Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Drømmen min nå i januar vinduet hadde vært om Wenger hadde hentet inn en midtstopper og en DM. "Drømmen" ville vel vært Samba og N'Zonzi fra Blackburn, men tror ikke akkurat at klubben er så lystne på å la de gå.

Matuidi er en annen spiller jeg gjerne ville sett som backup for Song, men etter at han ble linket temmelig heftig til klubben sommeren 2009 virker det som om interessen der har dødd ut dessverre.

Du har så rett, Samba og "The Zonz" skal bli der hvor de er, Rao-familien har lovet at vi ikke skal være en selgeklubb så fort et tilbud kommer på bordet. Vi skal være mer kritisk enn før når det gjelder pris, og dessuten ser det ut til at Samba skriver under en ny kontrakt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvilken CB jeg ønsker meg, egentlig. Hvis vi skal gå for en spiller med PL erfaring syns jeg vi skal legge penga på bordet og gå for Gary Cahill. Tviler dog på at det skjer. Så da blir neste alternativ Samba. Vet ikke hvor lyst jeg har til å se han i klubben, men kjøper vi han, er det fordi Wenger mener han er god nok. Når det gjelder back up til Song er det rett og slett drit at Frimpong ble skada. Tror han hadde tatt steget opp og kunne gjort en god figur i laget når Songy trengte hvile.

Lenke til kommentar

Synes rett og slett at vi burde kjøpe en spiller som kan spille begge plasser. Vi har mange lovende spillere på vei opp aswell, så en som kan fungere begge plasser for at alle skal få optimalt med spilletid hadde vært best. Hovedprio er uansett en CB, vet ikke helt hvem men er enig i at han må ha PL erfaring. Både Samba og Cahill er spennende, stiler meg dog litt tvilende til om de kan ta nivået.

Stort + i boka for Samba at han vil vekk pga han ikke liker retningen Blackburn tar.

Lenke til kommentar

Drømmen min nå i januar vinduet hadde vært om Wenger hadde hentet inn en midtstopper og en DM. "Drømmen" ville vel vært Samba og N'Zonzi fra Blackburn, men tror ikke akkurat at klubben er så lystne på å la de gå.

Matuidi er en annen spiller jeg gjerne ville sett som backup for Song, men etter at han ble linket temmelig heftig til klubben sommeren 2009 virker det som om interessen der har dødd ut dessverre.

Du har så rett, Samba og "The Zonz" skal bli der hvor de er, Rao-familien har lovet at vi ikke skal være en selgeklubb så fort et tilbud kommer på bordet. Vi skal være mer kritisk enn før når det gjelder pris, og dessuten ser det ut til at Samba skriver under en ny kontrakt :)

Og synd er det. Begge to er eller i N'Zonzi's tilfelle blir klassespillere. Hvis Samba var tilgjengelig tidligere så syntes jeg det er ufattelig rart at Wenger ikke prøvde seg. Dog hadde han vel ikke lagt inn et bud som var i nærheten av hva Blackburn forventet uansett :p

Anyway: Hadde blitt meget fornøyd med en stor dominant stopper i dette vinduet her, men til sommeren ser jeg gjerne at Rosicky forsvinner og kanskje også Arshavin (hvis han ikke kommer seg opp til gammelt nivå selvfølgelig) og Bendtner. Rosicky er ikke lenger hva han var og et kjøp av Hazard til sommeren samt Oxlade-Chamberlain burde lette tapet av disse to. Bendtner tror jeg ikke kommer til å utvikle seg nok hos oss. Virker som om han allerede tror han har slått igjennom som toppspiss og har ikke den "hungeren" som han burde ha. Hadde van Persie og Chamakh holdt seg skadefrie for mesteparten av sesongen ville jeg gjerne sett at Benik Afobe ble tatt opp til førstelaget.

Det eneste vi ville ha manglet da (såfremt ingen spillere forlater oss bortsett fra de nevnte) så er det fortsatt en backup for Song, men der tror jeg kanskje Frimpong kan gjøre jobben. Imponerte de fleste av oss i preseason og han ville nok ha fått en del spilletid i cupene og kanskje i PL hvis han ikke hadde pådratt seg den skaden.

Forøvrig hvis/når Rosicky forsvinner så håper jeg Jack Wilshere tar #7. Han fortjener den så jævlig! :new_woot:

Lenke til kommentar

Hvorfor kvitte seg med Rosicky egentlig? Hører jo ingen klaging på lite spilletid og da kan han jo like gjerne være med som backup. Synes han holder mer enn godt nok nivå til å være backup. I tillegg virker han som en veldig sympatisk type som atpåtil spiller vår type fotball.

Keep him. ;)

• Liker 8
Lenke til kommentar

Helt enig. Spillere som Rosicky er det få av, og da mener jeg ikke ferdighetsvis. Selv om mannen besitter et sykt toppnivå så tviler jeg på at vi kommer til å se det så mye igjen, men han er mer enn grei nok som backup.

Har vært blant våre beste i kampene han har spilt denne sesongen. Mot Blackpool var han syk. Per dags dato den beste backupen vi har for Cesc. Så kommer vel Rambo tilbake neste sesong og tar den plassen om ikke Cesc forsvinner da.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Rosicky så er mye av grunnen til at jeg vil se han forlate klubben fordi jeg alltid har likt han og etter 2 års skadehelvete så syntes jeg han burde spilt mer fotball enn hva han har gjort hittil i klubben, men dessverre for han (og oss) så er han ikke lenger den spilleren han var og er dermed ikke god nok til å spille fast lenger for oss.

Men, selvfølgelig hvis han er villig til å sitte på benken de siste årene av sin karriere så vil jeg absolutt ikke si nei. Han er fortsatt en temmelig god spiller :)

Lenke til kommentar

Synes rett og slett at vi burde kjøpe en spiller som kan spille begge plasser. Vi har mange lovende spillere på vei opp aswell, så en som kan fungere begge plasser for at alle skal få optimalt med spilletid hadde vært best. Hovedprio er uansett en CB, vet ikke helt hvem men er enig i at han må ha PL erfaring. Både Samba og Cahill er spennende, stiler meg dog litt tvilende til om de kan ta nivået.

Stort + i boka for Samba at han vil vekk pga han ikke liker retningen Blackburn tar.

Hva med å hente inn Jack Rodwell? Det er nok ganske vanskelig å få han, men han er et talent nesten helt oppe med navnebror Wilshere. Kan også både spille stopper og def midt. Har imponert meg i begge roller. Følgt med på Everton i mange år og Rodwell er rett og slett enormt god. Tviler desverre på at Wenger vil åpne lommeboken for å hente han, og for å si det sånn: He's no Rooney...

Vi hadde jo også Nordtveit...

Lenke til kommentar

Vi linkes kraftig til den unge kroaten Šime Vrsaljko av diverse medier. Šime fylte nettopp 19 år gammel og er hovedsaklig høyreback, men han er veldig anvendelig og kan brukes i andre posisjoner hvis det trengs.

Vi har allerede ligaens beste høyreback i Sagna, men han nærmer seg 28 år, og vi har ingen talenter i denne posisjonen etter at Nordtveit reiste. Eboue er heller ikke god nok back-up. Jeg stiller meg veldig positiv til et eventuelt kjøp av Vrsaljko.

Lenke til kommentar

Vrsaljko er et solid rykte og etter alt og dømme en svært spennende spiller, men prisene som det spekuleres i er opp mot £15m. For en 19 år gammel høyreback virker dette noe drøyt, og jeg tror grunnen til en sånn prislapp er at Zagreb vil unngå i det lengste å selge. Tror ikke dette er en done deal på noen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...