderen ikke har anti-air, hvor det beste åpenbart ville vært void rays.

 

Hvis man bruker siege tanks burde man ha noe foran siege-tankene, f.eks marines. Marines er også ok anti-air. Marines countrer Immortals veldig bra og det er derfor det er en heller tvilsom counter-unit til siege tanks. ;)

Immortals er ikke en tvilsom counter til siege tanks, selv om motstanderen har marines. Å masse immortals er generelt idiotisk, men å ha et par immortals i styrken når du spiller mot siege tanks er et must.

 

Siege tanks har sikkert 3x så høy DPS som noen annen unit så lenge motstanderen ikke kommer fram til dem.

Nei. Langt ifra.

Lenke til kommentar

Kommer ut i JULI GUTR! :D Jobber på spaceworld så blir noen uker før dere jah :DD

Du er heldig du, vi andre som må vente til den 27. juli med å spille fullversjonen kan jo spille betaen til denne dagen.

Dessuten tror jeg ikke man kan komme seg på b.net med fullversjonen før utslippsdatoen anyway.

Lenke til kommentar

Kommer ut i JULI GUTR! :D Jobber på spaceworld så blir noen uker før dere jah :DD

Du er heldig du, vi andre som må vente til den 27. juli med å spille fullversjonen kan jo spille betaen til denne dagen.

Dessuten tror jeg ikke man kan komme seg på b.net med fullversjonen før utslippsdatoen anyway.

BETA'en slutter 31 mai, og man får ikke registrert koden før 27 juli så å skaffe spillet på forhånd er kun godt hvis du skal forhåndsinstallere spillet. ALTSÅ man MÅ ha en bnet konto med SC2 registrert på for å spille, og siden det ikke kommer ut før den 27, får du ikke aktivert koden. Ser dere problemet?

Lenke til kommentar

BETA'en slutter 31 mai, og man får ikke registrert koden før 27 juli så å skaffe spillet på forhånd er kun godt hvis du skal forhåndsinstallere spillet. ALTSÅ man MÅ ha en bnet konto med SC2 registrert på for å spille, og siden det ikke kommer ut før den 27, får du ikke aktivert koden. Ser dere problemet?

 

Fase 1 slutter 31 mai. Beta fase 2 begynner igjen noen uker før release

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...