Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Per, Mustafi, Holding, Koscielny, Gabriel, Monreal, Kolasinac. Så kan Elnenny og Coquelin spille der hvis det blir krise. Dette holder. Selv om en verdensklassestopper ikke hadde vært å forakte. Kos drar på åra og er mye skadet. Per legger opp etter sesongen. Holding har potensiale, resten er meh.

Ox og Bellerin på back. AMN kan også spille der.

Men ja, ønskelig å beholde Chambers, men veien til førstelaget ser lang ut. Syk pris, 20m...

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per tid er han meget meh, ja. Gjorde flere kritiske feil forrige sesong. Mye skadet også.

Fremdeles ung og kan bli bedre. Kos var også høyst middels de første par sesongene.

Mye skadet? Han var vel ute i èn lengre periode? Frem til skaden så tapte han ikke eneste match eller noe sånt tull. Ikke enig i at han var 'meh'.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vær grei og ikke putt ordene Monreal og midtstopper i samme setning....

Lemar-dealen ser ut til å visne vekk:

Hvorfor ikke? Faktum er at han spilte der en del forrige sesong og kommer til å spille der mer. Han er en del av "utvalget". God var han og til tider.

Kommer ikke som et sjokk med Lemar. Arsenal var for sent ute. Igjen. 

Lenke til kommentar

Ok? Han var meget solid i mange av kampene han hadde i den bakre treeren. Langt bedre enn Gabriel fks.

Mot middelmådige lag, ja. Å ha Monreal som midtstopper mot ett hvilket som helst topplag vil være døden. Fyren kan ikke markere og er helt ubrukelig i dueller. Vi har blitt voldtatt med Monreal som midtstopper flere gang. Det er ikke hans naturlige posisjon, slik er det bare.

Lenke til kommentar

Ok? Han var meget solid i mange av kampene han hadde i den bakre treeren. Langt bedre enn Gabriel fks.

Mot middelmådige lag, ja. Å ha Monreal som midtstopper mot ett hvilket som helst topplag vil være døden. Fyren kan ikke markere og er helt ubrukelig i dueller. Vi har blitt voldtatt med Monreal som midtstopper flere gang. Det er ikke hans naturlige posisjon, slik er det bare.

Definer storlag? Vi slo både United og Chelsea med Monreal som en del av en treer bak. Etter formasjonsbyttet har vi bare tapt mot Tottanham. Husker ikke om Monreal spilte stopper i den kampen. 

Lenke til kommentar

Tullete å selge Chambers. Fire midtstoppere på tre plasser da denne sesongen. Mertesacker teller jeg ikke med. 

Jeg er enig i at vi ikke må sitte igjen med for få spillere som kan spille midtstopper når vi går inn i en ny sesong, om jeg er enig i at det er tullete å selge Chambers er nå en annen sak.

Jeg er vel en av de som er mindre imponert av Chambers så jeg innser at det kanskje gjør meg litt inhabil når det gjelder å vurdere et slikt salg.

Jeg er helt enig i at man skal være litt forsiktig med å telle med Per, siden han begynner å bli litt rusten og også potensielt skadeutsatt. Når det er sagt så synes jeg ikke en eventuell frisk Mertesacker står noe tilbake for Chambers.

Når det gjelder antall midtstoppere, og jeg følger ditt eksempel og holder Per M. utenfor, så er jeg ikke like pessimistisk selv om Chambers blir solgt.

Kos, Mustafi og Holding er utgangspunktet i de bakre rekker, med Gabriel som fjerdevalg. I et trebackssytem så kan også Monreal og Kolasinac regnes med som stoppere, og da er vi oppe i seks som kan dekke de tre posisjonenen bak (fremdeles med Per holdt utenfor). I oppkjøringskampene i Australia (rett nok med ikke den beste motstanden) så har vår unge polakk Bielik fått mye skryt for sin opptreden i de bakre rekker og hvis han forsetter å vise godt spill når vi nå møter bedre motstand i "kinakampene" så nøler jeg ikke med å regne han inn som alternativ nummer syv (fremdles holdes Per utenfor).

(Rykter skal man selvsagt telle med i denne sammenheng, men som en "kuriosa" så har ryktet om  van Dijk blomstret opp igjen, men akkurat det behandler jeg i denne sammenheng som såkalt "bullshit")

Nei, jeg kommer ikke til å savne Chambers  om han forsvinner for jeg mener vi har nok av spillere som vil holde han på tribunen det meste av sesongen. Det betyr dog ikke at jeg er 100% tilfreds med alternativene der bak, ikke minst med en potensielt skadeutsatt Kos.

Jeg er litt mer skeptisk når det gjelder høyrebackposisjonen. Jeg er enig i at Jenks ikke er god nok, jeg er heller ikke så imponert over Debuchy (hvis han likevel ikke drar) og for meg så er Chambers (hvis han skulle bli værende) i samme "divisjon" som Jenks i denne posisjonen. Gabriel er et nødsalternativ, men ikke et permanent alternativ til Bellerin.

Det potensielle problemet på høyreback er størst hvis vi går tilbake til en firebackslinje, hvis vi forsetter med tre stoppere og to vingbacker så har vi noen (i utgangspunktet offensive spillere) som kan være alternativer her. 

Men ideelt sett så burde vi nok fått inn et bra alternativ til Bellerin.

Lenke til kommentar

Håper at vi er i gang med å selge Wengers "tapte prosjekt" med Walcott, Gibbs, polakken Osv. Vi kan ikke leve i fortiden, vær kynisk og skrift ut laget med spillere vi trenger og få kvitt de overflødige som får for mye lønn og gir lite på banen. Feks Walcott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...