IceDale Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Sitter og skriver hovedoppgaven min og har da mange viktige ting å gjøre (endeløs sjekking av div forum, nye episoder av house må sees, hvor lang er ledningen på mobilladeren?) De av dere som har vært her vet hva jeg snakker om. Uansett så lurer jeg på valg av font, mente jeg hadde hørt en gang at du skal velge en font som Times New Roman med slike "ting kantene av bokstavene" seriffer til tekst som skal trykkes, og en font uten som Arial til tekst som skal leses på en skjerm. Noen som har noen meninger på dette? Ikke viktig, men greit at teksten er lett å lese. (Personlig liker jeg ikke Cambria og Calibri som er standard i Word2007) Endret 1. desember 2009 av IceDale Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Times New Roman har seriffer.. Disse gjør teksten mer lettlest på papir ja. På skjerm funker det best med fonter uten seriffer.. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Times New Roman har seriffer.. Disse gjør teksten mer lettlest på papir ja. På skjerm funker det best med fonter uten seriffer.. Takk for svar og ordet "seriffer" Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Som brukeren over sier. Kommer ann på hva du skal gjøre, skrive ut eller lese på skjerm. Hvis det er begge deler kan du jo bruke en seriff-font på utskrift, og sans-seriff på digital kopi Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Dersom du ikke vil bruke Times New Roman, er Minion Pro en fin erstatter;) Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Takk for alle svar, oppgaven skal trykkes, så det blir nok en seriff font. Og takk for tips til alternativer til Times, den er litt "standard" Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Kan man virkelig velge? Har alltid fått beskjed om at man på død og liv må holde seg til times new roman, skriftstørrelse 12 og halvannen linjeavstand. Comic sans hadde vært et modig valg Endret 3. desember 2009 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hadde en av mine elever levert inn oppgave med comic sans hadde han fått trukket 1-2 karakterer. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ville ha sjekket om du faktisk har lov til å bruke noe annet enn Times. Veldig ofte så blir man trekt i karakter for å prøve å gjøre teksten mer lesbar med en bedre font enn Times. Ikke bruk Microshit piratkopien hvis du har tilgang til Helvetica på systemet. Helvetica Neue går til det meste. Seriff: Minion Pro Bembo Garamond "Grotesk"/sans serif: Helvetica Helvetica neue Century Gothic Futura Gill Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hadde en av mine elever levert inn oppgave med comic sans hadde han fått trukket 1-2 karakterer. Det var en slik reaksjon jeg hadde håpet på Finnes det lovlige steder hvor man kan laste ned helvetica-fonten gratis, men der man kun får den neue-varianten og ikke hele familien? Har lett en del uten å lykkes. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ekte Helvetica er et lisensiert produkt. Følger med Mac OS gratis. Mens Bullshit har valgt å legge med piratkopien Arial. Tror også at den følger med noen Adobe pakker (Design premium, master etc.) Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Skal sjekke hva som er retningslinjene, ikke hørt noe fra veilederen min. Når vi satte opp disposisjon brukte han default font... Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Trodde det bare var eksamen og skrivedager hvor Times New Roman var den eneste godtatte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå