Gjest Guest_Grisen_* Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Heisann! Jeg er en gutt på 17 år. Er 182 cm høy og veier 138 kg. Jeg trener ikke, men en del av det er faktisk muskler av en eller annen grunn, men det er MYE fett. Jeg går under kallenavnet "grisen" på skolen og blant kompiser pga at jeg er tjukk Men det er ikke noe jeg tar meg nær av, tvert imot! Men jeg har ikke lyst å slanke meg, det er helt utelukket. Er jeg normal? Slanker jeg meg så lever jeg ikke opp til "grisen" lengre (Jeg har bruker på forumet, men velger å være anonym) Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Ja, du er unormal hvis grunnen til at du ikke vil slanke deg er å ikke leve opp til et kallenavn. Det er ikke nødvendigvis noe gale med å være unormal, men om dette er eneste begrunnelsen og du ellers tror du har selvdisiplinen til å slanke deg ville jeg tenkt igjennom litt mer enn hvor du er akkurat her og nå. "Grisen" er ikke et kallenavn du hverken kommer til å ha eller ønsker å ha når du er la oss si 30 år. Veiet mot de helsemessige fordelene ved en lavere vekt er det å ha et kallenavn ubetydelig, spesielt et såpass teit et (personlig mening). Du skal heller ikke se bort fra at andre områder av livet ditt vil bedre seg med en mer aktiv livsstil og lavere vekt. Dersom du mener at forholdet mellom kroppsvekten din og muskelmassen er noenlunde ok, hvor mange armhevninger og hvor mange hangups greier du? EDIT:Jeg har vært inne på trolltanken. Endret 1. desember 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Gjest Guest_Grisen_* Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Nå er det egentlig ikke for kallenavnet, ble en litt rotete forklaring i mitt første inlegg...Men folk kjenner meg som den digre fyren - og jeg kjenner meg selv som den digre fyren. Jeg er diger og trives med det. Jeg er også friluftsmenneske og greier fint å gå i naturen selv om jeg må stoppe og ta noen pauser innimellom Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hvis du er fornøyd med deg selv og liker livet ditt, hvorfor slanke deg? Tro meg, å være slank fører nødvendigvis ikke til lykke... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Ehh, av helsemessige årsaker kansje?? Lenke til kommentar
Kieft Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Det kan være lurt av helsemessige årsaker å slanke seg, men hvis du er tilfreds med kroppen din ser jeg ingen grunn til at du skal slanke deg. Å like kroppen sin ser jeg på som ganske unormalt, men det er absolutt en god ting! Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Er jo ditt eget valg, men fedme gjør jo at du er mer disponibel for høyt blodtrykk, åreforkalkingssykdommer med hjerteinfarkt og slag, aldersdiabetes, gallestein, visse kreftformer, og lidelser i bevegelsesapparatet. Det er en internasjonal innsats mot fedme, og ikke uten grunn - når du eventuelt får de sykdommene som du er mer disponibel for er det vi andre som må ta regninga for deg. Men klart - detk an hende du ikke får sykdommer likevel, og det er til slutt det at du har det bra selv som er det viktigst. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Uten tvil, jeg har gått ned fra 105 til 83kilo og kan nå anbefale alle å gjøre det samme. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 At du er "tykkhudet" og ikke tar deg nær av hva andre sier er jo helt klart en fordel. Det er jo ditt valg hvordan du ønsker å leve, men i forhold til det du sier så har du helt klart en vesentlig økt risiko for en rekke helseproblemer senere. Jeg har sett en oversikt over dette en gang og den var ikke småtterier. Nok til at man burde vurdere å gjøre noe med saken, spør du meg. Det er mye lettere å ta tak i sånt nå enn å vente flere år. At du lever relativt ubekymret nå og ikke ser konsekvensen av det er vel ikke direkte uvanlig, men du får jo selv vurdere hvor lenge du vil holde på livsstilen du har lagt deg til når du veier for og imot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå