Gå til innhold

Historie og filosofi 2

jQrgen123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Hyggelig med flere som skal ta samme eksamen :)

Har ikke så mange nyere ideer desverre, sliter selv med å finne nok fakta med det jeg har bestemt meg for : P

Veit ikke om du har bok, men et tema som kan brukes kan være den økende økonomien i samfunnet og hvilke virkninger det har for naturen. Som alle miljøkatastrofene, som følge av olje og div. Eller de store problemene menneskene står ovefor når det gjelder jorbruk og matprodusjon, med genteknologi f.eks. Er bare små forslag men håper det kan komme til nytte :)

Lenke til kommentar
Jepp, sant det. Okei :)

kommet lenger?

kommet lenger?

Joda, sliter litt med å finne relevant fakta utenom boka på mennesket vs dyr forholdet, men tror jeg greier med når det gjelder den.

en viktig del av globalisering, som er lur å få med, koyoto avtalen. generelt sett en "ny" avtale :-) 1997

Ah, ja det skal jeg huske å ta med :)

Lenke til kommentar

kommet lenger?

kommet lenger?

Joda, sliter litt med å finne relevant fakta utenom boka på mennesket vs dyr forholdet, men tror jeg greier med når det gjelder den.

en viktig del av globalisering, som er lur å få med, koyoto avtalen. generelt sett en "ny" avtale :-) 1997

Ah, ja det skal jeg huske å ta med :)

men har du noe på om hvordan det var før industrielle revo..? finneri kke så mye om det.

Lenke til kommentar
Hm, desverre så har jeg ikke noe om hvordan det var før den industrielle revolusjonen. En kan jo bare anta at det var 'bedre' med tanke på lite klimagassutslipp. Men så lenge en har fakta om at verden blir varmere osv, kan en jo påstå at det var bedre klima før.

Sant det. eneste jeg har fått med meg er at før revolusjonen, så trodde ikke folk at det kunne bli noe bedre. De levde i en syklus i tidsforfatning kan du si. Men leste også at det allerede var litt klimaendringer fra før av, selv om det ikke var stort. På grunn av alt jordbruket, så speilet det seg igjen fra solen eller noe sånt.. hehe :-p yeye. og etter revolusjonen, da teknologien slo på stortromma, så måtte det jo bli en økonomisk vektst. bondesamfunnet ++

Lenke til kommentar
Hm, desverre så har jeg ikke noe om hvordan det var før den industrielle revolusjonen. En kan jo bare anta at det var 'bedre' med tanke på lite klimagassutslipp. Men så lenge en har fakta om at verden blir varmere osv, kan en jo påstå at det var bedre klima før.

Sant det. eneste jeg har fått med meg er at før revolusjonen, så trodde ikke folk at det kunne bli noe bedre. De levde i en syklus i tidsforfatning kan du si. Men leste også at det allerede var litt klimaendringer fra før av, selv om det ikke var stort. På grunn av alt jordbruket, så speilet det seg igjen fra solen eller noe sånt.. hehe :-p yeye. og etter revolusjonen, da teknologien slo på stortromma, så måtte det jo bli en økonomisk vektst. bondesamfunnet ++

Hehe, ja det er ikke så enkelt å finne helt relevant fakta i forhold til akkurat emnet : P

Off, sliter med å få notert ned nok stoff føler jeg.. har ikke printer og derfor må jeg skriv ned alt og det tar sykt lang tid : s

Lenke til kommentar

Hehe, ja det er ikke så enkelt å finne helt relevant fakta i forhold til akkurat emnet : P

Off, sliter med å få notert ned nok stoff føler jeg.. har ikke printer og derfor må jeg skriv ned alt og det tar sykt lang tid : s

Hehe, ja damn.. det kan jeg tenke meg da :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...