Stefan_B Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Diaby er ikke god nok defensivt, og han har for kort lunte til å spille i den posisjonen. Denílson er ikke god nok til å spille i det hele tatt. Dessuten tror jeg minst én av dem kommer til å bli solgt i sommer. Frimpong er for skadeplaget til at vi kan satse på ham. Coquelin ser ut til å ha et stort potensial, men jeg tror nok ikke han er klar til å være backup for Songy allerede neste sesong. Vi trenger en forsterkning i denne posisjonen, uten tvil. Helst en som ikke er afrikansk, så han kan vikariere for Song under Afrikamesterskapet. Takker ikke nei til M'Vila, selv om jeg gjerne vil ha inn en spiller med litt mer erfaring. Helt enig angående Diaby og hvertfall Denilson. Diaby burde spille sentralt i en 4-4-2 eller rett og slett noe tilnærmet Cesc rollen i dagens formasjon. Frimpong virker å være skadeplaget og Jay Sanderson sier også at Coquelin er det største talentet mellom disse to. Frimpong velger også etter størst sannsynlighet å spille for Ghana. Noe som også drar litt ned. M'Vila er allerede en klassespiller i en alder av 20 år og har vært særdeles imponerende for Frankrike de gangene han har spilt. Dog hvis Coquelin blir så god som det mange spår så ser jeg heller at vi henter inn en gammel ringrev. Mark van Bommel er tilgjengelig på bosman og selv om jeg syntes han er en grisespiller deluxe så tror jeg han ville vært en god signering. Vinnermentalitet og kynismen han utstråler er noe som er sårt savnet i dagens Arsenal lag.. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Blir bare tull å la Frimpong/Coquelin være back up for Song allerede neste sesong hvis vi har ambisjoner om trofeer. Frimpong/Coquelin er langt fra et ultratalent som Wilshere som bare kan spasere inn i førsteelleveren. Siden ankerrollen er så utrolig viktig i forhold til andre posisjoner, trenger vi en spiller som er bedre eller like god som Song, slik at når Song blir skadet (noe som er 100% sikkert), vil Arsenal ikke bli nevneverdig svekket. For øvrig enig med at vi trenger en erfaren og god defensiv midtbanespiller som Van Bommel eller Parker. Siden Parker er engelsk og ikke en ufyselig idiot som Van Bommel, må det nesten bli han. Så over til noe helt annet: Spillere ut hvis det hadde vært opp til meg (totalt urealistisk): Thomas Rosicky £7m :Føler han har gjort sitt, skuffer når det gjelder så mest. Trenger en bedre back up når Cesc blir skadet (noe han ofte er). Manuel Almunia £3m : Ingen kommentar. Nicklas Bendtner £11m : Burde komme seg videre for hans og Arsenal sin skyld, skuffer når det gjelder så mest. Sebastien Squillaci £3m : Passer ikke PL, for mange feil, ikke en ledertype slik de eldre og erfarne burde være. Denilson £8m : Samme som Al'. Gael Clichy £12m : Gjør juniorfeil i nesten hver kamp, elendig posisjonering (klarer ikke å holde backlinja), elendig 1v1, ikke spesielt god innleggsfot. Emmanuel Eboue £4m : Har enkeltkamper der han er en vandrende katastrofe (Pool), burde ikke være i klubben ved neste sesong med mindre han har skiftet status til cheerleader. Carlos Vela £5m : På tide at han blir solgt til en spansk klubb, har ikke fysikken til å spille i PL. Craig Eastmond - : Kommer aldri til å bli noe i Arsenal. Armand Traore £2m : Kommer aldri til å bli noe i Arsenal Arshavin £15m : Fortsatt en viktig spiller, men han er gammel og bidrar ikke med mentalitet slik en erfaren ringrev skal. Når Zenit byr £15m, burde vi selge mens vi fortsatt kan få penger for han. Inn: Falcao £18m - Erstatter Bendtner, back up for RvP. Vi trenger en spiss som lukter målsjanser og som er på rett sted til rett tid (Eduardo/Hernandez). Hvor mange ganger så vi ikke at Walcott la inn innlegg på første stolpe mot Pool, og hver eneste gang var RvP 10 meter bak. Carl Jenkinson N/A - Erstatter Eboue. Virker som en habil erstatter. Cahill £15m - Erstatter Squillaci. Engelsk, meget god defensivt, veldig god med ball, vinner. Parker £6m - Back up for Song. Engelsk, vinner, meget god, erfaren. Taiwo/Baines free transfer/£12m - Erstatter for Clichy. Begge meget god offensivt (spes. Baines), litt svakere defensivt men bedre enn Clichy. Hazard/Ribery £20m/N/A - Erstatter for Arshavin. Ekstremt gode spillere, nuff' said. Keisuke Honda £10m - Back up for Cesc. Meget god og billig. Overgangsbudsjett: £35m Sum spillere ut: £70m Sum spillere inn: £81m (Falcao, Jenkinson, Cahill, Parker, Baines, Hazard, Honda) Netto: +£24m Endret 19. april 2011 av Vestaa Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Kommer aldri i verden til å skje. Ikke sjanse i havet. Det som skjer i sommer kommer til å avhenge av hvem som vil bort. Tror ikke noen kommer til å bli solgt fordi "de ikke er gode nok". Hvor ofte gjør Wenger det? Din valuering av våre spillere er alt for høy. £7 mill for Rosicky? Han er gammel og har ikke spilt bra på flere år? Almunia £3 mill? En av de dårligste keeperene i PL og har 1 år igjen av kontrakten? Denilson £8 mill? Tror sannheten er nærmere 4-5. Clichy har også 1 år igjen og kommer til å gå for under 10. Ellers ser de ok ut på "vår" side. Kanskje vi får litt mer for Traore. 3 Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Leste du denne "Spillere ut hvis det hadde vært opp til meg (totalt urealistisk):"? Valueringen er gjort av http://www.transfermarkt.co.uk/, så du får skylde på de hvis du mener prisene er feil. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Da skylder jeg på transfermarkt Fotballspillere kan nok gies en ca verdi, men det er for mange faktorer som spiller inn til at man kan si at man får så og så mye for en spiller. Faktorer som at spilleren vil bort, klubben trenger ikke spillere, spilleren har kort tid igjen på kontrakten, spilleren har ikke spilt noe særlig denne sesongen, osv trekker mye fra verdien. Dette gjelder da Denilson, Rosicky og Almunia. Når det gjelder Traore tror jeg vi kan få mer for ham om han selges. Grunnen til dette er at han har spilt for Juventus denne sesongen og spilt forholdsvis bra. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Ingen nye inn portene i sommer i følge Wenger: http://arsenal-mania.com/articles/3110184/Wenger-on-his-summer-transfer-plans.html Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Har du på deg metertykke pessimistbriller i absolutt alle Arsenal-relaterte sammenhenger? Hvor utelukker Wenger nye kjøp? Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Har du på deg metertykke pessimistbriller i absolutt alle Arsenal-relaterte sammenhenger? Hvor utelukker Wenger nye kjøp? Tror han har riktig i å være pessimistisk når det gjelder sommeren. Wenger - big changes "stupid" Som sagt så har jeg mine tvil på at Wenger er mannen som kan gjøre dette laget til et vinnerlag igjen. Vi får kanskje én endring i mannskapet bak kulissene hvis Rice drar, men det blir nok ingen endringer når det gjelder trenerne og ei heller i taktikk/spillestil såfremt ikke Fabregas forsvinner. En ting kan man hvertfall misunne Benbjo og det er i det minste at man sjeldent kan bli skuffet når man ikke har noen forhåpninger.. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Tror han har riktig i å være pessimistisk når det gjelder sommeren. Wenger - big changes "stupid" Igjen, hvor utelukker han et kjøp? Det eneste han har sagt er at det ikke kommer til å skje enorme endringer, og at han ikke har tenkt å ødelegge prosjektet sitt med å hente spillere for £85m. