atwater Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Roberto Mancini som fikk sparken i Inter for en ukes tid siden har allerede takket nei til tilbud i Kina (big money tilbud!) fordi han ser for seg en Arsenal-jobb snart. ;-----) Kilde? http://www.football-italia.net/89700/mancini-waiting-arsenal Er jo bare spekulasjon, men de som driver siden har GOD peiling på italiensk fotball og det er et faktum at Mancini har sagt nei til Kina. Har ikke det beste inntrykket av Mancini, men det jeg tror Arsenal trenger er forandring! Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Stoler mer på Ornstein enn hesten for å være ærlig. Endret 15. august 2016 av Skjj Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Ömer Toprak hadde passet perfekt inn i Arsenal, han har vært mer skadet enn frisk i det siste. Endret 15. august 2016 av Mchansern Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Ganske interessant at dette med penger er en agenda som klubben kan bruke som de vil. Den ene dagen har man penger til å kjøpe "hvem som helst", den andre dagen har man ikke råd til Mustafi. Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Moro at dere alltid vet hva som ligger bak. Jeg er i hvert fall ikke interessert i at klubben min skal betale hus og dyre dommer for at en agent skal få sin "del av avtalen", som har blitt litt av en vane i dagens marked. Spiller ingen rolle hvor mye penger klubben har såfremt agentene skal ha sin del av kaka. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Såklart skal agenten ha litt penger. Det sier seg selv. Ornstein sier jo at Arsenal synes Mustafi blir for dyr. Det er jo ikke fordi agenten krever så mye... Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Nå tilsa vel alle rykter at Mustafi og Arsenal var enige, så om han nå er for dyr er det vel Sevilla som har krevd mer enn Arsenal føler han er verdt. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Moro at dere alltid vet hva som ligger bak. Jeg er i hvert fall ikke interessert i at klubben min skal betale hus og dyre dommer for at en agent skal få sin "del av avtalen", som har blitt litt av en vane i dagens marked. Spiller ingen rolle hvor mye penger klubben har såfremt agentene skal ha sin del av kaka. Nå får vel en agent som regel alltid sin del av kaka ved et salg, men hvis det ikke blir en overgang så blir det dårlig med kakestykke til agenten, så myten om at det er agentene som ene og alene presser opp prisene forblir for meg bare en myte. Nå er jeg enig med deg i at klubben vår må ha grenser for hva de kan bruke økonomisk, men samtidig så er realiteten den at man må være villig til å bruke penger for å tjene penger. Det gode gamle uttrykket " å spare seg til fant" har sin gydighet også i dag, dessverre. Hvis man er for gnien, så kan man risikere at resultatene etterhvert vil gjenspeile det. Dessverre så har toppklubbene i stor grad blitt avhengige av mesterligaen rent økonomisk og unødvendig sparing kan føre til at vi ramler utenfor denne sesongen. Hvis man er for gnien denne sesongen og ikke kommer til neste sesongs CL, så kan resultatet bli at man neste sommer (under ny manager) kan komme til å gå "amok" på overgangsmarkedet for å komme tilbake i det gode selskap, og da i realiteten totalt sett bruke betraktelig mer midler enn det man vill gjort ved et "fornuftig" vedlikehold av troppen årlig. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Vanskelig å gå amok når det ikke er penger... Lenke til kommentar
Gladsnekker'n Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Kom igjen da, Arsene..... Blås avgårde noen milllioner pund for å få inn kvalitet i forsvaret, samt en spiss som leverer minimum 20-25 mål i en sesong. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Kom igjen da, Arsene..... Blås avgårde noen milllioner pund for å få inn kvalitet i forsvaret, samt en spiss som leverer minimum 20-25 mål i en sesong. Det er dette Ornstein påstår Wenger vil gjøre. Så gjenstår det å se hva det blir til. Virker som Valencia prøver å tyne mest mulig ut av at Arsenal er i en desperat forsvarskrise, og Arsenal svarer med å roe ned og se på andre alternativer. Et spill som jeg tror ender med en enighet til slutt. Så blir det spennende å se om hva slags spiss det er Wenger mener han må spare pengene til. Dog noe skeptisk til akkurat det. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Personlig så tror jeg det bare er piss Arsenal serverer Ornstein for å roe fansen. Damage Control. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Personlig så tror jeg det bare er piss Arsenal serverer Ornstein for å roe fansen. Damage Control. Hvordan skal Arsenal se på det å spre et rykte om at det skal handles inn en dyr spiss som damage control? Vil det ikke være det stikk motsatte? 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Personlig så tror jeg det bare er piss Arsenal serverer Ornstein for å roe fansen. Damage Control. Hvordan skal Arsenal se på det å spre et rykte om at det skal handles inn en dyr spiss som damage control? Vil det ikke være det stikk motsatte? Det er overhodet ikke det som står i Ornstein sin tweet. Han sier at Arsenal vil spare penger i tilfelle en spiss kommer på markedet. Da har Arsenal en out som vanlig. "Vi hadde pengene, men fant ikke top top qualiteeeee". De holder foreløpig fansen i sjakk ved å si at de ser etter det som fansen har skreket etter i flere sesonger. Det er totalt usannsynlig at Arsenal får inn en toppspiss dette vinduet. Ærlig talt, når folk som Ben Yedder avslår oss så skal man likesom har tro på Benzema-kvalitet? Skjer ikke. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Ser fortsatt ikke hvordan det fungerer som damage control for at vi ikke handlet inn en midtstopper. 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 (endret) Virker som Valencia prøver å tyne mest mulig ut av at Arsenal er i en desperat forsvarskrise, og Arsenal svarer med å roe ned og se på andre alternativer. Et spill som jeg tror ender med en enighet til slutt. Spillet om Mustafi har pågått såpass lenge at det å se på alternativer burde skjedd for lengst og gjerne parallelt med eventuelle forhandlinger rundt Mustafi. Jeg kan akseptere at det finnes spillere som er såpass "unike", og der det er så mange parameter som skal på plass, at det er god grunn til å drive med dette spiller (f.eks. ved kjøpet av Özil). Men når vi er i en posisjon der vi har en reell mangel på stoppere i klubben, når vi er i en situasjon der Wenger (bort)forklarer tapet mot Pool med at våre forsvarere mangler rutine, da er ikke tidspunktet det rette til å drive med ett spill. I en slik situasjon så må man enten bare betale det som er nødvendig for den ønskede spilleren, eller å raskt vende seg mot et alternativ B. Wenger har har vist mange gode egenskaper i sin tid i klubben, men det å ha en plan B (om det er taktisk på banen eller ved spillerkjøp) er en egenskap han ikke har vist så mye av. Selv om vi i teorien møter ett "enklere" lag kommende helg, så sliter vi fremdeles med manglende rutine i midtforsvaret. Forhåpentligvis er Kos klar da, men vi sliter fremdeles med hvem som skal være hans makker i den kampen. Jeg kikket en uke for langt fram i tid da jeg skrev setningen over. Vi møter Leicester på lørdag, og selv om de også tapte sin første kamp denne sesongen, og selv om vi slo de to ganger sist sesong, så er sjansen stor for at vi stiller med et like urutinert forsvar mot Vardy og Mahrez. Forhåpentligvis er Kos klar, men vi mangler fremdeles en rutinert makker. Endret 16. august 2016 av polljen Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Virker som Valencia prøver å tyne mest mulig ut av at Arsenal er i en desperat forsvarskrise, og Arsenal svarer med å roe ned og se på andre alternativer. Et spill som jeg tror ender med en enighet til slutt. Spillet om Mustafi har pågått såpass lenge at det å se på alternativer burde skjedd for lengst og gjerne parallelt med eventuelle forhandlinger rundt Mustafi. Jeg tror du misforstod poenget mitt her. Selvsagt har de nok hatt flere alternativer hele veien. Poenget var mer at Valencia kan prøve å utnytte det at vi er i beita for forsvarspillere for å presse prisen på Mustafi ytterligere opp. Som motsvar på dette går Arsenal ut å viser kjølnet interesse, og nye navn dukker opp som troverdige rykter for å prøve å få Valencia til å komme med en pris begge kan leve med. Målet er fortsatt Mustafi, og har vært det hele veien, men begge klubber spiller sine trekk for å få mest mulig ut av dealen. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Etter lunsj, så er det Jose Fonte som ryktes til Arsenal. Kommer vel en ny spiller rundt middagstider da. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Virker som Valencia prøver å tyne mest mulig ut av at Arsenal er i en desperat forsvarskrise, og Arsenal svarer med å roe ned og se på andre alternativer. Et spill som jeg tror ender med en enighet til slutt. Spillet om Mustafi har pågått såpass lenge at det å se på alternativer burde skjedd for lengst og gjerne parallelt med eventuelle forhandlinger rundt Mustafi. Jeg tror du misforstod poenget mitt her. Selvsagt har de nok hatt flere alternativer hele veien. Poenget var mer at Valencia kan prøve å utnytte det at vi er i beita for forsvarspillere for å presse prisen på Mustafi ytterligere opp. Som motsvar på dette går Arsenal ut å viser kjølnet interesse, og nye navn dukker opp som troverdige rykter for å prøve å få Valencia til å komme med en pris begge kan leve med. Målet er fortsatt Mustafi, og har vært det hele veien, men begge klubber spiller sine trekk for å få mest mulig ut av dealen. Neida jeg misforstod deg ikke i det hele tatt. Som jeg nevnte så er det i enkelte tilfeller greit å drive et slikt spill når det er snakk om en unik spiller eller i tilfeller der det også er utenforstående elementer som spiller inn. Eksempelet mitt var Özil, der et utenforstående element var at salget Real Madrid i utgangspunktet kun ville selge hvis de fikk Bale. Tottenham drog salget ut i tid av akkurat den grunn (ble det påstått) så her var det etter min mening helt greit å være med i spillet. Selv om Mustafi nok er en god forsvarer, og en forsvarer jeg gjerne ser i Arsenal, så klassifiserer jeg ikke han som "unik" slik jeg gjorde med Özil. I tillegg så har vi store midtstopperproblemer i Arsenal. Med dette som utgangspunkt så mener jeg at enten må Arsenal betale litt ekstra eller så burde de for lengst ha gått for en plan B og en annen spiller inn i stedet for Mustafi. Vi trenger minst en midtstopper inn snarest og da har vi hverken tid eller råd til å drive et slikt spill. Hvis Mustafi er for dyr så dropp han og finn en annen midtstopper, Vi kan ikke forsette sesongen uten minst en ny erfaren midtstopper. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 snip* Slikt spill drives det vel med i forskjellig grad i enhver overgang, ikke bare med unike spillere som du kaller det. Det er forhandliger, og det kommer du ikke unna om du da ikke skal bare si at samme hva dere vil ha så skal vi ha den spilleren. Da snakker vi fort idiotipenger ut av vinduet om vi skulle holdt på slik. Mener klubben etter all sondering at Mustafi er det beste valget så er det selvsagt verdt å forhandle om en best mulig pris, om så det tar noen dager ekstra. Nå vet ingen hva som skjer i disse forhandlingene, men det er jo lite som tyder på at det er full skjæring mellom klubbene, og da er det ganske normalt at de begge prøver å sikre seg best mulig avtale. Hadde det vært helt sjanseløst å bli enige hadde nok klubbene fått det frem for hverandre for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå