Gå til innhold

Forbud mot minareter, slør og bønnerop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bønnerop greit?

Bønnerop, og Kirkeklokker er greit, men da skal jeg få lov til å spille musikk døgnet rundt i helgene, samt til kl 23 på hverdagene!

Kan dog si at jeg aldri har fått klager fra andre en naboen, (som etter hva jeg vet ikke er religiøs).

Er relgiøse symboler greit?

Ja, men da skal også alle politiske symboler legaliseres.

Jeg syns f.eks nazi-kors bør være lovlig å gå med offentlig, akkurat som du kan gå med kors, Høyre-logo, Norsk flagg osv...

Lenke til kommentar

FrP's amundson har helt absurd tenkning, og alt for mye av det han klager over er kultur, og har ingenting med religion å gjøre.

Hijab er religion, burqa er kultur in arabia, ikke sør-østasia. Hijab er på samme måte som det er anstendig for men å ikke gå topløs foran kvinner.

Bønnerop utover husets området er i store deler i norge erhelt unødvendig, fordi slik bønnerop er en måte å si ifra om: "Det er fredag og bønn". Så lenge det muslimske samfunnet ikke bor huset vedsiden av -- er dette bare tull i dagens Norge. I største delen av norge er ikke dette nødvendig i det hele tatt.

Omskjæring, IIRC, er en kultur i sub-sahara som utføres av natur-religiøse, kristne og muslimer.

Jeg skal si dere en ting, debatere på andre forum er faen ikke dumt.

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...