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Det er lov å lese litt mellom linjene her. Det han sier er at han ikke kommer til å hente noen som skal inn på førstelaget / kjempe om plass. Det er nettopp det en "big transfer" er. Dette kan selvsagt endre seg dersom noen forsvinner. 1 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Tror han har riktig i å være pessimistisk når det gjelder sommeren. Wenger - big changes "stupid" Igjen, hvor utelukker han et kjøp? Det eneste han har sagt er at det ikke kommer til å skje enorme endringer, og at han ikke har tenkt å ødelegge prosjektet sitt med å hente spillere for £85m. Han utelukker ikke ét kjøp, men det å gjøre store endringer generelt. Bare det å selge en del spillere som enten ikke passer like godt inn i laget, ikke har utviklet seg nok osv. og kjøpe nye backups ville hjulpet mye. Han har tidligere uttalt at rundt 3 spillere er maks man burde hente og kvitte seg med fordi man gjør for mange endringer på kort tid. Så utifra at vi allerede da har kjøpt Carl Jenkinson (hvis man skal tro rapportene) så kan vi da altså bare vente oss 1-2 nye spillere hvis man vil tenke negativt. Som sagt så regner jeg med det ikke kommer en backup til Song i sommer heller (og det er ACN igjen i januar) og da etterlater det oss kanskje med en ny kantspiller (hvis Ryo ikke får arbeidsttillatelse og blir vår nye signering) og en erstatter for Bendtner som mest sannsynligvis forsvinner i sommer grunnet lite spilletid. Almunia blir et år til mtp. at han er under kontrakt som Wenger hintet til, Squillaci blir (det er ikke verdens undergang), Denilson blir (dette er verdens undergang) Diaby blir gitt nok en sjanse, Rosicky blir og Bendtner forsvinner. Et 20-talls unge spillere blir sendt på lån hvorav kun et lavt antall stykker har en realistisk sjanse for å lykkes i Arsenal og that's it. Det er hvertfall hva jeg forbereder meg på nå.. kanskje like greit å bli vanvittig negativ istedet for å være optimistisk mtp. at man kun blir skuffet. Største skuffelsen var forøvrig sommeren 08 hvor Wenger uttalte at det skulle komme en ny spiller og at fansen ville bli utrolig fornøyde. Så endte vi opp med Mikael Silvestre Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 At Wenger skal gå ut i media midt i sesonginnspurten og prate konkret om transferplaner, hadde vel ingen forventet. Det han sier er at han har penger til rådighet og at han kan hente klassespillere hvis det trengs, men at det ville vært dumt å gjøre store endringer etter en sesong som faktisk ikke har vært så forferdelig så langt. Dere kan tolke det som dere vil, men jeg tror han kommer til å gjøre noen endringer i sommer, selv om han nok ikke kommer til å gå helt amok. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Spør du meg holder det med én DM. Jeg digger Wengers filosofi, og er sikker på at det før eller siden går veien (iløpet av et par år). Laget og spillerne forbedrer seg stadig, så jeg ser ingen grunn til å tro noe annet. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 I tillegg til backup for Song trenger vi en effektiv ving og muligens en stopper av høy internasjonal klasse. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Enig med Urmaker. Så sant ingen nøkkelspillere blir solgt, holder det egentlig med en DM. En ving og en stopper hadde heller ikke gjort noe, men på vingen har vi allerede Nasri, Walcott og Shava, med Rosicky, Vela og kanskje også Miyaichi i bakhånd. En ny stopper er mer nødvendig, men hvis Vermaelen klarer å finne tilbake til sin gamle form, tror jeg vi skal klare oss veldig fint. Bartley må heller ikke glemmes, gitt at han ikke lånes ut på nytt. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Uenig angående at det kun er en DM vi trenger. Det viktigste for meg sammen med en backup/konkurrent til Song er en skikkelig ving. Pdd. har vi absolutt ikke en eneste naturlig kantspiller i troppen. Arshavin, Nasri og Rosicky trives alle best som sentrale offensive midtbanespillere mens Walcott og Vela er spisser. Nå skal det selvfølgelig sies at Nasri, Walcott og Arshavin gjør det til tider bra på kantene, men bortsett fra Walcott og Vela er Nasri, Arshavin og Rosicky temmelig like i spillestilen, mens Walcott ofte sliter med teknikken ute på kanten og Vela aldri får sjansen. Ryo Miyaichi ville vært "a breath of fresh air" i dette laget, men det er forholdsvis stor forskjell på Æresdivisjonen og Feyenoord kontra Premier League og Arsenal. En ordentlig kantspiller med stor fart og teknikk som matcher ville vært meget ønskelig. Når det gjelder andre signeringer så kommer jeg ikke uten det å tenke på en ny spiss. Jeg har ikke tro på at Bendtner vil etablere seg på toppnivå i Arsenal (og hvertfall ikke i 4-2-3-1) og utifra ryktene så forsvinner han i sommer. Det vil i så fall gjøre at vi sitter igjen med kun Chamakh og van Persie som kan spille denne "false 9" posisjonen. Og med van Persie som de siste 3 sesongene i snitt har vært involvert i hele 30,6 kamper så betyr det at vi har 1,5 spisser som kan spille den rollen. Når det gjelder midtstoppere så er det ikke en nødvendighet med en stopper såfremt Vermaelen kommer tilbake i gammelt slag og Djourou spiller like mange kamper neste sesong som i år. Det som er nødvendig er å holde Squillaci og Koscielny unna banen samtidig og Bartley kan gjerne beholdes i en sesong som fjerde/femtevalg og få litt sjanser til å bevise at han har noe å gjøre i Arsenal drakta. Ellers er jeg som alltid for at vi legger om til 4-4-2 (med en vri). Tror det ville vært best for laget og de underpresterende spillerne/talentene vi har i klubben og samtidig ville det gjort oss langt mer uavhengig av Fabregas og vi kunne også spart litt utgifter på spillere hvis man tenker på Wenger's måte. Song får en backup i Diaby som faktisk ikke spiller ute av posisjon sentralt i 4-4-2 (dog ville jeg ikke tatt en sjanse med Diaby fordi fyren er maks kjeks). Fabregas (som de siste 3 sesongene har vært like kjeks som van Persie og i snitt har 34,4 kamper) spiller i rotasjon med Wilshere avhengig av form/fitness og viktigheten av kampen. Ramsey og Lansbury er også aktuelle. Van Persie får en backup i Chamakh og Walcott får en backup i Vela. I tillegg vil vi ha JET og kanskje også Afobe som får prøvd seg hvis han fortsetter utviklingen. Inn: Inler/Van Bommel (tror han kunne hjulpet stort), Hazard/Dzsudzsák. Såfremt ikke Clichy, Fabregas og Nasri forlater oss så tror jeg det ville holdt hvis vi kun tok et formasjonsbytte. Hvis vi fortsetter i samme formasjon trenger vi i tillegg en spiss. Lenke til kommentar
makkaa Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Etter denne sommeren kan vi selge ALLE utenom Wilshere, Ramsey, van Persie, Vermaelen og Sczsesny. Wenger må også bort, klubben har bare godt av nye tanker og filosofi. Fokuset bør ligge på å få en god sum for Cesc og Nasri. Chamakh, Bendtner og Arshavin er det bare å kaste som søppel, for de 3 er ikke annet enn søppel. Endret 24. april 2011 av makkaa Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Kan du ikke bare begynne å holde med city istedet? 6 Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Å bruke haugevis med penger for å kjøpe et nytt lag, og manager. Hva sitter man igjen med da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå