Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd

Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

1. 1. Hva er din favorittrase?

• Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20

Anbefalte innlegg

Bah. Dette er like vanskelig å vinne som enern og expansionen.

Skjønt, jeg har aldri klart å vinne noen former for strategispill jeg har spilt på nett. :p

Jeg liker å bygge meg opp og oppgradere alt, men det rekker jeg jo aldri i 1v1-matchene jeg spiller. -_-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var litt slik jeg også spilte RTS før. Og derfor har jeg alltid blit veldig fort lei rts spill også. For du ender opp med veldig lange kamper der du som regel gjør akkurat det samme. Setter mye større pris på rts spill nå

Lenke til kommentar

Nei da, er ikke feil det. Turtling er en mulig taktikk. Letteste å få det til med er jo Terran, men det er viktig å utvide basen sin hakk for hakk og få opp økonomien også. Og man må jo ha baseforsvar, helst mobilt, sånn at du overlever aggresjon.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å rushe, men du kan ikke sitte i basen din hele tiden. Da blir du overkjør.

Tror du kommer lengst som terran med innstillinga di.

Jeg liker å ikke angripe så mye direkte, men holde oppsikt over hvilke baser motstanderen har, og angripe nok til at jeg sørger for at jeg har flere ekspansjoner enn han.

Noe som er litt vanskelig er å ha mange nok produksjonsbygninger mot slutten, som terran og protoss. Man trenger veldig mange for å kunne bygge seg opp raskt etter et stort slag. Der har zerg en fordel - bare de husker å lage larver hele tiden.

Lenke til kommentar

Gah! Må bare lufte litt. Spiller 2v2 med en kamerat, vi er PT og alle P motstandere vi har møtt spammer stalkers som om de ikke kunne annet? Hva pokker skal vi gjøre? Bytte til T og spamme Marauders og Banshees? Spiller i copper om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...