Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg tror Wenger henter både en keeper og en midstopper. Men jeg mer sikker på at Wenger henter en midstopper, enn en keeper.

Wenger :

On if he is still targeting a goalkeeper in the transfer market...

"At the moment it is better for me not to talk about that because it doesn't help the keepers who play for us, so it is better that we focus on the goalkeepers we have. I believe Almunia had a good game today."

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-koscielny-s-shin-pad-protected-him-well-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en sterk følelse av at en ny keeper kommer inn i morgen! Ingenting nytt har kommet på Arsenal.com, bortsett fra noen intervjuer fra i går o. l. Forhåpentligvis betyr det at Wenger jobber i spreng for å sikre en signering. Almunia hinter om at han er på vei bort, Schwarzer har levert transfer request og en kompis av Given sier visstnok at Shay allerede har signert for Arsenal. Given, Schwarzer eller Mbongo fra Kongo, jeg driter i det så lenge det er en annen enn Almunia!

Lenke til kommentar

hehe, jeg liker det jeg leser.

Går faktisk rundt med et smil om munnen for tiden, har en feeling av at Almunias dager er talte i Arsenal og at en ny keeper er på vei inn. Så får vi ta tiden til hjelp å se hva Wenger bringer :) Kommer til å bli som en liten unge på julaften vist en ny keeper blir presentert

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Arsenal Want To Seal £2.5m Deal For Fulham Goalkeeper Mark Schwarzer Before Game With Blackpool - Report

Arsenal manager Arsene Wenger is hoping to conclude a deal to bring goalkeeper Mark Schwarzer to the club from Fulham before the Gunners welcome Blackpool to the Emirates on Saturday, according to a report from The Daily Mirror.

Fulham are believed to want £4 million for the 37-year-old, but Arsenal, who apparently see Schwarzer also moving into a coaching role at the club, are willing to pay £2.5m.

The Gunners have apparently already had a £2m offer turned down, but it seems that a deal is increasingly likely as Schwarzer is keen to leave Cracen Cottage.

Should Schwarzer join Arsenal, then that should pave the way for Shay Given to leave Manchester City for Craven Cottage, after the Irishman dropped behind Joe Hart in the Eastlands pecking order.

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/08/17/2074328/arsenal-want-to-seal-25m-deal-for-fulham-goalkeeper-mark

Håper det..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg håper også at Szczesny står , om vi ikke får en ny keeper før Blackpool. Men jeg er ganske sikker på at Alumunia\Fabianski starter istedenfor.

Men jeg er ganske sikker at Wenger henter en keeper iår.

Lenke til kommentar
"As a player you have to prove you deserve a chance," said Fabianski.

"I can understand every single shout against me and it can only motivate me to play better and work harder.

"But of course I am going to do everything in my power to show that I deserve to be respected. Then maybe they [the Arsenal fans] will start singing my name - that would be wonderful."

Sikkert tungt å være keeper i Arsenal om dagen da...
Lenke til kommentar

Det er det nok. Ingenting hadde frydet meg mer enn at Fabianski eller Almunia hadde vært to skikkelige gode keepere, men det er de desverre ikke. Almunia sin Arsenal saga nærmer seg vel slutten, men Fabianski er helt grei reserve foreløpig. Men driter han seg mer ut vil jeg heller at de yngre gutta får sjangsen.

Både Almunia og Fabianski virker som skikkelige typer som tilføyer laget mye positivt gjennom treningene og på moralen, men er de ikke gode nok vil jeg ikke ha dem her. Og akkurat sånn er situasjonen.

Det er nok et enormt press å være Arsenal keeper i disse dager. Men med en så stor klubb så Arsenal så må de rekne med å være skjerpet til enhver tid, og tabber kan ikke godttas på et så høyt nivå.

Så nå venter jeg spent på å se hvordan denne keeper sagaen ender. Håper Almunia forsvinner og vi får Schwarzer som vi kan ha til enten Fabianski eller Scezny er klar til å ta over. Uansett hvor mye jeg liker en spiller, er han ikke god nok for klubben vil jeg heller ikke at han skal være her. Kan ikke tape i gullkampen hele tiden pga en elendig keeper, og det virker endelig som Wenger har skjønt det og går skikkelig inn for å bli kvitt dette problemet.

Lenke til kommentar

Pålitelige YoungGuns melder at vi er i ferd med å signere Sébastien Squillaci. Squillaci var ikke med Sevilla idag da de spilte CL-kvalikk mot Sporting Braga. Vet ikke så mye om denne spilleren, men at han har en del rutine er en stor bonus. Håper han er i boks før Blackpool-kampen.

Edit: Ser ut til at han har relativt god erfaring med å vinne troféer også:

AC Ajaccio

* Ligue 2

o Winner: 2001–02

AS Monaco

* Coupe de la Ligue

o Winner: 2003

* Champions League

o Finalist: 2004

Olympique Lyonnais

* Ligue 1

o Winner: 2006–07, 2007–08

* Trophée des Champions

o Winner: 2006

* Coupe de la Ligue

o Finalist: 2007

Sevilla FC

o

+ Winner Spainish cup 2010

Håper virkelig ryktene stemmer. Skal se om jeg finner en skrytevideo på YouTube! ;)

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Hvorfor skal dette bety at Nordtveit blir lånt ut? Fjorårssesongen viste at det ikke er nok med 4 CBs + Song. Skal dog sies at Silvestre ikke var den mest stødige stopperen, mens Campbell ikke kunne spille hver kamp. Hadde likt å sett Nordtveit bli værende som backup i alle defensive posisjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med Vermaelen, Kos, Djourou og Squillaci er jeg redd Nordtveit ikke får mye spilletid. Song kan også spille stopper i verste fall. Jeg tror et utlån til en engelsk klubb ville gjort underverker for Håvard. Han lærer seg den engelske spillestilen, samtidig som han forhåpentligvis bygger på seg litt muskler.

Sébastien Squillaci har forresten 20 landskamper for Frankrike.

Lenke til kommentar

I natt drømte jeg at Fabianski hadde tatt selvmord på grunn av lite spilletid. Wenger måtte forklare det i spillergarderoben. "Well of course as well, we have to maintain focus on the pitch as well you know..." med gebrokken fransk-engelsk aksent.

Jeg tror denne drømmen BETYR noe! En ny keeper er på vei inn :p

Lenke til kommentar

Fra FIFA.com:

Any player who has shared a dressing room with Sebastien Squillaci tends to use the word ‘combative’ when describing the French central defender. Motivated and focused, he represents a significant obstacle to opposing strikers, while posing a considerable attacking threat himself from free kicks.

Squillaci’s breakthrough came at Monaco, but not before he had been farmed out on loan to Ajaccio in Corsica, where he toiled to great effect for two years, before returning to Stade Louis II in 2002. Once back, he formed a formidable defensive partnership with Gael Givet that would provide the foundations for Monaco’s fine European run in 2003/04. Under the charge of Didier Deschamps, the principality club reached the UEFA Champions League final, beating Real Madrid and Chelsea on the way. Simultaneously, the same central pairing began to establish itself and enjoy the same success in the French national team, following on from the ‘first’ retirement of Lilian Thuram.

In 2006, Squillaci moved to Lyon, adding two league titles and a French Cup to his list of achievements. One of the first names on the teamsheet for two seasons, his excellent understanding with Brazilian team-mate Cris, combined with his astute positioning and strong heading ability, turned Lyon’s defence into one of the best in Europe. This successful period with Les Gones re-opened the doors of the international team to him, having previously lost his place in the wake of Lilian Thuram’s decision to come out of retirement, thereby missing out on the FIFA World Cup™ in 2006. Toto Squillaci has since signed for Sevilla in La Liga, where he has forged yet another effective partnership, this time with compatriot Julien Escude, a shared experience that could prove extremely useful in South Africa.

Virker som en meget sterk spiller. Håper virkelig at ryktet stemmer!

Lenke til kommentar

He is rumoured to be signing for English club Arsenal according to a story broadcast by French TV Channel Canal Plus on the evening of August 18 2010. [4].

http://en.wikipedia.org/wiki/Sébastien_Squillaci

Wikipedia<33 :p

Fyren på fransk TV fortalte at han ville bli partneren til Vermaelen og at Koscielny blir backup. Jeg synes dette er merkelig at to grunner:

1. Koscielny ble kjøpt først og til en høyere pris enn denne karen.

2. Squillaci spiller ikke engang fast på Sevilla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...