Gå til innhold

Akambrukernes bilder - desember 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor bruker dere save for web? Oo

Fordi jeg er lat ;) Jeg bruker PS Elements og Save for web har et par fordeler i fordel til Save as. For det første så slipper jeg å passe på at JPEG'en ikke blir katalogisert av organiseren, pluss at den husker hvor jeg lagret forrige JPEG - disse legges nemlig utenfor arkivet ...

 

Men desverre er det ikke et valg for å la exif forbli. Det er ikke i PS8 heller.

 

Tom

Lenke til kommentar
hvorfor bruker dere save for web? Oo

Fordi jeg er lat ;) Jeg bruker PS Elements og Save for web har et par fordeler i fordel til Save as. For det første så slipper jeg å passe på at JPEG'en ikke blir katalogisert av organiseren, pluss at den husker hvor jeg lagret forrige JPEG - disse legges nemlig utenfor arkivet ...

 

Men desverre er det ikke et valg for å la exif forbli. Det er ikke i PS8 heller.

 

Tom

Bytt til Fotostation for katalogisering. Du åpner råfilene, redigerer, lagrer i kvalitet 12, bildene legger seg i samme mappe som råfilene, og de du vil laste opp på internutten sender du til en action, som kan resize bildet og legge den i en til-web-mappe. Kjapt og enkelt. :)

Lenke til kommentar
Bytt til Fotostation for katalogisering. Du åpner råfilene, redigerer, lagrer i kvalitet 12, bildene legger seg i samme mappe som råfilene, og de du vil laste opp på internutten sender du til en action, som kan resize bildet og legge den i en til-web-mappe. Kjapt og enkelt. :)

Ny software som koster pæng ... 335 gærninger ... tror ikke det ;)

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...