Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra spøk til revolver; jeg antar at 3-4-2-1 blir skrinlagt, siden vi selger unna alle stopperne våre. Det er egentlig greit nok, da den ikke ser ut til å være løsningen på alle våre problemer likevel. Tror den funket bra forrige sesong siden forandringen i seg selv medførte mer posisjonell disiplin blant spillerne våre, men nå ser vi igjen de samme gamle problemene som har fulgt oss i årevis.

Jeg tenker at minstekravet for stallen vår er at vi har dobbel dekning på hver posisjon. Gitt at vi selger Ox og Mustafi og resten av skrotet (Lucas, Gibbs, Debuchy, Campbell, Akpom):

Cech

Bellerin - XXX - Koscielny - Kolasinac

XXX - Xhaka

XXX - Özil - Alexis

Lacazette

Ospina

XXX - Chambers - Holding - Monreal

Ramsey - Coquelneny

Walcott - Iwobi - Welbeck

Giroud

Fire gapende hull i stallen vår. Enig? Lik og del.

Endret av #TeamBenbjo
Lenke til kommentar

Fra spøk til revolver; jeg antar at 3-4-2-1 blir skrinlagt, siden vi selger unna alle stopperne våre. Det er egentlig greit nok, da den ikke ser ut til å være løsningen på alle våre problemer likevel. Tror den funket bra forrige sesong siden forandringen i seg selv medførte mer posisjonell disiplin blant spillerne våre, men nå ser vi igjen de samme gamle problemene som har fulgt oss i årevis.

Jeg tenker at minstekravet for stallen vår er at vi har dobbel dekning på hver posisjon. Gitt at vi selger Ox og Mustafi og resten av skrotet (Lucas, Gibbs, Debuchy, Campbell, Akpom):

Cech

Bellerin - XXX - Koscielny - Kolasinac

XXX - Xhaka

XXX - Özil - Alexis

Lacazette

Ospina

XXX - Chambers - Holding - Monreal

Ramsey - Coquelneny

Walcott - Iwobi - Welbeck

Giroud

Fire gapende hull i stallen vår. Enig? Lik og del.

Like å del, lol

Ellers enig i det du skriver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Manchester City Reportedly Offer Raheem Sterling in Alexis Sanchez Transfer Bid.

Bra deal eller? Hvorfor ikke selge til City og Chelsea liksom?

Lenke til kommentar

En 22 år gammel Sterling + £20m for en misfornøyd 28 år gammel Alexis som går gratis neste sommer? LETT. Stjel Sancho i samme slengen, og gå all in for Draxler, så har vi plustelig flust av spennende alternativer offensivt. Vi blir ikke i nærheten av å vinne ligaen i år, så selg unna alle som ikke er villige til å blø for drakta og bygg et nytt lag. Er dritt lei hele gjengen uansett.

Endret av #TeamBenbjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En 22 år gammel Sterling + £20m for en misfornøyd 28 år gammel Alexis som går gratis neste sommer? LETT. Stjel Sancho i samme slengen, og gå all in for Draxler, så har vi plustelig flust av spennende alternativer offensivt. Vi blir ikke i nærheten av å vinne ligaen i år, så selg unna alle som ikke er villige til å blø for drakta og bygg et nytt lag. Er dritt lei hele gjengen uansett.

Enig! Gå for det

Lenke til kommentar

men det er jo 2 tydelige downgrades. Spesielt Sterling for Alexis. 

Enig der, men Kolasinac > Monreal og Lacazette > Giroud. Hvis vi i tillegg henter de andre spillerne jeg nevnte, er jeg storfornøyd personlig. Tror ikke vi kommer til å konkurrere om noe som helst, men jeg vil bare ha noen nye tryner å kjefte på.

Lenke til kommentar

men det er jo 2 tydelige downgrades. Spesielt Sterling for Alexis. 

Enig der, men Kolasinac > Monreal og Lacazette > Giroud. Hvis vi i tillegg henter de andre spillerne jeg nevnte, er jeg storfornøyd personlig. Tror ikke vi kommer til å konkurrere om noe som helst, men jeg vil bare ha noen nye tryner å kjefte på.

Enig i dette. Det blir feil å bare se kvaliteten på den som eventuelt erstatter Sanchez, men må se laget som helhet når man vurderer om det i virkeligheten er styrket eller svekket.

Men jeg må innrømme at uansett hvem som kommer inn så hjelper det ikke uten nye signaler fra benken.

Det er lenge siden jeg forlot "Wenger knows"-leiren og jeg har vært motstander av Wengers to siste forlengninger av kontrakt, men med omleggingen i forsvaret sist vår pluss en positiv start på overgangsvinduet så valgte jeg å la tvilen komme han til gode og var så naiv at jeg trodde han kanskje også ville vise at han hadde nye tanker om spillet når sesongens startet.

Eventuelle nye tanker har i så fall kun vært en forverring for laget.

Slik situasjonen er nå så må vi bare akseptere at denne sesongen handler om "overlevelse". Ikke om overlevelse i PL, men for å komme tilbake som ett topplag i løpet av få år.

Skal dette skje så må laget langt på vei bygges opp på nytt, og er det en ting som er sikkert i mine øyne så er det at Arsene Wenger IKKE kan være en del av denne oppbyggingsprosessen. Oppbyggingen er ikke nødvendigvis å skifte ut hele spillerstallen, men det er å få en riktig balanse i laget (som krever noe nytt blod) og det går på ledelse.

Wenger har vært brilliant, han har sannsynligvis mye han kunne ha bidratt med fremover, men han har blitt så ensporet at han ikke vil innse problemene og dermed velger ha å ikke bruke den kunnskapen/evnen han sannsynligvis besitter for å "redde" dette laget.

Dere må gjerne diskutere og drømme om ditt og datt når det gjelder spillere dere ønsker, men jeg har hoppet av den karusellen etter å ha sett hvordan Wenger nærmest er i ferd med å ødelegge dagens spillere. Etter min mening så har vi egentlig spillere allerede i dag som kunne ytt så mye bedre og vært svært nær en topp fire plassering, men uansett om det er en fotballklubb eller en bedrift så handler dette i bunn og grunn om ledelse (eller mangel på sådan).

Det er hovedproblemet i Arsenal i dag. Vi mangler noen som kan ta tak, og det gjelder Eier, styret og manager. De er ikke gode nok til oppgaven fremover, noen av dem!!! Dessverre så er manager det enkleste punktet å gjøre noe med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...