marbek Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei, noen som vet hvordan man publiserer delte mapper i AD? Jeg trur jeg har lagt de riktig inn i AD men får følgende feilmelding: configuration information could not be read from the domain controller, either cos the machine is unavailable or access is denied. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Du kan dele ut mapper som nettverksstasjoner under pålogging ! Kixtart er en måte å gjøre det på Lenke til kommentar
marbek Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Du kan dele ut mapper som nettverksstasjoner under pålogging ! Kixtart er en måte å gjøre det på Dersverre sier oppgaven våres at vi skal dele de ut via AD Lenke til kommentar
M-G Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 I Server 2008 kan du gjøre det med group policy, ikke sikker på hvordan hvis du har 2003 der bruker vi script. Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Okei ! Vi bruker script ved pålogging til hver enkelt bruker.. Og hvilken gruppe de tilhører avhenger av hvilke mapper og skrivere de får tildelt ! Mener du kan dele ut mapper via GroupPolicy, under Administrative Templates om jeg ikke tar feil Om det blir mer rett? Lenke til kommentar
marbek Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Okei ! Vi bruker script ved pålogging til hver enkelt bruker.. Og hvilken gruppe de tilhører avhenger av hvilke mapper og skrivere de får tildelt ! Mener du kan dele ut mapper via GroupPolicy, under Administrative Templates om jeg ikke tar feil Om det blir mer rett? Her er oppgaven jeg har fått: 1. Lag tre delte mapper(navnet på mappene) 2. Publiser de delte mappene i AD Hvordan dette skal gjøre er det jeg ikke helt får til Takker alle for alle svarene Lenke til kommentar
M-G Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hvilken versjon av Windows Server kjører du? 2003 el 2008? Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Har du prøvd å aktivert Shared Folders under Administrative Templates i Group Policy ? Vet ikke om dette har noe å si, men virker jo logisk ! Er en Setting som heter : Allow shared folders to be published der.. Som sagt så bruker vi andre script for dette, så jeg er litt usikker Endret 1. desember 2009 av Lernes Lenke til kommentar
skille Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Se her for publisering av shared folders til AD. http://technet.microsoft.com/en-us/library...526(WS.10).aspx -Trond Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 det vanligste er vel å ta dette via script av noe slag. men http://technet.microsoft.com har veldig mye bra info og veiledninger om Microsoft-produkter. ellers har du for Server 2000, server 2003 er i posten under, 2007 finner ikke for 2008, men antagelig er det ikke så alt for forskjellig fra 2003... Mvh tidligere lærling på Dokka VGS Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hvilken praktisk nytte har man egentlig av å publisere et share i AD? Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kanskje det går an for brukaren å søke i AD etter delte mapper? Har aldri prøvd dette so veit ikkje om ein slik funksjon eksisterer. Ikkje att eg nokonsinne har sett ein brukar gjere noko slikt (eller liknandes for den del). Gjeldande regel for brukarar virker å vere "dersom det ikkje ligger på min datamaskin eksisterer det ikkje" Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 I alle fall i nærheten av at dersom jeg ikke har den sp har jeg ikke bruk for den, og skulle jeg mot formodning ha den så tar jeg en telefon og får den tildelt av admin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå