Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Etter denne sommeren kan vi selge ALLE utenom Wilshere, Ramsey, van Persie, Vermaelen og Sczsesny. Wenger må også bort, klubben har bare godt av nye tanker og filosofi.

Fokuset bør ligge på å få en god sum for Cesc og Nasri. Chamakh, Bendtner og Arshavin er det bare å kaste som søppel, for de 3 er ikke annet enn søppel.

Beklager å si det, men det der er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Giant facepalm.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter denne sommeren kan vi selge ALLE utenom Wilshere, Ramsey, van Persie, Vermaelen og Sczsesny. Wenger må også bort, klubben har bare godt av nye tanker og filosofi.

Fokuset bør ligge på å få en god sum for Cesc og Nasri. Chamakh, Bendtner og Arshavin er det bare å kaste som søppel, for de 3 er ikke annet enn søppel.

181148-triple_facepalm_super.jpg

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. Håper det bare er et utløp for frustrasjon etter gårsdagens skuffende resultat og ikke seriøst ment.

Det er mange spillere i klubben som har hatt en god sesong, og utviklet seg masse. Før sesongen var hverken Szczesny, Wilshere eller Djourou spillere vi kunne forvente å se så ofte som vi har gjort, og spør du meg er de tre spillere som presterer stabilt på et høyt nivå. Laget trenger sånne spillere.

I tillegg synes jeg Nasri og Walcott har blitt bedre, selv om ingen av dem får spille i den posisjonen de er best i. Tenk om Walcott kunne få bruke farten sin på topp i en 4-4-2 formasjon. Da ville han vært alene på gollen hver gang han løper fra forsvaret (som han gjør flere ganger i hver kamp, bare at han gjør det for langt ute på kanten og ikke i midten som han egnetlig burde). Og Wenger ser vel på Walcott som en spiss, og planlegger å bruke han der (?), så kanskje vi får se han i den rollen neste sesong.

Fabregas, Song, Sagna og Kos er spillere som har prestert OK denne sesongen, også har vi Robin som har vært helt rå etter at han ble frisk. Holder han seg skadefri hele neste sesong er det stor sjanse for at vi har en toppscorer på laget.

Når dette er sagt, er det også mange av spillerne som har skuffet. Clichy står høyest på denne lista for min del, fulgt av Arshavin, Chamakh og Bendtner. Clichy har gang på gang vist at han ikke takler nivået legner, og han er det svakeste leddet i dagens forsvarsrekke. Sykt at Wenger ikke har latt Gibbs få spilletid. Arshavin har ferdighetene, men det er alt for lenge mellom hver gode kamp han spiller. Spillere som Denilson, Diaby, Rosicky, Almunia og Squillaci hadde jeg ikke de største forventningen til, så de har ikke skuffet, ei heller imponert noe særlig.

Spillere som kan selges:

Clichy

Bendtner

Denilson

Diaby

Rosicky

Almunia

Squillaci

Da hadde vi trengt en venstreback, en stopper, en DM, en ving og en spiss.

Venstreback: Baines.

Stopper: stor, tøff leder-type med erfaring og god greie på defensiv organisering så vi har en som kan få orden på forsvaret vårt. Pdd er det til tider totalt hawaii.

DM: back-up/konkurranse til Song.

Ving: en som kan gå rett inn i startelleveren.

Spiss: back-up til RVP/konkurranse til Walcott.

Da hadde laget blitt seende slik ut i en 442:

Szczesny/Fabianski/Lehmann

Sagna/Eboue - Djorou/Kos - Vermaelen/Klok mann - Baines/Gibbs

Nasri - Fabregas/Wilshere/Ramsey - Song/Ny DM - Arshavin/Ny ving

Walcott/Ny spiss - van Persie/Chamakh

Da hadde det blitt andre boller! Det er lov å drømme :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hahaha, lekkert med facepalm-bilder til noe som ikke er langt fra sannheten. Det stemmer at det er skrevet i affekt av dagens tap, men også hele sesongen tatt i betraktning, at det altså er en smule ;) overdrevet.

+1 til Jørgn sitt innlegg.

Lenke til kommentar

Som andre også nevner: Ut med Bendtner/Chamakh, Almunia, Denilson, Diaby, Clichy og Squilacci.

Rosicky og Arshavin er jeg usikre på. Ser ikke ut til at de når det nivået de en gang hadde, hvilket er synd siden de hadde et meget høyt toppnivå. Rosicky viste knallgod vinnermentalitet i mange kamper denne sesongen, men det hjelper selvsagt lite når prestasjonene ikke står i stil. Angående Arshavin er det en spiller som kan redde kamper for oss den ene dagen, og være usynlig rusisk avfall den andre. Det er en liten mulighet at de oppblomstrer neste sesong igjen, men er vel egentlig ingenting som tilsier det. Da kan det være like greit å selge mens man enda får noe igjen for dem.

Når det kommer til Chamakh er det en spiller som selv har innrømmet at han sliter med å tilpasse seg den engelske spillestilen. Greit nok at han har noen mål på protokollen i år, men stabilitet MÅ være et nøkkelord for neste sesong. På tide å ta steget opp fra potensiale og talent til stabilitet og kvalitet. Bendtner kan være lagets største irritasjonsmoment, men også en som kan score når det virkelig trengs. Alikevel har han kun små perioder og i tillegg til en mentalitet som dreier seg utelukkende om han og ikke laget kan man spørre seg om fyren er verdt Arsenal-emblemet på brystet.

Spør du meg trengs det forsterkninger i alle ledd. Jeg er aldri trygg på forsvarsrekka, og mangelen på en lederskikkelse som virkelig tar ansvar og rydder opp er alt for tydelig i dag. Se bare på Bolton-kampen der forsvaret ofte var i ubalanse og skapte uro. Midtbanen er i utgangspunktet sterk. Wilshere har vært fantastisk i år og jeg hpper virkelig Ramsey kommer opp på det nivået han viste før skaden. Hvis Fabregass eller Nasri går er det mer eller mindre krise spør du meg. Begge spillere som har spilt stor rolle for det kreative vi har fått til i år, sammen med Wilshere. En som kan ta ov for Song i DM er også nødvendig ved skade. Hvis Arshavin ikke begynner å jobbe mer er også mangelen på en god venstre-ving litt for stor.

Med spissene har vi van Persie som virkelig har blomstret, og viser seg som en klassespiss som blir vitalt for neste sesong. Walcotts hurtighet er alltid viktig i overganger. En spill jeg har litt troa på i neste sesong. Vela tror jeg vi kan se langt etter. Greit nok at han har sine dager, men denne klubben kan ikke satse på spillere som kan lykkes på en god dag. Igjen: kvalitet og stabilitet foran potensiale og talent.

Szczesny synes jeg har vist seg å være stabil og tror han blir vår nye stabile keeper. Har viktige redning i hver kamp nå, i tillegg viser han entusiasme og fremtidstanker om denne klubben. Slike spillere trenger vi!

Just my two cents...

Lenke til kommentar

Inn:

Falcao £18m - Erstatter Bendtner, back up for RvP. Vi trenger en spiss som lukter målsjanser og som er på rett sted til rett tid (Eduardo/Hernandez). Hvor mange ganger så vi ikke at Walcott la inn innlegg på første stolpe mot Pool, og hver eneste gang var RvP 10 meter bak.

Falcao med 4 (!) mål mot Villareal i semifinale i Europa ligaen i dag. KJØP DENNE MANNEN, WENGER!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som Wenger ikke ønsker å selge noen av stjernene.

Her i intervju om spekulasjoner om salg av blant annet Fabregas:

– Vi er ikke på overgangsmarkedet nå. Vi ønsker ikke å selge våre spillere. Alle spillerne som er under kontrakt blir værende her, med mindre vi bestemmer oss for noe annet. Vi ønsker å beholde våre beste spillere, sa Wenger.

– Dette er ikke et veldig kreativt tema. Vi har besvart disse spørsmålene i 80 prosent av pressekonferansene. Dette må få en slutt nå, ettersom historien har vist at spørsmålene er nytteløse, sa Wenger.
Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Chamakh ut og Falcao inn hadde absolutt ikke gjort noe, men hele Europa kommer til å prøve seg på ham i sommer.

Ser heller at Chamakh blir og Bendtner forsvinner mtp. at vi får mer penger for dansken og Chamakh fortjener mer enn en halv sesong på å bevise at han har noe i Arsenal å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig, Chamakh må få mer tid på å vise at han duger. Bendtner har fått nok sjanser etter min mening. Han har klart seg greit, men suger når det gjelder så mest, han kommer aldri til å bli noe i Arsenal. Dessuten har han en mentalitet som ikke kommer laget til gode.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De eneste gangene Bendtner skuffer meg er når han spiller på høyrekanten. Som midtspiss presterer han gang på gang og scorer viktige mål. Bare husk hvor bra han spilte i van Persies fravær forrige sesong, og hvor mange poeng han reddet for oss. Chamakh har jeg dessverre mistet troen på. Han har ingen fart, er utrolig lite giftig foran mål og en lei tendens til å falle lett. Dessuten er han fire år eldre enn Nick. Dersom én spiss må ut, håper jeg det blir Chamakh.

Endret av Le Professeur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Buffon, Cahill, De Rossi og Benzema så har du det meste dekket vil jeg tro.

Spøk(?) til side, jeg har tro på at Wenger kommer til å lage bølger denne sommeren. Og nesten like viktig som å kjøpe inn forsterkninger er å selge unna spillere som holder laget nede. Det vil også gi et signal til resten av stallen at dette er ikke en klubb der du sitter på benken og håver inn cash. Denilson, Bendtner, Rosicky, Squillaci er de definitive. Jeg synes det er litt harskt å selge Eboue, selv om han egenhendig drepte det siste lille tittelhåpet vi hadde. Clichy kan gå hvis vi får et godt nok bud men det er ikke krise å ende opp med han enda i stallen til høsten. Arshavin skal ingentsteder.

Jeg glemte Almunia. Han skal naturligvis vekk.

Endret av Hegland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...