Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener å ha lest en sak på arsenal.com der Wenger sa at om det ble troféløst også i år, så skulle han vurdere å endre kjøpspolicyen. Prøvde å finne det nå, uten hell. Har jeg drømt det?

Fant bare denne fra Keown fra nå nylig. Håper dette stemmer såfremt det betyr skikkelige forsterkninger og ikke noen unge ukjente nye talenter som skal få et par-tre sesonger på å bli gode nok.

Lenke til kommentar

Hvis Wenger virkelig vil vinne noen troféer neste sesong, blir han nødt til å hente et noen spillere i sommer. Det vet han like godt som oss. Stallen vår har et enormt potensial, men vi trenger minst et par rutinerte klassespillere hvis vi vil tilbake til det aller høyeste nivået. Jeg er helt sikker på at vi har et av tidenes beste Arsenal-lag på gang dersom vi får ryddet unna litt søppel og hentet inn noen solide forsterkninger i sommer.

Spillere ut:

Manuel Almunia

Manuel har vært i klubben alt for lenge. En udugelig keeper som aldri har hatt noe i Arsenal å gjøre. Søppel. 'Nuff said.

Gaël Clichy

Jeg elsker Clichy, men selv om det gjør vondt å si det så er han et av våre svakeste ledd på førstelaget. Da Cole gikk til Chelsea, gjorde Clichy savnet minimalt og hadde et par fantastiske sesonger, men i de siste årene har han vært veldig tabbeutsatt og posisjoneringssvak. Til tross for hans imponerende fart, er han sjanseløs mot kjappe kantspillere. Ryktene sier at Clichy har avbrutt kontraktsforhandlingene for å finne seg en ny klubb i sommer. Jeg håper og tror at vi lar ham gå.

Sebastién Squillaci

Squillaci har dessverre vært et stort bomkjøp. Han er en helt ok midtstopper, men ikke god nok for oss. Han har mye erfaring, men han eier ikke lederegenskaper.

Denílson

Siden han kom til Arsenal, har Denílson spilt 152 kamper for oss. Ufattelig. Jeg var stor fan av ham i starten, men han har rett og slett ingen ekstreme egenskaper. Han er en trygg pasningsspiller, har en god skuddfot og er ganske god til å holde på ballen. Men hva er han egentlig? En offensiv midtbanespiller? Et midtbaneanker? Han eier dessverre verken offensive eller defensive fibre. Han kommer til å bli en ganske god spiller i La Liga eller Serie A, men i Premier League passer han ikke inn.

Abou Diaby

Nok en spiller det smerter meg å si at vi må kvitte oss med. Abou har lenge vært en av mine favorittspillere. Hans enorme fysikk og enestående teknikk har ført til mang en boner for undertegnede, men skadeproblemene hans vil ingen ende ta. Siden han kom, har han i gjennomsnitt spilt 18 ligakamper per sesong (denne sesongen ikke medregnet). Denne sesongen har Wilshere gått langt forbi ham i køen. Diaby har et enormt potensial, men på grunn av skadeproblemene er jeg redd vi må gi ham opp. Jeg er ikke helt fornøyd med holdningene hans heller. Ofte virker han slapp og umotivert, og nakkegrepet på Barton tidligere i år var langt over streken. Jeg hadde et håp om at Diaby var den nye Vieira, men nå er jeg mer overbevist om at Chuks Aneke er vårt fremtidige powerhouse på midtbanen.

Armand Traore, Craig Eastmond, Mark Randall

Tre overflødige spillere som dessverre aldri kommer til å lykkes i Arsenal.

Spillere inn:

Leighton Baines

Ligaens beste venstreback? Godt mulig. Svært god både offensivt og defensivt, imponerende assistrate, bøtter og spann med PL-erfaring og engelsk statsborgerskap.

http://www.youtube.com/watch?v=oIOUaAocyHc

Carl Jenkinson

Svært talentfull høyreback. Han er gooner og kontrakten hans går ut i sommer. Vi har ingen andre talenter i denne posisjonen, og Eboue trenger konkurranse om backup-plassen sin. Carl blir svært sterkt linket til oss for tiden, og noen hevder at overgangen allerede er i boks. La oss håpe at det stemmer.

Jan Vertonghen

Vertonghen kan være både stopper og midtbaneanker, og ville derfor vært den ultimate forsterkningen dette vinduet. Dessuten har han allerede godt kjennskap til sin tidligere lagkamerat og stopperpartner, Thomas Vermaelen.

http://www.youtube.com/watch?v=PRIFm_i407k

Talenter som må lånes ut:

Jay Emmanuel-Thomas - Har allerede vist at han takler Championship-nivået. Han har et helt vanvittig potensial, men holdningene hans er ikke optimale. Jeg håper at vi låner ham ut til en PL-klubb neste sesong. Han kommer ikke til å få mye spillestil i starten, men det kan kanskje hjelpe ham til å utvikle en bedre holdning og bli mer målrettet. Å la ham spille under Owen Coyle i Bolton hadde vært det optimale.

Emmanuel Frimpong - Viste hva han er god for i pre-season, for så å bli skadet ut sesongen. Med et utlån neste sesong kan han få erfaringen han trenger for å konkurrere om fast plass sesongen etter.

Conor Henderson - En lovende spiller som nå har debutert for førstelaget. Alt tyder på at han kommer til å lånes ut neste sesong. Sannsynligvis til et Championship-lag.

Luke Freeman - Herjer for reservelaget, og sammenlignes med Arshavin. Et Championship-utlån er svært sannsynlig.

Ignasi Miquel - Har fått langt mer spilletid for førstelaget enn det jeg hadde forventet. Bartley er dog noen hakk bedre, og det beste for Ignasi er å få spilletid i en annen klubb. Han har åpenbare svakheter som må forbedres, og for å gjøre det trenger han spilletid.

Oguzhan Özyakup - En Cesc-aktig spiller som kan ta steget opp i Arsenal. Bredden på midtbanen gjør at han må lånes ut. Det er dog verdt å merke seg at kontrakten hans går ut i sommer.

Samuel Galindo - Må lånes ut for å få arbeidstillatelse.

Benik Afobe - Har vært en åpenbaring for Huddersfield. Et enormt talent. Regner med at han lånes ut til en Championship-klubb neste sesong.

Ryo Miyaichi - Har gått fra å spille collegefotball i Japan til å bli en av de største profilene i nederlandsk fotball. Jeg liker veldig godt hvordan han har blitt behandlet i Feyenoord, og håper at han fortsetter der. Det beste hadde vært om han fikk arbeidstillatelse i sommer, men det er dessverre usannsynlig.

Wellington Silva - Stort potensial, dårlige holdninger. Sliter visst med hjemlengsel og får ekstremt lite spilletid for Levante i La Liga. En sesong i Segunda kan gjøre underverker for den lille brassen.

Chuks Aneke - Jamie Sandersons favoritt av ungguttene våre. Jeg er veldig stor fan av ham selv. Enorm fysikk, god teknikk, god skuddfot og en kreativitet og pasningssikkerhet som gjør at han dominerer i reserveligaen. Denne mannen tror jeg vil bli fast for førstelaget om noen sesonger, men først trenger han et par utlån.

Talenter som kan spille en rolle for førstelaget:

Pedro Botelho - Har gått fra trøblete pøbel til en av Segundas beste spillere. Botelho er like god på venstrebacken som han er på venstrekanten i en 4-3-3-formasjon. Høy, rask, teknisk og en assistmaskin av rang.

Francis Coquelin - Har hatt en imponerende sesong for Lorient. Kan bli Songs understudy om vi ikke henter forsterkninger i denne posisjonen.

Kyle Bartley - Bartley er et av våre mest lovende talenter. Han spilte seg inn i førsteelleveren til Rangers og presterte over all forventing, frem til han nylig ble skadet. Jeg er overbevist, Bartley er vår fremtidige forsvarsbauta.

Henri Lansbury - En hardtarbeidende gooner som har imponert i Championship. Kommer til å ta over Denílson-rollen med glans. Det kan godt være at han lånes ut igjen neste sesong, men med tanke på at Wenger elsker ham skal man ikke se bort i fra at han får sjansen til å kjempe om førstelagsplass allerede neste sesong.

Det viktigste av alt er dog at Wenger klarer å holde på stjernespillerne. Både Cesc og Nasri linkes bort av media. Begge vil bli ekstremt viktige neste sesong, og hvis sistnevnte skriver under på ny kontrakt snart, er årets viktigste signering allerede gjort.

Endret av Le Professeur
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Fint Roman, men det er helt usannsynlig at vi henter Baines. Han kommer til å koste mer enn £20mill. Vertonghen hadde vært knall, men tror nok ikke Ajax slipper enda en midtstopper til oss. Med mindre man betaler overpris selvsagt...

Tror nok ikke Wenger henter flere stoppere. Vi har 4 stykker. Wenger sa jo selv i januar at det var uaktuelt med fler enn fire selv om han visste at 1 av ute resten av sesongen og en var ekstremt skadeutsatt.

Lenke til kommentar

Roman?

Det er bare et spørsmål om tid før Baines og Vertonghen finner seg nye og større klubber. Begge har blitt linket til oss før, og jeg tror Wenger og styret er villige til å betale det som kreves for dem.

Når det gjelder Carl Jenkinson:

Arsène Wenger is expected to make an announcement on Carl Jenkinson in his press conference tomorrow. A Football League agent told me the deal is almost done. Four year contract. Just sorting out compensation.

Spennende!

Lenke til kommentar

Squillaci med i midstopperduoen på årets beste overganger ifølge the times. Ikke verst det. Ser ut som andre også mener at ikke er så dårlig som han blir fremstilt på dette forumet. Jeg synes han har fått ufortjent mye pepper her.

Lenke til kommentar

Everton prepared to sell Leighton Baines

EVERTON are ready to cash in on Leighton Baines this summer – with Arsenal boss Arsene Wenger leading the race to sign him.

Baines, who signed a four-year deal at Goodison last summer, would fetch around £10million for David Moyes’ cash-strapped Merseysiders, and Arsene Wenger wants a left-back as he seeks to freshen up his demoralised Gunners squad.

Lenke til kommentar

Everton prepared to sell Leighton Baines

EVERTON are ready to cash in on Leighton Baines this summer – with Arsenal boss Arsene Wenger leading the race to sign him.

Baines, who signed a four-year deal at Goodison last summer, would fetch around £10million for David Moyes’ cash-strapped Merseysiders, and Arsene Wenger wants a left-back as he seeks to freshen up his demoralised Gunners squad.

Det er ekstremt uwengersk å signere Baines. Jeg klarer ikke se for meg at det skjer. Baines går til Man U eller Tottenham. Merk mine ord.

Dessuten:

http://www.sport.co.uk/news/Football/52484/Clichy_rules_out_Gunners_exit_talk.aspx

Lenke til kommentar

Nå går det rykter om at vi skal hente Kara Mbodj fra Tromsø. 21 år gammel, 196cm høy og 85kg tung. Kan spille både stopper og midtbaneanker, og er kjent for sin enorme fysikk og arbeidsinnsats. Han hadde vært en spennende og billig signering, men hva skal vi gjøre når Song, Mbodj og Frimpong tar turen til Afrikamesterskapet?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Nå går det rykter om at vi skal hente Kara Mbodj fra Tromsø. 21 år gammel, 196cm høy og 85kg tung. Kan spille både stopper og midtbaneanker, og er kjent for sin enorme fysikk og arbeidsinnsats. Han hadde vært en spennende og billig signering, men hva skal vi gjøre når Song, Mbodj og Frimpong tar turen til Afrikamesterskapet?

Ryktene oppsto vel i fjor sommer så det er en kjent sak at vi er keen på Kara og jeg håper virkelig vi kjøper den senegalesiske bautaen (hvis vi ikke får tak i M'Vila that is). Når Song, Kara og Frimpong stikker til Afrikamesterskapet regner jeg med at Coquelin får sjansen. Jamie Sanderson mener han er et større talent enn Frimpong, og da er det vanskelig å være uenig.

Endret av Vestaa
Lenke til kommentar

Ryktene oppsto vel i fjor sommer så det er en kjent sak at vi er keen på Kara og jeg håper virkelig vi kjøper den senegalesiske bautaen (hvis vi ikke får tak i M'Vila that is). Når Song, Kara/M'Vila og Frimpong stikker til Afrikamesterskapet regner jeg med at Coquelin får sjansen. Jamie Sanderson mener han er et større talent enn Frimpong, og da er det vanskelig å være uenig.

Just FYI. M'Vila spiller for Frankrike og ville dermed ikke gått til ACN ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri sett Mbodj spille, men at det at han spiller i toppeligaen gjør meg meget, meget skeptisk.

Lenke til kommentar

Baines er ikke akuratt verdens beste bakover, verdensklasse framover dog. Følger Everton tett, og har gjort det i mange sesonger, og Baines hadde vært et nydelig kjøp, men det ornder ikke opp i våre defansive problemer. Håper (om vi henter han) at han mot beviser meg :)

Kara hadde også vært helt sjef å fått! Knall sterkt potensial og er Tromsø sin kanskje viktigeste spiller i en alder av 21. RBK fikk vell avslag på 6 millioner i februar så vi får han nok for rundt 10.

Til sist vil jeg si at jeg har MEGET lyst å se Douglas Costa i Arsenal. Sinnsykt talent og sinnsykt morsom spiller å følge! Vist Wenger vil bruke penger og vil ha DM spiller, syns jeg forøvrig han burde satse på Jack Rodwell! Hadde ikke vært feil å ha Englands kanskje to største talent i klubben :)

Litt OT til slutt! Kom til å tenke på en ting! Sykt hvor lik Bartley og lille bror Ferdinand, Anton, er!

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...