Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Bra bakpar også, kanskje best i ligaen der. Gitt at debuchy og Gibbs blir. Tynt på stopperplass, og jeg håper at det kommer en spiss til. Trenger 2 der fremme, tør ikke satse på akpom. Vi kan jo håpe at walcott endelig hever spillet sitt på høyrekant. Håper også iwobi og Campbell får spille mye denne sesongen! Er ikke mange brikker som mangler, men det er om å finne de helvetes brikkene... håper på mustafi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Elneny - Xhaka

Alexis - Özil - Iwobi

Giroud

-----------------------------------------------------------------------

Ospina

Debuchy - Holding - Chambers - Gibbs

Coquelin - Cazorla

Walcott - Ramsey - Chamberlain

Welbeck

Vi har også følgende spillere som ikke er regnet med; Jenkinson, Gabriel, Wilshere, Campbell, Gnabry, Akpom

Førstelaget og andrelaget vårt (utifra hvilke jeg anser som er best). Som man ser så har vi veldig god dekning på de fleste plassene, men de som er understreket er de svakeste leddene våre. Som spillere for "andrelaget" vårt så ville de vært veldig gode, men som førstelagsspillere er de pdd. ikke gode nok. Og her burde Wenger tatt grep hvis han hadde ambisjoner om å være best.

Vi har hatt det samme problemet i et tiår nå. Hvor vi har gått ut av en sesong hvor vi har vært nesten gode nok, men ikke forsterket allikevel. Dette skjer nå i år også. Vi vet alle at Giroud ikke er god nok, men allikevel går vi inn i vår 5. sesong med han som førstevalg på topp. Her snakker vi om en spiller som i en periode har blitt benket av SANOGO (!) av alle spillere! Det er virkelig en prestasjon i seg selv.

Hadde Wenger virkelig ønsket å vinne forrige sesong så hadde han forsterket de svake leddene våre. Han hentet endelig inn en ordentlig keeper, men det var 1 av 5 posisjoner som trengte forsterkning. Vi har nå hentet inn Xhaka så da er vi på 2 av 5, men det sier seg selv at når man har 3 svake ledd i et lag med 11 spillere så skal det mye til for å kompensere over en lang og tøff sesong.

Lenke til kommentar

Giroud ble vel benket på grunn av utroskapssaken med kona? 

Synes også Ramsey bør inn for El Neny i laget ditt, ellers enig. 

Nei han ble droppet både pga. utroskapssaken, men også fordi han var ræva senere.

Syntes ikke Ramsey fortjener å gå inn ovenfor Elneny. Ramsey klarer ikke lenger å spille sentral midtbane. Derfor jeg har satt han opp som backup for offensiv midtbane. Elneny er konstant i bevegelse og gjør at spillet vårt flyter veldig mye bedre. Er også adskillig mer disiplinert enn Ramsey. Noe som gjør at vi ville hatt en veldig god balanse i laget.

Lenke til kommentar

Vi har muligens den beste midtbanen, kanskje, men på alle andre områder er det langt tynnere og dårligere stilt.

Vi har så absolutt en av de beste sentrale midtbanene i ligaen. For ett år siden så var også denne lagdelen problematisk, da tenker jeg defensivt. når vi gikk inn i ny sesong for ett år siden så hadde vi Coq med to svært usikre kort i bakhånd (Arteta/Flamini), Det var flere av oss som fryktet for konsekvensene av en skade på Coq, og dessverre så skjedde det vi fryktet. I år er det totalt motsatt i denne posisjonen, med tre gode/akseptable alternativer i Xhaka/Coq/Elneny.

Offensiv midtbane og "boks til boks" er bra i år som i fjor og vi har flere gode alternativer der, selv om vi ideelt sett skulle ha hatt inn en kantspiller. Backene er av god standard dog skulle vi kanskje ha hatt en bedre backup på høyre side når/hvis Debuchy drar videre, og vi har to gode målvakter.

Våre to største problemområder er stopperplassen og spissplassen, jeg skal ikke skrive så mye om det siden vi alle vet hva problemet er.

Dessverre så sitter Arsene "finner-ikke-den-rette-spilleren" Wenger og surrer på sin vanlige måte. Der andre klubber finner spillere i forskjelliger prisklasser på markedet, så er det den samme leksa fra Wenger om at han har midler til rådighet, han ønsker å handle, men det gjelder å finne den rette spilleren. 

Nok en gang går vi inn i en sesongstart med mangler i troppen, mangler som burde vært ordnet opp i godt før sesongstart. Jeg aksepterer at det finnes spillere der det er behov for tid for å få en handel i boks, men det er merkelig at Arsenal synes å være en av de klubbene som nok en gang er rammet av dette problemet.

Selvsagt kan man påstå at det er motpartene som er "vanskelige" og som er årsaken til at vi ikke får overgangene i boks, men siden dette "problemet" kommer omtrent hver bidige sesong så har jeg en følelse av av problemet (problemene) har kontorplass(er) på adressen  Highbury House, 75 Drayton Park, London N5!!!

Lenke til kommentar

Tror ikke Wenger deler vårt syn fordi han har så mange selvutnevnte "poteter" som kan kle flere roller, samt de som er klassifisert som spisser, hence; Giroud, Alexis,(Welbeck), Walcott, Campbell, Akpom, Sanogo, Asano

For min del kunne vi godt erstattet alle de bak welbz i rekken for å hente en god spiss og en god høyrekant

Lenke til kommentar

Skal Alexis omskoleres? Hadde gitt mye mening. Markedet er skrapa på spissfronten, og Alexis har alle kvalitetene som trengs for å spille spiss. Det eneste han mangler er disiplin til å ikke gå dypt for å hente ball hele tiden. Fungerte bra mot City.

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal

Ramsey - Xhaka

Mahrez - Özil - Iwobi

Alexis

Lenke til kommentar

Tviler på overgangen. Er bakerst i prioriteringen. Alt handler om å få inn midtstopper og så omsider en spiss. Jeg ser ikke hvordan en Mahrez-overgang skal få plass med kjøpspolitikken til Wenger.

Litt trist at ligaens mest erfarne manager er så fuckings dårlig på å multitaske.

Lenke til kommentar

Max naivitet å tro at det noen gang var sannsynlig. Venter nok ut til en av storklubbene kommer.

Plis, hadde storklubbene vært interessert, så hadde de hentet han allerede i sommer. Dette vinduet var Mahrez’ største mulighet. Fallhøyden fra forrige sesong er ekstrem, og en middelmådig sesong av Mahrez nå vil senke verdien hans noe enormt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...