Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke så lett som vi tror å være manager. Jeg har fått intrykket av at Wenger har jobbet knallhardt i lang tid for å sikre Schwarzer, mens Fulham ikke har klart å bestemme seg. I dag ga de klar beskjed om at han skulle bli, og det er ikke lett å hente en kvalitetskeeper på så kort varsel.

Men laget vårt er uansett forsterket fra i fjor. På stopperplassen har Koscielny og Squillaci kommet inn for Gallas og Campbell. Nordtveit erstatter Silvestre, mens Djourou erstatter Senderos. Chamakh erstatter Eduardo.

Talentene våre har også blitt bedre, og flere er på vei opp i systemet. Wilshere, Szczesny, Lansbury, Nordtveit og JET har returnert fra sine lån, og vil forsterke laget.

Husk at mange av målene våre i fjor skyldtes forsvarsfeil. Forsvaret vårt er i år utrolig solid. Vi har to høyrebacker av klasse i Sagna og Eboue, meget solide stoppere i Vermaelen, Koscielny, Squillaci og Djourou, og på venstrebacken har vi sterk konkurranse mellom Clichy og den stadig forbedrende Gibbs.

Almunia er ingen god keeper. Han er ikke god nok for et lag som vil vinne PL. Men han har faktisk ikke vært så uendelig rævva, bortsett fra i fjorårets sesong, og da slet han mye med personlige problemer. Forhåpentligvis vil vi se en bedre side av ham denne sesongen. Hvis ikke har vi et av verdens største keepertalenter i Wojciech Szczesny som forhåpentligvis kan ta over i løpet av sesongen.

Vi har en utrolig bred stall nå. Vi kan faktisk stille opp to meget sterke lag som begge burde være i stand til å slå de fleste klubbene i PL.

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Theo Walcott - Robin van Persie - Andrei Arshavin

og

Wojciech Szczesny

Emmanuel Eboue - Johan Djourou - Sebastién Squillaci - Kieran Gibbs

Jack Wilshere - Denílson - Tomas Rosicky

Samir Nasri - Marouane Chamakh - Carlos Vela

To meget sterke lag, og jeg har ikke engang tatt med spillere som Nicklas Bendtner, Aaron Ramsey og Lukasz Fabianski. Laget vårt er utvilsomt sterkere enn i fjor, og da var vi faktisk ikke så langt ifra å ta gullet. Jeg tror vi fortsatt har en god sjanse.

• Liker 3
Lenke til kommentar

ERRE MULIG??????

OH MY GOD!!!! Enda et år til med kjeglen

Jeg har det vondt! Det smerter i hjertet mitt å vite at vi har ikke noe sjans i denne sesongen heller med kjelgen

Endret av Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Statestikker viser at du ikke klarer vinne ligaen uten en god keeper. Sånn er det bare rett og slett! Wenger av alle personer burde skjønne dette, han er en så pass fotball klok mann. Med en klassekeeper i fjor hadde vi være heelt oppi å kjempe med Chelsea! Så beklager Wenger, dette burde du ha sett komme, men jeg håper med hele mitt røde og hvite hjerte at du klarer å motbevise meg!

Lenke til kommentar

Helt greit at Almunia fortsetter så lenge Schwarzer såg ut til å være det eneste reelle alternativet. Tror ikke det hadde løst noe som helst å hente inn en gammel mann som i bestefall er marginalt bedre enn Almunia. Schwarzer er ikke oppskriften til gull.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Manuel Almunia var direkte svak da West Bromwich sjokkerte hjemmefansen på Emirates Stadium ved å slå Arsenal 3-2 på lørdag. Arsenal-manager Arsene Wenger jaktet lenge på en ny førstekeeper i sommerens overgangsvindu, men verken Liverpools José Reina, Manchester Citys Shay Given eller Fulhams Mark Schwarzer endte opp på Emirates. Nå skal Wenger være så lei Almunias ustabile prestasjoner at interessen for Pepe Reina skal trappes opp igjen, melder News of the World. Et annet alternativ er å hente Sunderlands Craig Gordon for 70 millioner kroner, skriver caughtoffside.com.

Lenke til kommentar

Jeg har sett de fleste kampene. For meg gikk han inn som et klart førstevalg sentralt på TIL etter bare noen kamper. Sammenlignet med det man så av Mikel i Lyn så er Kara bedre. Vanskelig å si om han tar nivået i Premier League raskt, men de fleste afrikanere sliter i starten i selv Tippeligaen. Kara gjorde ikke det. Han er imponerende sterk, samtidig ser han hvor han skal fylle rom og hindre overganger. Tror absolutt han er verd å prøve for Arsenal.

Nei jeg har kun positive ting å si om Kara. Skjønner godt at Wenger har fulgt han lenge, hadde TIL vært en større klubb med mer økonomiske muskler ville nok Wenger måtte ha betalt mye mer enn 3mill£. Surt egentlig, Kara og Ruben kunne gjort en jobb i tippeligaen i mange mange år fremover.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Wenger melder at han ikke vil hente inn noen nye spillere til januarvinduet.

Skal det bli et av de vanlige årene, der de andre topplagene får forsterkninger og sanker flere poeng i vårsesongen enn vi gjør. Synes vi har et bra lag, men en inn hadde ikke vært å forakte. Noen stygge skader vil kunne sette oss endel tilbake.

Lenke til kommentar

Hvor burde vi forsterke da, syntes du? Vi trenger ikke ny keeper lenger, nå som Fabianski har slått igjennom, og vi må ikke glemme Szczesny som forstatt er et av verdens største keepertalenter. I forsvaret har vi svært god dekning på backene, og fire solide stoppere. Husk at Vermaelen også kommer tilbake en gang. På midtbanen har vi ufattelig mange solide spillere som kan komme inn og gjøre en god jobb, og i januar får vi en sulten Ramsey tilbake fra utlån. På kantene har vi nærmest et luksusproblem. At vi har en spiller som Walcott på benken sier sitt. På topp har vi Chamakh, Bendtner og van Persie, tre ekstremt solide spillere.

I tillegg til dette har vi supertalenter i hvert ledd. Jeg ser ingen grunn til at vi skal forsterke laget i januar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...