lobster Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Når jeg surfer på nettet får jeg ofte adresser som denne: http://ad.no.doubleclick.net/adi/N3252.ita...8x400;ord=17304? Jeg kjører adaware 6, men den finner ikke noe feil! Hvordan får jeg likevel fjernet doubleclick greiene??? Lenke til kommentar
Photons Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 ad.no.doubleclick.net er et reklameselskap (regner jeg med) som selger reklameplass på vg.no og andre lignende sider. Er nok ikke noe spyware, bare vanlig reklame. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 her C:WINDOWSsystem32driversetc så ligger det en tekstfil som heter host (i winXP iallfall) skriv inn: 127.0.0.1 ad.no.doubleclick.net nå vil du aldri komme til domener som har denne adressen mer. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 her C:WINDOWSsystem32driversetc så ligger det en tekstfil som heter host (i winXP iallfall) skriv inn: 127.0.0.1 ad.no.doubleclick.net nå vil du aldri komme til domener som har denne adressen mer. Den lå der allerede hos meg. I sammen med mange andre adresser. Du kunne ikke skrevet mer om hva det betyr. Har jeg rett når jeg sier at det aldri vil pop'e opp en reklamebanner fra 127.0.0.1 ad.no.doubleclick.net? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 jeg har ikke 100% peiling på dette, men i grove trekk så sjekkes en url mot postene i host fila før den går på nett og henter. dersom det er en match så vil man ble videreført til den IP'n som er oppført, i dette tilfellet til din egen pc. dette er en måte å hindre tilgang til bestemte domener på. dersom du vil bli kvitt popups så trenger du en popupstopper, jeg bruker denne http://www.panicware.com/ men det er jo hundrevis. eller bruk Opera; refuse popups. som nevnt tidligere så er spybot også kjekt Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Doubleclick er verdens største på nettrekalme med tilsammen flere millioner sites i sitt nettverk på verdensbasis. Det virker på den måten at eiere av nettsteder gir Doubleclick rettigheter til å legge ut annonser på deres sider mot økonomisk kompensasjon. Videre bruker Doubleclick et system som logger din aktivitet. Siden de er så store kan de f.eks kartlegge dine preferanser. Hvis du f. eks er på jakt etter en ny bil, og på bakgrunn av dette er innom flere sider som omhandler bil, vil de ette beste evne forsøke å plassere en bilannonse når du er inne på en side i deres nettverk. Dette gjøres ved hjelp av coockies. Doubleclick har ved ihvertfall en anledning blitt etterforsket for mulig ulovelig utnyttelse av urettmessig tilegnet data, samt at de fikk masse pepper i 60 miutes for et par år tilbake. Systemet de bruker heter DART(Direct advertising , reporting and targeting) og er det beste og mest avanserte systemet for nettbasert reklame. Har jobba for dem, spennende greier! Her nytter hverken spyware eller ad-aware de dette ligger i sidene du går inn på som en del av pakka.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå