Iceman #10 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Når det gjelder Clichy så syntes jeg at han får ALT for mye kritikk blandt oss Arsenal fans. I hver bidige kamp Arsenal går på et tap eller uavgjort så får han skylden her inne (Kanskje ikke så rart mtp på folka her). Elsker måten du elsker Clichy på Joe . Håper vi henter inn Martin Keown som defensiv trener, så kan enten han eller Bouldy ta over etter Rice etter neste sesong. Er ikke Martin Keown i trener teamet vårt allerede? Trodde han gikk fra speider til trener før denne sesongen, men mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) @90minutosFox Ricky Alvarez habría firmado ya un precontrato con el Arsenal de Arsene Wenger Vi har angivelig inngått en førkontrakt med den argentinske offensive midtbanespilleren Ricardo "Ricky" Alvarez. "Ricky" spiller nå for Velez Sarsfield som ligger plassert som nr 2 i den argentinske toppserien, og vil stå uten kontrakt til sommeren. Ricky har italiensk pass, så arbeidstillatelse vil ikke bli noe problem. Joel Richards, som er en engelsk sportsjournalist utplassert i Buenos Aires, kaller kjøpet et "coup", og kaller Ricky "fantastic". Spiller samme rollen som Cesc, så han er vel tenkt som en erstatning for Rosicky. Spennende og godt kjøp etter min mening. Hva synes dere? Endret 20. mai 2011 av Vestaa Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg var litt skeptisk med en gang, men etter å ha lest litt om ham og sett et par Youtube-klipp er jeg mer optimistisk. Vi har egentlig bare Cesc i stallen som er en skikkelig offensiv midtbanespiller, så å få Alvarez på free transfer hadde ikke gjort meg noe. Håper dog Wenger ser at vi også trenger noen klassespillere som faktisk har vist noe på et høyt nivå. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Tror ikke dette er sant før det står noe på Arsenal.com Tor-Kristian Karlsen om "Ricky" some words on ricardo alvarez (velez sarsfield) strongly linked with arsenal. just a personal opinion, some people may disagree (cool) watched player a few times this spring/winter: central attacking mf ("the new pastore" - he isn't) with excellent technical attributes brilliant left foot, dribbling skils are first class - also physically well-built (tall but relatively slight) however, to me he looks like a street footballer - poor decision making; picks up ball, runs at people, but often away from danger areas plays in bursts, 10 mins he's active only to disappear and take a break for the next 15, inconsistent. scores few goals, few assists could maybe do ok as a wide player but to me he lacks the patience, tactical understanding of the game and vision to succeed in the middle if he was 17-18 i'd understand european top clubs making a move, but at 22 i find it hard to believe that he'll reach a top european level and to be honest, i still have serious doubts that this alleged interest is at all genuine Btw, så er det nå snakk om at det er det argentinske Arsenal denne fyren skal til. Endret 20. mai 2011 av Benbjo Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Lest noe om at Pirlo står uten kontrakt etter denne sesongen. Skal vist være aktuell for Juve, men det burde være en bra overgang for Arsenal. Om det bare er løse rykter gjenstår dog å se. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Lest noe om at Pirlo står uten kontrakt etter denne sesongen. Skal vist være aktuell for Juve, men det burde være en bra overgang for Arsenal. Om det bare er løse rykter gjenstår dog å se. Italienere i PL = fail. Like sannsynlig at vi kjøper Cronaldo 1 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 I følge wheelerdealeren er vi interesserte i Scott Parker: Asked about Parker, Redknapp said: “Well, he’s a good player, a top player, Footballer of the Year this year. “I’m sure people are going to be interested in Scott. I know a couple of other clubs are interested, big clubs, but we’ll wait and see. “Which clubs? Arsenal, Liverpool. I think they’re big clubs in for him. That’s the rumours anyway, that’s what I hear, so it will be hard.” For en signering det hadde vært. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Nå er Scott Parker 30 år, så da får han vel bare 1 års kontrakt i Arsenal eller? Dere får han på billigsalg, han hjelper dere til seriegull et år, og vi får han tilbake når vi er i PL. Deal? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 I følge ryktene skal Wenger være villig til å gjøre et unntak for Parker. Og nei, dere får ham ikke tilbake. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Lest noe om at Pirlo står uten kontrakt etter denne sesongen. Skal vist være aktuell for Juve, men det burde være en bra overgang for Arsenal. Om det bare er løse rykter gjenstår dog å se. Ville vært en drøm å ha Pirlo i klubben, ja. Ville vært en fantastisk inspirasjon for de yngre i klubben, samt tilført sårt tiltrengt erfarenhet. Men etter det jeg har hørt, er han så godt som klar for Juventus. Ja takk til Parker. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Ah, Pirlo ... http://www.youtube.com/watch?v=9mw8rlvdPhs Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hvis han, mot alle odds, kommer til oss, vil han være den eneste i klubben som kan skyte fra distanse. http://www.youtube.com/watch?v=P0pwRmHSwCk Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Barca er visst i ferd med å kjøpe Giuseppe Rossi for €30m (eller €20m + Bojan). Bra. Jeg håper at de bruker masse penger på andre spillere enn Cesc. Jeg er ganske håpfull om at han blir enda ett år, selv om pessimistene virker å være bestemt på at han drar. Og for de som hørte på fredagens Arsecast så virker det ikke som at Arseblogger har særlig tro på at Wenger kommer til å sprenge banken og hente 3 store navn. På torsdagens pressekonferanse rakk journalisten bare å spørre "Are you going to change the philosophy..." før Wenger avbrøt med et kontant "nei". Det viste seg at journalisten mente spillefilosofien, men det kunne like gjerne vært ungdomsfilosofien og overgangspolitikken han ville spørre om. Skal vi tolke det som at Wenger er mer sta enn han noensinne har vært? John Cross skrev i hvert fall en artikkel om at Wenger neppe kommer til å endre prinsippene sine og at gooners ikke bør forvente store navn i dette overgangsvinduet. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Barca er visst i ferd med å kjøpe Giuseppe Rossi for €30m (eller €20m + Bojan). Bra. Jeg håper at de bruker masse penger på andre spillere enn Cesc. Jeg er ganske håpfull om at han blir enda ett år, selv om pessimistene virker å være bestemt på at han drar. Og for de som hørte på fredagens Arsecast så virker det ikke som at Arseblogger har særlig tro på at Wenger kommer til å sprenge banken og hente 3 store navn. På torsdagens pressekonferanse rakk journalisten bare å spørre "Are you going to change the philosophy..." før Wenger avbrøt med et kontant "nei". Det viste seg at journalisten mente spillefilosofien, men det kunne like gjerne vært ungdomsfilosofien og overgangspolitikken han ville spørre om. Skal vi tolke det som at Wenger er mer sta enn han noensinne har vært? John Cross skrev i hvert fall en artikkel om at Wenger neppe kommer til å endre prinsippene sine og at gooners ikke bør forvente store navn i dette overgangsvinduet. Tror rett og slett ikke det blir hentet noen som direkte forsterker laget med mindre noen viktige spillere forsvinner. Vi har flere unge spillere som bør for sjansen som er fine erstattere for daukjøttet vi har i stallen. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 @iRoman Er temmelig sikker på at Wenger ikke kommer til å sprenge banken og hente spillere som vil løfte laget opp et nivå. Måten han har snakket om nye signeringer og forsterkninger og deretter fortsatt holdt på at laget allerede er godt nok, men at det er visse områder som det må "ses på". Hver eneste vår så begynner Wenger å snakke om at han vil forsterke laget og at han vil hente inn et par spillere tidligst mulig. Allikevel går dagene og ukene uten at noe som helst skjer. Deretter blir det hentet inn en spiller som de fleste av oss ikke har hørt noe særlig om. Deretter begynner Wenger å snakke om at laget er et år eldre og hvor godt dette laget egentlig er. Fansen mener vi fortsatt trenger visse signeringer (f.eks. en DM har vært mast på siden sommeren 07 og en klassestopper og keeper siden 06/07), men allikevel skjer det ingenting. Deadline day nærmer seg og Wenger snakker positivt om at han kanskje har en spiller i kikkerten, men han vil ikke uttale seg mer. Dagen kommer og går og vi ender opp med ingenting. Rinse & repeat så har vi hver eneste sommer siden sommeren 06. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 "There will be some movement of players who have played less and who need to play. "Of course we will try to strengthen the squad again, but we want to keep the basis and the style we have." Wenger added: "We are looking, analysing, talking to people. "We had a few important ones, but this [summer] will certainly be big one on all fronts." Liker det jeg leser. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 "There will be some movement of players who have played less and who need to play. "Of course we will try to strengthen the squad again, but we want to keep the basis and the style we have." Wenger added: "We are looking, analysing, talking to people. "We had a few important ones, but this [summer] will certainly be big one on all fronts." Liker det jeg leser. Det Wenger sier her er jo at spillere som Denilson og Rosicky mest sannsynlig selges for å bane vei for yngre spillere som Lansbury, Botelho, Coquelin, Frimpong, etc. Hvert eneste år sier han jo også at "We will strengthen if the right player is available at the right price". Det siste sitatet der gjelder mest sannsynlig generelt i fotballverden. City, Real og Chelsea vil handle stort og mye som vanlig så får resten se hva som blir igjen. Igjen, det han sier her er noe han sier hvert år. Ikke noe nytt. Vær forberedt på en ny skuffelse. Ingen spillere av betydning kommer inn med mindre noen av betydning går ut. Det kan jeg garantere. 2 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Han vil selvsagt satse på ungguttene fra egen rekke, men han sier også at han vil tette hullene som etterlates etter at Denílson & co har blitt solgt. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Syns vi kunne prøvd å skaffe Pirlo. Han hadde uten tvil hatt mye å tilføre til laget, og jeg tror midtbanespillerne ville fått en enorm boost av å bare se han i aksjon på treningsfeltet, samt motta tips osv. Bare se på Szczesny og Lehmann. Ingen tvil om at Szczesny har blitt en bedre keeper etter at Lehmann kom til klubben. Han har jo sagt i intervjuer og på Twitter at han setter pris på tips og råd fra Jens. Vet jo at Wenger ikke kommer til å snakke opp Pirlo, men klarer ikke la den tanken gå i fra meg. En annen våt drøm hadde vært Neymar, men han er alt for dyr og vil heller til Chelsea - hvor han kan tjene seg god og mett. Ikke at vi trenger han heller. "Vela and JET will be like new signings". Så har jeg også tenkt litt på det angående Bendtner og Chamakh, og jeg har skiftet mening. Jeg syns vi bør beholde Chamakh og se hva han er god for videre. Han leverte varene første halvdel av sesongen, og etter en lang og elendig periode, begynner han å vise mer og mer til god form. Tipper han scorer målet i morgen som gjør at kampen ender 1-1. Han, i tillegg til Bendtner, har ikke hatt mye spilletid med Rvp i knallslag, men vi kan ikke benekte det, han har hva som skal til. Tror han rett og slett trenger flere kamper under beltet før målene kommer. Han må bli mer egoistisk og ta flere sjanser foran mål. I Bordeaux så vi at han hadde en helt ekstrem spenst og vinnervilje. Noen av målene hans i Bordeaux-drakten er rett og slett ganske sinnssyke. Måten han stupte inn i dueller på er ganske spektakulær. Har sett en del YouTube-klipp av ham i går og i dag. Det er fascinerende. Helt klart den beste signeringen til Wenger i år, og det beste av alt; vi fikk ham gratis. Håper han kan finne tilbake til gamle takter og bli like fryktløs i duellene som før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå