Vestaa Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) "Maarten Stekelenburg said to Italian newspaper Tuttosport, "If an offer from #Arsenal arrives, I will leave."" Va tycks? Personlig syns jeg Szczesny og Fabianski er god nok for oss. Kan dog være bra å kjøpe Stekelenburg og låne ut Fabianski helt til skadene kommer, slik at vi unngår situasjonen vi er i nå. Men dette vil igjen drepe potensialet til Szczesny. Endret 28. mars 2011 av Vestaa Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 før sesongen ville jeg sagt ja, men nå syntes jeg vi bare kan kjøre på videre med Szczesny Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Sa før sesongen begynte at Szczesny burde få sjansen og jeg mener akkurat det samme nå. Stekelenburg er en meget god keeper han og jeg foretrekker han ovenfor Reina f.eks. både i spillerstil og pris (), men Szczesny er allerede en meget god keeper og er potensielt en verdensklassekeeper vi kan ha i laget i nesten to tiår. Vil heller se at disse pengene brukes på en midtstopper, DM og Eden Hazard. Hihi Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg synes vi godt bør ha to klassekeepere i klubben, nå har vi ingen. Szczesny er på god vei mot å bli en virkelig god keeper, men enda litt ung og urutinert. Stekelenburg kjenner jeg ikke så skal ikke uttale meg om han, men konkuranse også bakerst på banen tror jeg bare er sunt. 1 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Både Szczesny og Fabianski er gode nok, og begge vil bli mye bedre. Hvis vi skal kjøpe en ny keeper, må det i så fall være en gamling som også kan fungere som keepertrener. Dette avhenger selvsagt av at Almunia forsvinner. 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg synes de er gode, men ikke av en slik klasse jeg mener vi bør ha i klubben, enda.. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg synes de er gode, men ikke av en slik klasse jeg mener vi bør ha i klubben, enda.. Et lite spørsmål til deg bare Archongamer. Hvilke andre klubber kan du tenke på er det som har 2 klassekeepere i stallen? For min del så ser jeg kun Fiorentina med Frey og Boruc og Manchester City med Hart og Given. Forøvrig burde man lese dette. Selv om det er få kamper så hinter det til at Szczesny allerede er en meget god keeper. Pluss når man tenker på Everton sitt offside mål og 4-4 kampen som abnormaliteter så er det en smått utrolig statistikk. Klarer han å holde en slik lignende statistikk neste sesong også så er jeg hvertfall ikke i tvil om at vi har en klassekeeper og trolig en av de aller beste. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Jeg sier ikke andre klubber nødvendigvis har det og min fotballinteresse er i Arsenal og hverken ser eller følger med på andre ligaer eller lag så jeg ville ikke visst om de hadde det. Men jeg skulle gjerne sett vi hadde to som var av klassekeeper materiale. Det jeg har sett denne sesongen fra våre to lovende er både og, og jeg er vel ikke like salig i mine tanker for fremtiden enda som andre her er for spesielt Szczesny. Ingenting vil glede meg mer om jeg viser meg å ta fullstendig feil, men jeg skulle gjerne hatt en erfaren bakerste mann i de store oppgjørene, og finalen nå sist gjorde ikke det ønsket noe mindre. Jeg sier på ingen måte jeg synes de vi har er for dårlige for klubben, jeg bare ønsker meg mer rutine og en som kan roe troppene når det koker bak der. Noe jeg synes vi har vist litt for ofte at det alt for lett kan gjøre. Endret 29. mars 2011 av archongamer Lenke til kommentar
987987987 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 men jeg skulle gjerne sett vi hadde to som var av klassekeeper materiale. Enig i dette! Vi burde ha en erfaren, rutinert klassekeeper, samt en eller to unge keepere med stort potensial. Da hadde man fått en mer naturlig overgang mellom keepergenerasjonene; de unge og lovende hadde gradvis fått mer og mer tillit, samtidig som de hadde fått opplæring av den eldre keeperen, og når han hadde begynt å dra på åra hadde de unge og lovende keeperne opparbeidet seg endel erfaring og vært klar for å ta over plassen som førstekeeper. Istedenfor å ende opp med en tragisk dårlig gamiling som ikke burde være læremester for noen, og mange unge og lovende som blir kasta innpå uten å være klare for det. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Går sterke rykter om at Clichy har avbrutt kontraktforhandlinger, og i og med hans avtale går ut i 2012, kan Wenger være villig til å selge ham i sommer. Juventus har jo hatt lyst på Gaël i lang tid, så hvis ryktene er reelle skal man ikke se bort fra at vi selger. Taye Taiwo på free transfer er en mulig erstatter, men personlig tror jeg Wenger kommer til å kjøre på med Gibbs som førstevalg og Traoré/Botelho som backup. Gibbs har et stort potensiale, men per dags dato føler jeg meg tryggere i forsvar med Clichy, til tross for at han har en tendens til å tabbe seg ut i viktige kamper. Jeg synes at han har tatt seg veldig opp de siste månedene, etter over ett år med dårlig form. Gibbs er også utrolig skadeutsatt, så jeg ville heller ikke stolt på ham som et førstevalg i en hel sesong. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 En rekke spillere fra førstelaget kommer antagelig til å forsvinne til sommeren og vi vil få et par mellomsesonger der man prøver å bygge opp et nytt lag der hjertet er Ramsey og Wilshere. Om Clichy forsvinner og Gibbs/Traore/Botelho blir erstatteren kommer venstresiden til å bli ekstremt svak. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Går ikke ann å kjøre Gibbs som førstevalg og Traore/Botelho som andrevalg. Gibbs er for skadeutsatt og Traore/Botelho er for dårlig. Håper vi plukker opp Taiwo/Cissokho (har aldri sett en kamp av de, men sitter med et godt inntrykk etter div. blogger) eller Leighton Baines. Uansett hvem vi velger vil vi forbedre venstrebacken defensivt. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Baines kommer til å koste £20 mill og clichy kommer til å gå for £5-7 mill. Det er helt uaktuelt. Husk at vi har Wenger som manager. Taiwo er nok mer sannsynlig, men det er flere klubber som sikler på ham. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 En rekke spillere fra førstelaget kommer antagelig til å forsvinne til sommeren og vi vil få et par mellomsesonger der man prøver å bygge opp et nytt lag der hjertet er Ramsey og Wilshere. Om Clichy forsvinner og Gibbs/Traore/Botelho blir erstatteren kommer venstresiden til å bli ekstremt svak. Ser du hele tiden skrive at "en rekke førstespillere forsvinner til sommeren". Hvor har du det fra? Hvorfor kommer Wenger til å gidde å la spillere under kontrakt gå? Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 En rekke spillere fra førstelaget kommer antagelig til å forsvinne til sommeren og vi vil få et par mellomsesonger der man prøver å bygge opp et nytt lag der hjertet er Ramsey og Wilshere. Om Clichy forsvinner og Gibbs/Traore/Botelho blir erstatteren kommer venstresiden til å bli ekstremt svak. Ser du hele tiden skrive at "en rekke førstespillere forsvinner til sommeren". Hvor har du det fra? Hvorfor kommer Wenger til å gidde å la spillere under kontrakt gå? Benbjo er egentlig Ivan Gazidis in disguise Nei, men ærlig talt så ligger det ann til å bli en meget skuffende sommer med Nasri og Clichy som ikke har signert nye kontrakter. Og hvis Fabregas attpåtil krever en overgang så skal man ikke se bort ifra at f.eks. Nasri drøyer kontraktsnakket enda lengre for å se hvem Wenger henter inn. Clichy er det jo forøvrig vanvittig mye snakk om at forsvinner til sommeren og med spillere som Denilson, Diaby, Squillaci, Almunia og Bendtner som også alle ryktes å være på vei ut og alle disse er jo involvert i førstelaget støtt og stadig, så Benbjo er kanskje ikke så langt ute å kjøre allikevel hvis det er disse spillerne han tenker på? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Tenker på de spillerne, ja. Denilson, Diaby, Squillaci og Almunia kan ryke og reise for min del, men av disse er det bare sannsynlig at Almunia forsvinner. De andre må vi nok slite med til de legger opp eller vi får ny manager. Bendtner vil jeg forøvrig gjerne beholde med mindre man får et bud i £15 mill klassen. Jeg mener det er meget sannsynlig at Fabregas, Clichy og Nasri forsvinner til sommeren. De to sistnevnte har bare et år igjen av kontrakten og dersom de ikke signerer nye vil de nok forsvinne for en billig penge. 8-10£ mill for Nasri og rundt 5 for Clichy. Fabregas tror jeg vi selger for mellom £20-£30 et sted. Det har ligget i kortene lenge at han vil bort nå og han virker ikke motivert på banen lenger. Med en pot på ca £40-£45 mill kan man få mye, men tror ikke mer enn £15 blir brukt. Dette fordelt på to spillere. En kant ala Nasri og en venstreback som drar på åra og kan spille til Gibbs har fått noe mer erfaring. Resten av pengene blir brukt på å betale ned gjeld. Laget neste sesong: Fabianski / Szeszny Sagna/Eboue - Vermaelen/Kos/Squi/DJ - Gibbs/gamling Song/Denilson Ramsey/Rosicky/Wilshere/Diaby Walcott/Bendtner - Arshavin/ny fyr/Vela RvP/Chamakh/Bendtner Endret 5. april 2011 av Benbjo Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Benbjo er ikke på villspor, nei. Enig med Stefan, tipper alle spillerne som har skuffet Wenger gang på gang kommer til og bli solgt i sommer. Almunia, Denilson, Diaby, Squillaci, og muligens Bendtner og Clichy forsvinner i sommer. Nasri signerer ny kontrakt og Fabregas blir pga. økonomien i Barcelona samt Thiago. Tror Wenger føler presset fra fansen så mye at han kommer til å gjøre storkjøp i Arshavin-klassen i sommer. Skulle gjerne likt Cahill, Cavani, Taiwo og Sahin, men det får bli med drømmen. Endret 5. april 2011 av Vestaa Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Benbjo er ikke på villspor, nei. Enig med Stefan, tipper alle spillerne som har skuffet Wenger gang på gang kommer til og bli solgt i sommer. Almunia, Denilson, Diaby, Squillaci, og muligens Bendtner og Clichy forsvinner i sommer. Nasri signerer ny kontrakt og Fabregas blir pga. økonomien i Barcelona samt Thiago. Tror Wenger føler presset fra fansen så mye at han kommer til å gjøre storkjøp i Arshavin-klassen i sommer. Skulle gjerne likt Cahill, Cavani, Taiwo og Sahin, men det får bli med drømmen. Almunia, Denilson, Diaby, Squillaci, Bendtner og Rosicky kan alle for min del forsvinne fra klubben. Føler vi har mer kvantitet enn kvalitet når det gjelder disse spillerne. Tror ikke Nasri eller Fabregas forsvinner i sommer, ei heller Clichy, men hvis en av disse (særlig Fabregas hvis han presser seg ut) forsvinner så kan det føre til at Nasri og Clichy igjen kanskje revurderer alt. Forhåpentligvis så blir det kjøpt inn noen spillere. En midtstopper av klasse, en backup for Song/konkurrent og en ving. Slik jeg ser det kunne vi trengt en spiss også som Benzema/Cavani og Kevin Gameiro fra Lorient ser også spennende ut. Dessverre har jeg veldig liten tro på at Wenger faktisk gjør det som er nødvendig for å ta laget til neste nivå. Altså litt endring i spillestil/formasjon og et par kvalitetsforsterkninger. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Tror Wenger føler presset fra fansen så mye at han kommer til å gjøre storkjøp i Arshavin-klassen i sommer. Skulle gjerne likt Cahill, Cavani, Taiwo og Sahin, men det får bli med drømmen. Sier ikke vi fansen dette hver sesong, men ingenting skjer da? Wenger tror jeg hverken bryr seg eller føler mye på dette presset, han virker mer å ha bestemt seg for sin startegi og går heller ned med skipet enn å endre kurs. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg tror Denilson, Almunia og Bendtner ryker til sommeren. Den siste på grunn av at jeg tror han savner mer spilletid. Håper Wenger gjør det bedre på transfermarkedet til sommeren. Han må være villig til å ofre noen pund for å få den kvaliteten vi trenger. Jeg tror Fabregas blir i klubben hvert fall ett år til. Jeg står fortsatt på at vi trenger et nytt midtbaneanker med lederegenskaper. Kanskje bedre enn Song også. Med Song skadet blir det for veikt på midten. Det har skjedd gang på gang. En ny i midtstopperduoen er også ikke til å forakte. Midten skal i teorien også være sterk nok, men det viser seg at skadene setter en demper på dette. Vi har gode erstattere, men med de skadene vi har, med etterfølgende dårlig form, er det for lav kvalitet. Også i spissposisjon er det rom for forbedring. En RvP i form er topp, men han er skadet minst en halv sesong i runden, og trenger gode erstattere. Chamakh blir forhåpentligvis bedre kjent og tilrettelagt i Arsenal til neste år, men er et stykke unna kvaliteten til RvP. Samme med Bendtner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå