Urmaker Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hvor burde vi forsterke da, syntes du? Vi trenger ikke ny keeper lenger, nå som Fabianski har slått igjennom, og vi må ikke glemme Szczesny som forstatt er et av verdens største keepertalenter. I forsvaret har vi svært god dekning på backene, og fire solide stoppere. Husk at Vermaelen også kommer tilbake en gang. På midtbanen har vi ufattelig mange solide spillere som kan komme inn og gjøre en god jobb, og i januar får vi en sulten Ramsey tilbake fra utlån. På kantene har vi nærmest et luksusproblem. At vi har en spiller som Walcott på benken sier sitt. På topp har vi Chamakh, Bendtner og van Persie, tre ekstremt solide spillere. I tillegg til dette har vi supertalenter i hvert ledd. Jeg ser ingen grunn til at vi skal forsterke laget i januar. Enig. La de andre lagene hastekjøpe... Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Har lyst på en klassestopper. Kjenner jeg Arsenal rett, er det lenge til Vermaelen er tilbake. Hvis Squillaci skulle risikere å bli skadet og Koscielny fortsetter å se rødt er vi ille ute. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Husk at Song kan spille stopper og at vi har Nordtveit i bakhånd. Fire solide stoppere er nok, IMO. Edit: Glem heller ikke 19 år gamle Kyle Bartley, som er fast og storspiller for Sheffield United i Championship. Endret 30. november 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det er kun et sted jeg ser hvor vi kan forsterke og det er på topp. Van Persie er aldri skadefri, Bendtner har ikke vist seg å være god nok til å erstatte Chamakh, Vela får ikke sjanser nok av Wenger og virker å ha problemer med å tilvenne seg til PL. Walcott er ikke stabil og klar til å spille i midten og dermed har vi et problem på topp. Ser gjerne at det kommer inn en spiss til som fungerer alene på topp både som oppspillspunkt og som kan true bakrommet. Jeg har lenge hatt en liten forkjærlighet for Benzema (før han dro til Real Madrid vel å bemerke), men klarer ikke helt å se at Wenger bruker såpass mye penger på franskmannen. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hvorfor i alle dager skal vi kjøpe en spiss nå? Vi har Chamakh og van Persie som er to av de beste spissene i ligaen, og Bendtner som kanskje var vår viktigste spiller en periode i forrige sesong, til tross for at han spilte med store smerter. Nå er han helt skadefri, og klar for å kjempe om en plass i førsteelleveren. Bak der har vi JET, som jeg har våte drømmer om hver natt. Hvis han får noen sjanser for førstelaget og er villig til å jobbe hardt, kan han bli så god som han har lyst til å bli. Og bak der har vi Freeman og Afobe, som regnes som to av de mest spennende unge spissene England har å by på. Sistnevnte har allerede scoret tre mål og fått to assists for Huddersfield i League 1. Vi trenger ikke en ny spiss. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Synes du overvurderer spillerne i overkant mye. På topp har vi Bendtner, Chamakh og RvP. RvP er alltid skadet, og trenger lang tid på å komme seg i i ordentlig form. Det er vel over ett år siden man sist så han i god form. Bendtner spilte ok i vårsesongen, under fraværet til RvP. Å kalle han en klassespiss er uansett feil etter min mening. Han gjorde ting greit, men å være en av de beste spissene i serien? Nei. Chamakh har tatt PL ganske greit, men førstetouchen hans er ikke veldig bra. Han slurver mye, og er heller ikke en av de beste spissene i serien. På midtbanen er jeg enig med at vi har veldig god dekning. Nasri har stått frem, Rosicky spiller jevnt bra. Wilshere har tatt steget. Dessuten er Diaby god når formen sitter. Walcott og Arshavin er også to gode spillere. Spesielt om Arshavin fortetter som i kampen mot AV. Litt svakere er vi på den defensive midtbanen. Vi har Song, som er viktig for laget. I dekning har vi middelmådige Denilson, som kan steppe inn om Song blir skadet. Grei løsning på kort basis, men i en lengre periode ville jeg sett at vi hadde bedre dekning der. I forsvar har vi hentet inn to nye stoppere. Ikke i nærheten av de beste stopperne i ligaen, men helt jevnt over ok. Siden Djourou har vist lovende takter den siste tiden, har vi 4 habile stoppere. Begge backene har en god erstatter. På keeperplass er jeg fortsatt meget usikker. Fabianski har gjort noen gode kamper nylig, men er ikke renskrivet i min bok enda. Det må vare en god stund enda. Szczesny er kanskje en av verdens mest lovende, men han er ikke klar for å ta over keeperplassen i PL om Fabianski skulle bli skadet. Almunia vil jeg dessverre ikke se i mål igjen, og det etterlater oss egentlig med en ok keeper. Våre svakeste ledd mener jeg er : Defensiv midtbane Keeper Midtstoppere( Vi har nok, men kvaliteten er ikke god nok) Våre sterkeste: Ving/midtbane[bortsett fra defensiv] 3 Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 helt enig med deg Lasse Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg har ikke kalt Bendtner en klassespiss, og jeg har heller ikke sagt at han er en av de beste spissene i ligaen. Men han er en meget god spiller og han er fortsatt ung. Dessuten er han vårt tredjevalg. Chamakh har totalt 10 mål og 6 assists for oss, noe som er ekstremt imponerende i hans debutsesong. Og han vil bare bli bedre. Han er kanskje ikke en direkte spiller som van Persie, som utforder forsvarsspillere og scorer mål fra distanse, men han er et utrolig bra oppspillspunkt som kan holde på ballen, bruke fysikken sin til å skape uro i motstandernes forsvar, score mål på hodet og komme i god posisjon for gjennombruddspasninger. Van Persie er kanskje skadeplaget, men det gjør lite når vi har så god dekning ellers der fremme. Og hvorfor er du så sikker på at Szczesny ikke er klar til å ta over dersom Fabianski blir skadet? Han har spilt to offisielle kamper for oss, og holdt nullen i begge. Han hadde et helt fantastisk låneopphold i Brentford. Dessuten har han mentalitet ala Bendtner. Han har ikke vist noe som tilsier at han ikke er klar. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Personlig så synes jeg vi skal kvitte oss med Almunia og Vela. Førstnevnte er ferdig i klubben og Vela får aldri sjansen og har ikke akkurat imponert når vi ikke uansett kjører over motstanderen. Deretter må man se situasjonen litt an. Vi har flere spillere som banker på døren til førstelaget, deriblant JET. Dessuten kommer Wellington Silva inn som en mer eller mindre direkte erstatning av Vela. På stopperplass har vi Djourou, Squillaci og Koscielny i tillegg til Vermaelen som er ute på ubestemt tid (sannsynligvis mesteparten av sesongen). Ingen av disse er supergode, men jevnt over OK. Vi mangler en Terry eller Vidic i laget, men førsteprioritet blir vel å kunne forsvare oss kollektivt. Som vi så mot Tottenham, Braga og Aston Villa er det kollektive forsvarsarbeidet til å grine av. Kunne godt tenke meg å få inn f.eks Cahill som har vært meget god så langt denne sesongen. På midtbanen har vi god bredde så her trenger vi ikke gjøre noe så lenge ingen forsvinner. Det er synd at Frimpong er ute i lang, lang tid og sannsynligvis vil bruke like lang tid å komme tilbake da vi ikke har noen naturlig backup for Song. Denilson/Diaby er kortsiktige løsninger mot svakere lag, men fungerer ikke dersom vi må spille i lange perioder uten Song. For å oppsummere: Ut: Almunia Carlos Vela Denilson Inn: Cahill Song backup 3 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Nei, ser at du ikke nevnte Bendtner, men du nevnte RvP og Chamakh, og per dags dato er ikke de blant de beste heller. Det er min mening da Er dog enig at det er imponerende debut av Chamakh, og det er utrolig bra vi hentet han. Jeg kan selvfølgelig ikke si helt sikkert at ikke Szczesny kunne tatt over, men jeg tror det enda er litt for tidlig. Tror han trenger 2-3 år til før han er stabil nok og klar for førstekeeper. En ting er ferdighetene til keeperne, men man må også være klar i hodet. Det psykiske presset på keepere er høyt, og de trenger å være 100% klar og forberedt på det presset de vil oppleve. Tror både Almunia og Fabianski har til tider følt presset spesielt mye. Edit: Meget enig med deg Benbjo, Almunia og Vela ut. Du understreker egentlig det jeg mener, og jeg er enig i de spillerne du vil ha inn. Føler på en måte at laget mangler den siste spilleren, en spiller som kan ta litt kommando. Få inn vinnervilje, guts og sprut i laget. Det er akkurat det vi mangler. Endret 30. november 2010 av -Lasse Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Wenger kommer ikke til å handle dersom det ikke forsvinner noen: http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-i-will-not-buy-in-transfer-window Som vi vet kan vi alltid ta Wengers uttalelser med en klype salt, men tror denne gangen han sier det som det er. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg er vell enig i det som de to over sier, men velger å formulere det litt anderledes. Det vi mangler bakover er såklart en backup for Song da Diaby er alt for mye skader og Denilson ikke er litt samme typen og imo. ikke passer helt inn i Arsenal sin nåværende formasjon. Det vi mangler i den bakre fireren er en leder. Squillaci prøver litt, men du ser at han ikke er varm i trøyen og holder mye tilbake og Kos løper som regel bare rundt der uten å gi en lyd ifra seg. Ser ut som en polakk i Norge uten andre polakk venner. Som Benbjo sier, vi mangler en type Terry, Vidic eller Cahill som kan kjempe om kapteinsbindet og virkelig gjøre en forsjell der bake, ikke bare være en slags bevegelig vegg. Greit vi har talenter, men det har på mange måter vært problemet de siste sesongene. Jeg mener vi burde få inn spillere som kan utgjøre en stor forsjell. G. Cahill, Jagielka, Mensah, Turner eller noe lignende. Jagielka er jeg ekstremt skuffet over at vi ikke hentet i sommer før han signerte ny kontrakt. Har kanskje vært PL's beste stopper så langt. Gjør enorme forsjeller! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Når jeg tenker meg om er det faktisk én spiller jeg vil ha inn i januar. Mark Schwarzer. Dette avhenger selvsagt av at Almunia blir solgt (eventuelt gitt bort, sammen med en stor pengesekk). Schwarzer kan fungere som back-up for Fabianski og mentor for Szczesny. Han trenger ikke å ha kontrakt lenger enn til sesongslutt, og etter det kan han gjerne gå over til å bli keepertrener. Dette er selvsagt ønsketenking. Sannsynligvis vil han heller spille fast for Fulham enn å være back-up for oss, men dersom han vil avslutte karrieren i en stor klubb som Arsenal, tar jeg svært gjerne imot ham. Han vil ikke koste mye og han er ekstremt rutinert. Hvis Almunia blir solgt, har vi bare tre førstelagskeepere. Fabianski, Szczesny og Mannone. Tre unge og svært lovende keepere som vil ha spilletid. Det kan vi selvsagt ikke garantere alle tre, og et utlån er derfor nødvendig. Altså sitter vi igjen med to keepere. Hva skal vi da gjøre hvis en av dem blir skadet? Hvis Schwarzer blir hentet, kan Mannone fortsette for Hull ut sesongen mens Szczesny er cupkeeper for oss. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Schwarzer har akkurat signert en ny to-årskontrakt med Fulham... Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hehe, da gikk det håpet i vasken. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Arsenal's Almunia says adios La det skje! Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Jepp. Det kan ikke være en vei tilbake for Almunia nå, det tror jeg til og med Wenger har skjønt. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Flott! Jeg kan spandere flybilletten! Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Får vi 1,5 mill for han? HERLIG Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Ja takk. Ja takk.(Urealistisk) Herlig hvis disse (spesielt den første) stemmer. Fantastisk stygg avatar Torstein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå