Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Lol. Vi har hentet Alexis, özil og xhaka. Ingen av de ville Tottenham ha klart og hente, iallefall ikke de to første. At arsenal har fått akseptert bud på 6 spillere som alle skal ha takket nei til fordel for f.eks sevilla er bare piss. Eneste grunnen for at noen skulle gå til en mindre klubb er hvis vi ikke kan garantere de fast plass i startelleveren, og at de ikke har baller til å kjempe om en plass.

Hater at du prøver å fremstille arsenal som en liten fitteklubb, selv om jeg forstår frustrasjonen angående overganger. Ganske sikker på at problemet er at arsenal ikke har lagt inn bud på mange av de spillerne som "ryktes" å ha takket nei.

Arsenal er kanskje finansielt større. Men Sevilla er en like god klubb prestasjonmessing, og har vært det i mange år nå.

Ikke bare finansielt større, en større klubb på alle måter, fanskare, omdømme osv. Milan er en langt større klubb enn napoli, selv om de virkelig har sugd balle de siste årene. Corinthians som for noen sesonger siden rykket ned fra Brasiliansk serie a, var fremdeles den største klubben i sør Amerika når de var der nede. You feel me?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem bryr seg om størrelse, når klubben ikke kan prestere. Arsenal har vanvittig mye mer ressurser enn Sevilla, og likevel klarer de ikke å prestere mye bedre. Er det, det du liker å skryte av?

Presterer da hakket bedre, sevilla har da ikke vært i cl hvert år i 20 år. Ikke forsøk på å skryte, bare sier fakta. Men jeg mener klubben min bør prestere hakket bedre, såklart. Det føler vel de fleste om sine klubber.

Lenke til kommentar

Presterer da hakket bedre, sevilla har da ikke vært i cl hvert år i 20 år. Ikke forsøk på å skryte, bare sier fakta. Men jeg mener klubben min bør prestere hakket bedre, såklart. Det føler vel de fleste om sine klubber.

Det har ingenting om hva du mener om din klubb, men ressursene som ligger til rette. Med de ressursene Sevilla har og de ressursene Arsenal har, så er det vel opplagt hvilket lag som gjør jobben sin best, og ikke minst man respekterer mest. Akkurat slik man respekterer et lag som Atletico Madrid (nummer 3/4 i verden), som er overlegen mye rikere og langt mer ressurssterke topplag i England, som Manchester United, Manchester City og Chelsea.

Vinne EL 3 ganger på rad > ryke ut av CL i åttedelsfinalen

True. Men de har ikke gjort det like bra i ligaen.

Atletico Madrid, Barcelona og Real Madrid er henholdsvis nummer 1, 2 og 3 i verden akkurat nå. Dvs. at de hadde toppet selv PL, og at tom. Arsenal ville ikke ha klart mer enn 4. plass i La Liga. Og det er hvis vi tar konkurrenter som Sevilla, Bilbao og Villareal ut av ligningen -- alle lag som Arsenal vil ha store problemer med.

Tja. Vunnet EL 3 ganger betyr også ryki rett ut av CL som de var automatisk kvalifisert til. Champions league over mikkemus cup når som helst.

De kom til EL ved å ryke ut av CL bare 1 gang (regelen tok ikke form før 2014-2015). Og uansett hvordan du vrir og vender på dette, er det å vinne EL usedvanlig mye vanskeligere enn å komme til Round of 16. Det kan ikke engang sammenlignes.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Det er jo helt absurde sammenligninger. Det er umulig å si hvordan Arsenal ville gjort det i La liga eller hvordan f.eks Real Madrid hadde taklet en sesong i PL.

Og uansett totalt besides the point. Denne tråden handler om overganger. Og vi er i dag ryktet til Evans igjen. FML.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synd klubben ikke klarte å lande en stopper før Gabriel sin skade. Nå vil alle stoppere koste litt mer enn før skaden. Klubbene vet at Arsenal er desperate nå.

Lol, låne Evans. Småklubbmentalitet. Hvorfor i alle dager skulle WBA gå med på det? Fuck off eller betal det hvite ut av øyet hadde jeg sagt om jeg var Pulis

Lenke til kommentar

For å si det slik. Vi kommer til å tape en del poeng på at vi ikke har fått inn en midtstopper tidligere. For å ikke snakke om en spiss (hvis vi i det hele tatt kjøper en!).

Vi har masse kvalitet i troppen, men som de fleste av oss realistisk sett vet så har vi også en del mangel på kvalitet i enkelte ledd. Vi er helt avhengige av at f.eks. Akpom og Iwobi/Chamberlain skal slå gjennom og ta PL med storm for å konkurrere med resten av eliten i ligaen. Vi er også avhengige av at f.eks. Chambers/Holding holder nivået.

Det sier seg selv at når man har så mange variabler med liten garanti for suksess at det bare blir nesten nok en gang.

Wenger sparer seg til fant. Som han gjorde i fjor, og mange år før det også.

Lenke til kommentar

Litt off topic, Stefan, men vet du hvorfor forumet til gunners.no er nede nå igjen?

Lurer jeg også på, kan ikke ansvaret for nettsiden være på en som faktisk er der inne? Håpløst

Har ikke peiling. Har sendt mail til internettansvarlig, men ikke fått en tilbakemelding..  :hrm:  :hmm:

Lenke til kommentar

For å si det slik. Vi kommer til å tape en del poeng på at vi ikke har fått inn en midtstopper tidligere. For å ikke snakke om en spiss (hvis vi i det hele tatt kjøper en!).

Vi har masse kvalitet i troppen, men som de fleste av oss realistisk sett vet så har vi også en del mangel på kvalitet i enkelte ledd. Vi er helt avhengige av at f.eks. Akpom og Iwobi/Chamberlain skal slå gjennom og ta PL med storm for å konkurrere med resten av eliten i ligaen. Vi er også avhengige av at f.eks. Chambers/Holding holder nivået.

Det sier seg selv at når man har så mange variabler med liten garanti for suksess at det bare blir nesten nok en gang.

Wenger sparer seg til fant. Som han gjorde i fjor, og mange år før det også.

Konsekvensen denne ganger er ikke at vi ikke vinner ligaen, men at vi antagelig havner uten CL og potensielt utenfor Europa neste sesong. Se på stallene til lagene rundt oss. Langt mer alsidige og brede.

Vi har muligens den beste midtbanen, kanskje, men på alle andre områder er det langt tynnere og dårligere stilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...