Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driter i summene og at Arsenal økonomisk gjør en ræva deal. Sålenge vi blir kvitt Giroud

Skjønner ikke hatet for Giroud. Han er en knallbra spiss, men man vinner ikke ligaen med BARE Giroud. Henter vi Higuain og selger Giroud, så er vi fortsatt en short på spissplassen....

Det er lettere å finne en god backup spiss enn et førstevalg. Hvis vi henter inn Higuain så kan jeg leve med at vi mister Giroud. Er som å oppgradere bilen fra en Lada til en Mercedes uansett hvordan man vrir og vender på det.

Hvis man ikke henter inn en spiss så ender man bare opp med en "gammel holk" som vi alle vet ikke starter på kalde dager og som ofte svikter når det gjelder mest. 

Så hva vil man ha? En spiss som scorte 16 mål på 38 ligakamper forrige sesong, eller en som scorte 36 ligamål på 35 kamper?

Personlig ønsker jeg heller at vi henter inn Lacazette og en kantspiller for tilsvarende penger som det snakkes om i forhold til Higuain, men fy faen for en oppgradering han ville vært på Giroud. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men vi kan også fint leve med Giroud OG Higuain.

Det er ideelt, men mtp. hvor få tilgjengelige spisser av den spillertypen Giroud er (som Napoli muligens er ute etter) så sier det seg selv at hvis Napoli selv ønsker Giroud fordi de ser at spissmarkedet er tøft så kan man ikke få både pose og sekk. 

Ville helst hatt Higuain som førstevalg og Giroud som backup, men hvis noen hadde sagt at det enten var Higuain eller Giroud som kom til å være klubbens eneste "senior"-spiss så er det ingen tvil i mine øyne. Giroud har bevist at han er god, men ikke god nok. Han er god nok til å være backup. That's it.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så dere vil heller ha to middelmådige spisser enn èn superspiss og en middel/dårlig spiss? Nei, Higuain kan ikke spille alle kampene våre, men han kan være forskjellen på en 2. plass og en 1. plass. Den forskjellen kan ikke Giroud gjøre.

Er det seriøst ingen som merker hvor jævlig treg og stillestående Giroud er i kamper? Han får ballen og blir stående og vente på noen å sentre til. En skikkelig god spiss PRØVER hvertfall å finne en utvei selv, istedet for å bare stå å vente på at noen skal komme å redde han.

Lenke til kommentar

Men vi kan også fint leve med Giroud OG Higuain.

Det er ideelt, men mtp. hvor få tilgjengelige spisser av den spillertypen Giroud er (som Napoli muligens er ute etter) så sier det seg selv at hvis Napoli selv ønsker Giroud fordi de ser at spissmarkedet er tøft så kan man ikke få både pose og sekk.

Ville helst hatt Higuain som førstevalg og Giroud som backup, men hvis noen hadde sagt at det enten var Higuain eller Giroud som kom til å være klubbens eneste "senior"-spiss så er det ingen tvil i mine øyne. Giroud har bevist at han er god, men ikke god nok. Han er god nok til å være backup. That's it.

Selvfølgelig. Får jeg valget, så tar selv jeg Higuain. Men ønsker helst begge i samme klubb. Men det er så klart veldig optimistisk hvis Napoli tenker slikt du skrev.

Lenke til kommentar

Enig med flere. Har ikke noe imot Giroud, men han trenger konkurranse og er relativt begrenset. 

Om vi KUN har muligheten til å få en spiss i verdensklasse  ved å ofre han så er det greit for meg. Og jeg skjønner om Giroud på 29 år ikke ønsker å være backup og heller vil være førstevalget til Napoli.

Lenke til kommentar

Hva skjer med Higuain? Trodde nesten det var done deal?

Done deal? Jeg tipper det ikke har vært kontakt engang. De summene som visse "medier" hiver rundt seg er helt usannsynlig for en Arsenal-overgang.

Ikke vet jeg, bare leste og hørt fra folk om at en troverdig radiokanal i Napoli meldte om at Higuain til Arsenal var nesten klart og at Giroud gikk motsatt. 

Lenke til kommentar

Rob Holding så godt som klar for £2m i følge "alle" engelske medier.

Virker som en teknisk og moderne stoppertype. Hørt mye bra om ham. Ser for meg at prisen hadde vært tidoblet om Bolton rykket opp i stedet for ned.

Ellers linkes vi til Icardi.

Dette ble tweetet for tre dager siden. I dag tweetet kona følgende:

Legg merke til posisjonsinfo. Also:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...