Gå til innhold

Trenger spillejobb idag

managerbyrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Idag har vi vært på jakt etter en spillejobb. Det har tatt hele dagen og vi er enda ikke ferdig. Vi har snakket med Mira Craig, og prøvd å ringt til Jan Fredrik Karlsen. Det var til ingen nytte. Hvor vanskelig skal være?

hehehehe

Dette er ikke reklame, det er humor. :p

Lenke til kommentar

hva med å promotere denne jenta litt? Legg ut filmer på nettet (utube) osv. Legg til en nedlastbar .mp3 fil her hvor hun synger eller noe, utifra det jeg har sett så langt, virker ingen interessert, og dette fatter heller ingen interesse med andre vi får se noe.. Og jeg gidder ikke sende deg mail og bruke så mye tid på det, og så eventuelt bli skuffet og få rage etterpå... Promoter, markedsfør bedre enn dette.

Lenke til kommentar

Hei Victoria.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men her har du mye å lære som manager.

Din "jobb" som manager er tross alt å "selge" din/dine artister, det har du helt glemt i denne sammenhengen.

Faktisk klarte jeg ikke å finne NOE informasjon om artisten her. Du har kun oppgitt ditt navn, ikke linket til hverken bilder/videoer eller det sanger som artisten har laget eller sunget.

Det er ikke enkelt å skaffe spillejobber som ukjent artist i Norge, spesielt ikke om man forventer å få betalt.

Anbefaller deg å legge ut masse bilder og sanger i første omgang, gjerne også referanser(holder ikke å skrive at Jan Fredrik har sagt hun har en fantastisk stemme, da det er umulig for oss å vite om det er sant).

Lenke til kommentar

Altså, selv om det kanskje virker sånn i dagens samfunn, så er det ingenting som kommer gratis. Og i hvert fall ikke folks oppmerksomhet!

Jeg har selv vært med på å arrangere konserter hvor det er brukt lokale og ukjente talenter fra mitt nærområde.

Først begynner man med å legge ut noe folk kan se på. Noen videoer på YouTube, et par mp3-filer og lignende. Noen bilder kan også være kjekt.

Litt info om artisten er også en fordel. Hvem er hun? Hvor lenge har hun drevet med det hun gjør? Hvilken utdannelse har hun? Hva har hun gjort hittil?

Benytt deg/dere av de kanalene som er for å nå ut til folk. Både MySpace og Urørt er fortsatt i bruk, og jeg vet selv at da jeg arrangerte konserter med unge og ukjente mennesker, benyttet jeg meg mye av Urørt for å finne artister/band som kunne brukes.

Hvis hun ikke ligger ute noe sted så folk kan finne henne, og de faktisk må oppsøke dere for å få vite noe som helst, er det bare å vinke farvel til alt som heter spillejobber.

Håper dette ikke var totalt demotiverende :)

Lenke til kommentar

managerbyrad.blogg.no som du skriver i første post, kunne godt vært klikkbar :)

Essensen her er vel allerede ramset opp. Du kommer ingen vei uten promotering, og

Dette er ikke reklame, det er humor. :p

Det er ingenting ved dette som appellerer til meg. Hvis jeg skulle hyre inn musikere til en spillejobb, så ville jeg rett og slett ha hoppet over dere - nettopp fordi dette ser såpass uproft ut. Bilder og innhold på bloggen må på plass. Videoer og/eller lydopptak er vitalt for at dere skal ha sjanse til å få noe oppmerksomhet. Det at man skal sende en mail og få en video i retur er rett og slett tungvint. Om dere først har videoen koster det dere ingenting å legge den på youtube, og dermed får dere promotert henne også for et potensielt publikum.

En siste ting, jeg stusser litt på navnet "managerbyrad.blogg.no"

Skal dette bety "managerbyrå"? Byrå skrives uten "d". "Byråd" er noe helt annet.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hørt om artistnavn? Uansett: Hvis dette er seriøst, lukter det av at TS har misforstått enkelte samfunnsforhold. Det er vanskelig å leve av å være utøvende artist, og slik skal det være - å følge drømmen gir deg ikke rett til salt i grøten. Det lukter litt av det engelskmennene kaller "entitlement issues" - at noen mener seg litt vel berettiget og priviligert.

En annen ting: Om det er vanskelig fra før å være artist, blir det ikke lettere av at såkalte managere (med virkelige issues av ovennevnte sort) igler seg inn mellom penger og utøver. Du skal ha ganske mange baller i luften før du trenger manager. Altså burde TS trekke lankene ut av krukka og heller støtte talentet som venn. Dessverre er jeg redd disse parasittene er blitt en sentral del av den selvopprettholdende institusjonen norsk musikkbransje er.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...