Gå til innhold

Valg av font til hovedoppgave


Anbefalte innlegg

Sitter og skriver hovedoppgaven min og har da mange viktige ting å gjøre (endeløs sjekking av div forum, nye episoder av house må sees, hvor lang er ledningen på mobilladeren?) De av dere som har vært her vet hva jeg snakker om.

 

Uansett så lurer jeg på valg av font, mente jeg hadde hørt en gang at du skal velge en font som Times New Roman med slike "ting kantene av bokstavene" seriffer til tekst som skal trykkes, og en font uten som Arial til tekst som skal leses på en skjerm.

Noen som har noen meninger på dette?

Ikke viktig, men greit at teksten er lett å lese. (Personlig liker jeg ikke Cambria og Calibri som er standard i Word2007)

Endret av IceDale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha sjekket om du faktisk har lov til å bruke noe annet enn Times. Veldig ofte så blir man trekt i karakter for å prøve å gjøre teksten mer lesbar med en bedre font enn Times.

 

Ikke bruk Microshit piratkopien hvis du har tilgang til Helvetica på systemet. Helvetica Neue går til det meste.

 

Seriff:

Minion Pro

Bembo

Garamond

 

"Grotesk"/sans serif:

Helvetica

Helvetica neue

Century Gothic

Futura

Gill

Lenke til kommentar
Hadde en av mine elever levert inn oppgave med comic sans hadde han fått trukket 1-2 karakterer.

 

Det var en slik reaksjon jeg hadde håpet på :)

 

Finnes det lovlige steder hvor man kan laste ned helvetica-fonten gratis, men der man kun får den neue-varianten og ikke hele familien? Har lett en del uten å lykkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...