barezell Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Ikke vær så jævlig vanskelig bare for å være vanskelig HELE tiden. Om han stikker må vi kjøpe 1-2 alternative spillere som kan spille samme plass på banen å gøre sitt ytterste for å gjøre en like god jobb? Happy? poenget står. Om han ønsker forlate oss så er ingen større enn klubben og vi må få inn minst en ny spiller og jo før han/de kommer inn i troppen jo bedre. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Jo. For det at Arsenal-fans i det hele tatt ønsker at vi kvitter oss med Alexis asap irriterer meg noe grenseløst. Du kan handle 10 spillere, og du vil fortsatt ikke erstatte Alexis Sanchez. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Han hadde riktig nok en monstersesong nå, men så forbanna uerstattelig er han vel strengt tatt ikke. Sesongen før hadde han 13 mål og 4 assists i PL. Ingen ønsker å kvitte seg med ham, men om han først skal gå, er det best for alle parter om det skjer tidlig i vinduet. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Neste sommer da. Å la Alexis gå nå, er som å skyte seg i hodet. Fullstendig idioti. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Selge ham for en pen slum nå, eller la ham sutre hele sesongen for så å gå gratis til City? Er ikke sikker selv på hva jeg ønsker. Ideelt sett klarer vi å gi ham en kontrakt med en fet bonus og utkjøpsklausul for utenlandske klubber. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Verste jeg vet er spillere som melker klubben sin for penger. Casher heller inn på han nå, enn å la han gå gratis neste sesong. Er møkka lei alt surret rundt han. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) Hvis han skal stikke så hadde det vært jævlig deilig å få det ut av verden asap så vi kan få inn 1-2 erstattere. Man erstatter ikke Alexis Sanchez. Hvor jævlig vanskelig er det for Arsenal-fans å se dette? Da kan man like godt spørre hvor jævlig vanskelig er det for Arsenal-fans å forstå at det nødvendigvis ikke er til det beste for laget å beholde en spiller som ikke ønsker å være her? Ja, Jeg vil beholde Alexis Sanchez i klubben, det er ingen tvil om det. Og Ja, jeg er helt enig med deg at det er vanskelig å finne EN spiller som kan erstatte Alexis Sanchez på alle punkt, her er det ingen uenighet mellom deg og meg. Men samtidig så bør vel de fleste klare å innse at det med de rette spillerne i vår offensive lagdel (totalt sett) så kan det eventuelle savnet at en Alexis Sanchez bli svært lite. Problemet med denne debatten er de svart/hvite holdningene som ofte kommer frem når det gjelder enkelte (favoritt)spillere, slik jeg ser det så består virkeligheten av "flere sannheter". Intet ville glede meg mer enn at Alexis Sanchez skriver under en ny kontrakt med Arsenal denne sommeren. Hvis han ikke vil skrive under så har jeg ingen problemer med å støtte Wenger hvis han nekter å selge Sanchez og velger å la han stå ut kontrakten, men slik situasjonen er så har jeg heller ingen problemer med å forstå Wenger HVIS han kommer til den konklusjon at det er i klubbens interesse å selge han (for en god pris). Hvis det er snakk om "billigsalg" så foretrekker jeg at han står ut kontrakten og heller forlater oss neste sommer. Selvsagt vil jeg ha han langt bort fra PL hvis han blir solgt, men det er dessverre en reell sjanse for at jeg ikke får viljen min her. Men tilbake til utgangspunktet, EN ny spiller kan ikke erstatte Sanchez direkte, men ved kjøp av de rette spillerne så er det faktisk mulig å få et like godt eller bedre offensivt Arsenallagdel (uten Sanchez) enn det denne lagdelen er i dag. Og som barezell skriver, det hadde vært godt å få denne saken ut av verden så raskt som mulig, uavhengig av om Sanchez blir eller ikke. La oss få en avgjørelse før sesongstart, valgene er enkle: Ny kontrakt, gå ut kontrakten eller salg. Det mest ødeleggende er at denne sagaen går inn i de første serierundene og skaper unødvendig uro i laget. PS!! Et lite spørsmål til slutt: Vil det å beholde en "uerstattelig" Sanchez som ikke vil skrive ny kontrakt med oss nå og som det er godt mulig vil skrive kontrakt med en av våre konkurrenter i Januar-18 og dermed spille "på oppsigelse" siste del av neste sesong, være til det beste for klubben som helhet? EDIT: Ryktebørsen er for meg god underholdning og ikke så mye annet i en rolig sommertid, men når jeg tenker på de store mengdene med rykter som florerer og som "tygges" om og om igjen av diverse blogger og "nyhetsmedier" så er det et punkt som slår meg når det gjelder akkurat Alexis Sanchez. Det er mange rykter på at han vil bort fra Arsenal, det er mange rykter om at han blir i Arsenal kommende sesong, men ett rykte er fullstendig fraværende og det er ryktet om at han vil skrive under en ny kontrakt. Det er særdeles fornuftig å ta alle rykter med en meeeget stor klype salt, men hvordan skal man tolke denne "mangelen" på rykter om ny kontrakt? Vitner mangelen på rykter om dette at ny kontrakt er usannsynlig? Endret 16. juli 2017 av polljen 2 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Alexis var like mye del av det faktum at Arsenal ikke spiller CL kommende sesong. Kjøper ikke det at CL er grunnen her, det gjelder penger og penger alene. Måten han nå håndterer denne saken gjør at jeg snart er dritt lei hele fyren. Om han virkelig vil bort så tilby han rimelig til en utenlandsk klubb.Heller 40 mill fra Juventus feks enn 80 fra City. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Jo. For det at Arsenal-fans i det hele tatt ønsker at vi kvitter oss med Alexis asap irriterer meg noe grenseløst. Du kan handle 10 spillere, og du vil fortsatt ikke erstatte Alexis Sanchez. Jeg skriver jo ikke noe sted at jeg vil vi skal kvitte oss med han. Jeg sier HVIS (seriøst første ordnet i original posten min) han skal stikke så er det langt bedre at det skjer så tidlig som mulig i forhold til sent i vinduet hvor vi ikke rekker signere noen som kan ta plassen hans. Dette er virkelig ikke så vanskelig å skjønne. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Alexis var like mye del av det faktum at Arsenal ikke spiller CL kommende sesong. Kjøper ikke det at CL er grunnen her, det gjelder penger og penger alene. Måten han nå håndterer denne saken gjør at jeg snart er dritt lei hele fyren. Om han virkelig vil bort så tilby han rimelig til en utenlandsk klubb.Heller 40 mill fra Juventus feks enn 80 fra City. Han har vel ikke håndtert noen ting. Han dro rett til landslaget og nå harn ferie. Ville ikke lagt for mye hva avisene skriver. Hadde det kun vært penger hadde han vært i Kina for lenge siden. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Ingen aksjon er også en aksjon. Man kan jo ikke ignorere disse uttalelsene til chilensk media heller, selv om det enkleste er selvsagt å avfeie alt som ikke står på Arsenal.com som oppspinn. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) Alexis var like mye del av det faktum at Arsenal ikke spiller CL kommende sesong. Kjøper ikke det at CL er grunnen her, det gjelder penger og penger alene. Måten han nå håndterer denne saken gjør at jeg snart er dritt lei hele fyren. Om han virkelig vil bort så tilby han rimelig til en utenlandsk klubb.Heller 40 mill fra Juventus feks enn 80 fra City. Han har vel ikke håndtert noen ting. Han dro rett til landslaget og nå harn ferie. Ville ikke lagt for mye hva avisene skriver. Hadde det kun vært penger hadde han vært i Kina for lenge siden. Han drømmer om å vinne CL men går fra Barcelona i sine glansdager til Arsenal som kanskje var laget med minst mulighet til å oppfylle den drømmen blant storklubber i turneringen? Snakk om å følge barndomsdrømmen sin. Og hvorfor krever han mer enn 100k i uka mer en den best betalte spilleren i PL, om han bare ønsker seg CL spill, som skremmer bort 99% av klubbene som skal spille i CL i år? Det virker ikke som denne drømmen var like sterk før akkurat nå, og på meg virker det som dette går på penger. Og han presser arsenal for alt det er verdt om dagen på en måte som jeg ikke har sans for. Å reise til Kina er en ganske voldsom forandring, og han er evt ikke alene om å velge bort tullete summer der borte mot veldig gode penger her på kontinentet så det er ikke et avgjørende bevis på at dette kun gjelder CL spill. Endret 16. juli 2017 av archongamer 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Når det gjelder Alexis Sanchez så spørs det, som med en del andre spillere, hvilken rolle hans agent spiller i denne sagaen. I slike saker så er det vel ikke så mye den enkelte spiller deltar i eventuelle forhandlinger. På generell basis så får jeg inntrykk av at enkelte spillere lar sin(e) agent(er) styre vel mye av karrieren, jeg har dog ingen peiling på om dette også gjelder Alexis. Ellers er jeg enig med Barezell i at det er viktig å tenke konsekvensene av et eventuelt salg av Alexis nå, og ikke siste dage vinduet er åpent i denne omgang. Men når det gjelder hva som skal skje med Sanchez så ligger mye av ansvaret på Wenger, Gazidis & co. Selv om det er ønsketenkning fra min side så mener jeg de bør sette en absolutt dato der Sanchez skjebne skal være avklart, f.eks. 1. august. på den datoen bør de enten si til Sanchez og hans agent(er) at han blir i klubben neste sesong uavhengig av ny kontrakt eller ikke, alternativt bør de da gi klarsignal til at forhandlinger om en overgang kan starte (og sette knallharde krav til overgangsum og eventuelle uaktuelle klubber). Det å komme inn i de siste dagene i august uten at noe er avklart, der et eventuelt salg så sent gjør at det er vanskelig å få inn de rette erstatteren, er rett og slett bare ødeleggende. Jeg er enig med Benbjo at man ikke kan ignorere alle rykter som ikke står på arsenal.com, men man må være forsiktig med å presentere uverisiferbare rykter som en sannhet (jeg antyder ikke at du gjør det her). Jeg er også enig med archongamer om at det er rykter om mange rare argumenter om hvorfor Alexis ikke vil skrive ny kontrakt. En annet moment, som jeg sikkert har nevnt tidligere er også det faktum (tror jeg) at Alexis Sanchez ikke har inngått ny kontrakt i noen av klubbene han har vært i (i europa i alle fall), det kan også være et "sigøyner-gen" som gjør at han liker å flytte på seg jevnlig (bare spekulasjoner uten så mye grunnlag, fra min side) Lenke til kommentar
barezell Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Archon, kan jo hende han har mista troa da? Om det ikke er glemt alt så var det fryktelig mange kamper hvor vi var helt grusomme sist sesong. 1 Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Satt i perspektiv så er 400K i uka den samme totalen som vi gir disse i lønn; Debuchy, Wilshere, Cazorla og Walcott.. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Archon, kan jo hende han har mista troa da? Om det ikke er glemt alt så var det fryktelig mange kamper hvor vi var helt grusomme sist sesong. Da får han jo evt si det da hvis så er tilfellet. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Archon, kan jo hende han har mista troa da? Om det ikke er glemt alt så var det fryktelig mange kamper hvor vi var helt grusomme sist sesong. Da får han jo evt si det da hvis så er tilfellet. Han kan jo ikke gå ut i media og si at han synes lagkameratene er ræva og ikke har trua på Wenger. Altså dette blir jo max spekulering men like sannsynlig som mye av det andre imo. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Archon, kan jo hende han har mista troa da? Om det ikke er glemt alt så var det fryktelig mange kamper hvor vi var helt grusomme sist sesong. Da får han jo evt si det da hvis så er tilfellet. Han kan jo ikke gå ut i media og si at han synes lagkameratene er ræva og ikke har trua på Wenger. Altså dette blir jo max spekulering men like sannsynlig som mye av det andre imo. Hvis dette er grunnen er det rart at 400k i uka skulle endre noe på hvor gode lagkamerater eller trener han får. Synes personlig Ozil har løst dette styret rundt ny kontrakt langt bedre enn Alexis. Han klarer faktisk å si han er litt glad i klubben, fansen og lagkameratene sine, samtidig som han ikke utelukker noe før kontraktenighet er på plass. Han presser ikke klubben unødvendig når fansen og ledelsen allerede er på et betent sted. Alexis med agent prøver derimot å bruke akkurat dette for hva det er verdt for å mele sin egen kake. Greit å ville sikre seg selv en god avtale, men det kan gjøres på bedre måter enn Alexis nå gjør. Vel og merke med forbehold om at det er noe hold i noen av ryktene som svirrer. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Tullete å selge Chambers. Fire midtstoppere på tre plasser da denne sesongen. Mertesacker teller jeg ikke med. I tillegg kan Debuchy fort forsvinne. Da har vi en høyreback. Jenkinson er av åpenbare grunner overhodet ikke god nok for Arsenal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå