Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Flere og flere har begynt å plukke opp Mustafi -> ut dørene de siste dagene. Har visstnok ikke klart å integrere seg i spillergruppa og Wenger er skuffet over prestasjonene hans.

Jeg er helt for å selge Mustafi. Har vært en skuffelse. Gitt selvsagt at han erstattes av f.eks VVD.

Hæ? En av fjorårets beste spillere.. Og det er første sesong.. Ung er han og! Viktigere å bli kvitt det andre daukjøttet i troppen!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Mustafi Er klasse ennå er jeg usikker på, men at han har potensiale til å bli det er jeg relativt sikker på.

Han er litt for "vill" til tider og trenger litt mer selvdisiplin for å komme opp til nivået "klasse". Han har ferdighetene, det står bare på en litt bedre selvkontroll for å komme dit.

Lenke til kommentar

Hvis Mustafi er på vei ut så må det være fordi det er en (bedre) spiller på vei inn. Det har vært noen smårykter om VvD inn i den samme perioden som Mustafi har blitt ryktet ut. Uansett så er begge ryktene svært tvilsomme (men ikke umulige). Hvis van Dijk skulle bli kjøpt så ville det ikke vært unaturlig at en av våre bedre stoppere drar.

Selv om jeg etterhvert har fremstått som mer og mer skeptisk til Wengers drift av klubben, så tror ikke en gang jeg at han lar Mustafi gå uten en fullgod erstatter.

Jeg sier dog ja takk, begge deler og håper på en stopperrekke bestående av Mustafi, VvD og Kos.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Hvis Mustafi er på vei ut så må det være fordi det er en (bedre) spiller på vei inn.

Da er vi jo like langt. Vi MANGLER en midtstopper, det er ikke snakk om å bytte ut de vi allerede har...

Du har helt rett og i min siste linje i det innlegget du siterer så skriver jeg tydelig at jeg ønsker å få inn VvD og samtidig beholde Mustafi.

Poenget mitt ellers i innlegget mitt (som var et slags svar på innlegget til Benbjo) var at HVIS Mustafi skal selges så må det være p.g.a. at det er en annen (minst like god) stopper på vei inn og da tenkte jeg for å holde status quo når det gjelder våre stoppere.

Jeg er i prinsippet helt enig med deg at vi bør ha inn en stopper til (og da en "klassestopper") for å få en god nok forsvarsstall, men jeg har liten tro på at Wenger kommer til å forsterke stallen vår når det gjelder antall stoppere.

Wenger er klar på at vi har for mange spillere (her er jeg enig) og at vi har kvalitet nok (her er jeg uenig) så det er nesten en utopi å tro at han vil kjøpe den ekstra gode stopperen som både du og jeg ønsker. 

Med bakgrunn i hvordan jeg tror Wenger ser på stopperproblematikken så mener jeg at den linjen du siterte fra mitt tidligere innlegg er ganske så korrekt.

For å si noen få ord om hva jeg mener om våre stoppere.

Kos. Klasse, men får en sjelden gang "blackout" som ødelegger for oss. Er mer og mer skadeutsatt.

Mustafi. Nær ved å bli klasse. Mangler litt selvdisiplin og trenger å tenke litt mer før han handler av og til.

Holding. Talent. Er ikke klar til å spille fast ennå. Hans muligens største bakdel er at han mangler litt fart og har ikke erfaring nok ennå til å kompensere for dette.

Per. Halvveis pensjonist. Har erfaring, men er både mer rusten og skadeutsatt. Grei nok som en backup fremover, men ikke noe mer. Har ikke kropp til å spille fast.

Chambers. Jeg hadde stor tro da han kom, den har jeg mistet. Mangler også litt fart akkurat som Holding, men er ikke like talentfull.

Monreal. En god backup, men ikke noe mer.

Så JA, jeg vil gjerne ha VvD eller en annen god stopper. NEi, jeg ønsker ikke å selge Mustafi, men jeg tror Wenger kan finne på å gjøre det hvis vi får inn en ny stopper. Chambers må gjerne gå hvis vi får inn den stopperen jeg (og flere) ønsker.

Lenke til kommentar

VVD er bare å glemme. Chelsea og liverpool er langt foran i køen.

Ikke Liverpool.

Etter den situasjonen som oppstod da Liverpool ble anklaget for å gå frem på en ulovlig måte for å få VvD til klubben så trår de varsomt og jeg tviler på om Southampton selger han til Liverpool hvis det finnes andre kjøpere (som betaler like mye). Hvis VvD vil bort fra Soton så har han ikke lenger luksusen med å selv tvinge gjennom en overgang til Pool.

Når det gjelder Chelsea så er det godt mulig at du har rett.

Nå er det ikke personen VvD som er det viktigste for meg, men en stopper (uavhengig av navn) av en liknende kapasitet.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Holding har sine kamper, men fyttihelvete han er dårlig på sitt verste, åpningskampen mot Leicester var jo helt forferdelig. 

Og dere som mener vi må kvitte oss med Mustafi kan ikke ha fulgt noe særlig med, med mindre det var en tilfeldighet at det gikk 22 kamper før hans første tap med Arsenal kom. 

Lenke til kommentar

Gianluca DiMarzio sa i kveldens aftenshow på Sky Sport Italia at det har vært ny kontakt mellom Inter og Arsenal, og at Mustafi i praksis har sagt ja til å stikke til Milano.

Beklager, kun link på italiensk: 

http://gianlucadimarzio.com/it/calciomercato-inter-nuovi-contatti-per-mustafi-dellarsenal

Det som står i artikkelen er egentlig bare at Inter ønsker seg loan with option to buy, mens Arsenal ønsker loan with obligation to buy, men at de snakker sammen om selve formuleringen av transferen og at spilleren har allerede sagt ja til Inter Milan

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...