Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

4-4-2 er uten tvil den formasjonen som passer Wengers fotball best. Når vi spiller 4-3-3, blir det alt for mange pasninger uten mål og mening, og siden vi spiller med enslig spiss blir det ekstra vanskelig å spille seg igjennom forsvaret til lag som for eksempel Stoke.

Samtidig er det få lag i moderne fotball som har noe særlig suksess med den formasjonen. Det ser man både når det gjelder klubb- og landslag. United bruker en del 442 men det er neppe tilfeldig at SAF nærmest utelukkende bruker 451 mot de beste lagene i PL og CL. Tre mann på midten har vist seg å bli nærmest en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge noen folk på Twitter har vi allerede "agreed personal terms" med ham. Spennende! Han er akkurat den typen spiller vi trenger; et gigantisk monster som kan ta ansvar og organisere forsvaret. Dessuten har han allerede spilt fire sesonger i PL. Jeg blir svært fornøyd om dette stemmer.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge noen folk på Twitter har vi allerede "agreed personal terms" med ham. Spennende! Han er akkurat den typen spiller vi trenger; et gigantisk monster som kan ta ansvar og organisere forsvaret. Jeg blir svært fornøyd om dette stemmer.

 

Sjæl, selv om jeg hadde foretrukket Cahill. Så Verms - Samba neste sesong? Med DJ og Kos som backup. Ikke feil det. Så lenge Squid får spille minst mulig.

Lenke til kommentar

Seriøst 8 millioner pund er underpris så det synger, jeg kan gå med på 12-15 millioner pund...

 

Heh, Samba er ikke akkurat blant verdens beste. I underkant av 10 mill virker fair på meg.

Han er den spilleren i Premier League som "ryddet" mest denne sesongen! :p Og dere må nok over 10 mill for å få han til slutt, eierene våre vil jo heller ikke selge for enhver pris!

Lenke til kommentar

Samba har vel ikke akkurat lagt skjul på at han vil prøve seg i en større klubb. Det kan bidra til å presse prisen ned litt. Vi klarer jo (nesten) alltid å presse prisene ned til det minimale uansett.

 

Det er vel heller det at vi ikke kjøper der prisen ikke er presset ned til det minimale.

Lenke til kommentar

Må sies at ikke skader å få inn en slik bamse som Samba er i forsvarsrekka vår. Er det noe vi mangler, så er det akkurat rå muskelkraft, samt hodestyrke. Tror dette er noe av det som virkelig vil forsterke laget. Selv om Cahill er bedre, så er Samba en god signering.

Endret av -Lasse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er også en ledertype vi sårt trenger i forsvaret. Kaptein for Blackburn og greier. Er Marco Silva pålitelig, forresten?

 

Samt at han er erfaren (4 sesonger i PL) og inne i sin beste alder. Han vil også tilføre en dødballtrussel som vi har manglet hele sesongen mtp. at det kun er Vermaelen i dagens lag som utgjør en skikkelig trussel i boksen på dødballer.

 

Vet ikke hvor pålitelig Marco Silva er, men han nevner hvertfall at det ikke er snakk om Jenkinson dealen som blir bekreftet.

 

Marco Silva

Not including Jenkinson... That's all I am saying guys sorry.. Moving on.

 

Slik sett kan det være Gervinho, Samba eller Alvarez mtp. at Richard Law er i Argentina, men såvidt jeg vet stoppet samtalene opp fordi Velez ville ha 14 millioner euro for Ricardo Alvarez.

Lenke til kommentar

Balázs Dzsudzsák:

 

"It's time for change, it is quite possible that I will leave PSV this summer."

 

Ja takk.

 

Ville helt klart vært et meget godt kjøp. Har Hazard som "drømmesigneringen" min på venstrekanten med Dzsudzsak som et godt andrevalg.

 

Szczesny

 

Sagna - Samba - Vermaelen - Gibbs (?)

 

Song/Matuidi

 

Gervinho - Nasri - Hazard/Dzsudzsak

 

v. Persie - Benzema/Falcao

 

 

Ah sillyseason og drømmelag er noe. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...