Benbjo Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 5 folk inn skjer ikke. Wenger har sagt maks 2 til. Lacazette hadde sikkert vært fint det. Ser ikke helt hvem andre som er realistiske til en saklig pris. Tror dog at dersom det kommer inn en spiss er det et langt mindre kjent navn. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Wenger har ikke sagt maks noe som helst. “I must say, we want to combine technical stability with players that we know want to play and know our game. Maybe bring in three players for example. That’s the right level for me.” http://news.arseblog.com/2016/05/wenger-targets-three-signings/ 1 Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 http://www.telegraph.co.uk/football/2016/07/05/arsenal-transfer-news-gunners-join-chase-for-alexandre-lacazette/ Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Tror det ikke før jeg ser det. Lacazette har vært drømmesigneringen min i to år. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Håper bare det skjer noe snart. Av det som er tilgjengelig så hadde vel Lacazette vært å foretrekke. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 For et par dager siden sa tabloidene at vi skulle gå for Morata, men at vi hadde Lacazette som backup i tilfelle Real ikke ville senke kravene sine. Nå sier de at vi er klare for å legge inn bud på Lacazette. Noe sier meg at dette er informasjon som har blitt lekket av klubben for å legge press på Real. Veldig usikker på hva jeg skal mene. Lacazette har interessante kvaliteter, men han slår meg som en typisk Ligue 1-spiss som fort kan falle igjennom i en tøffere liga. Har aldri prestert i CL/EL, og ble nedprioritert til fordel for Gignac i EM-troppen. Morata regnes som et av verdens største spisstalenter, men han er faktisk bare ett år yngre enn Lacazette (fyller 24 i oktober), og har hverken klart å nå et tosifret antall ligamål eller å spille fast for en klubb så langt i sin karrière. Tror ingen av dem er bedre enn Giroud pdd, men begge er langt yngre og ville nok passet bedre inn i spillestilen vår. Holder en knapp på Morata, da jeg tror han har langt større potensial. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Det vi trenger er en kjapp og teknisk god spiss. Giroud er ikke dette. Hver gang han får ballen alene stopper han helt opp fordi han ikke klarer å drible eller gjøre skuddfinter. Derfor blir han helt avhengig av at alle kantene og midtbanespillerne beveger seg opp i banen. Når dro Giroud på et soloraid fra midtbanen og scoret f.eks...? Nemlig, han er for treg på alle måter. Hovedproblemet er likevel ikke Giroud, men spillestilen til Wenger. Han nekter å gi opp filosofien sin. Skal man spille på små flater må man finne spillere som har hårfine touch og presisjon i passningsspillet. Derfor har laget prestert ræva siden Flamini, Ox osv. har spilt for oss. I Lacazettes beste sesong så scoret han en haug av målene på straffer. Dessuten er ikke målene hans akkurat spektakulære. Jeg er i tvil om at han kommer til å bli en umiddelbar suksess. Minner meg om Remy for å være ærlig. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 (endret) I Lacazettes beste sesong så scoret han en haug av målene på straffer. Dessuten er ikke målene hans akkurat spektakulære. Jeg er i tvil om at han kommer til å bli en umiddelbar suksess. Minner meg om Remy for å være ærlig. Han scorte åtte mål på straffe, av 32 eller noe i cup og serie. Målene hans ikke spektakulære? Han scorer overalt. Langskudd fra 18-19 meter, løp i bakrom, tap-ins, dribleraid, fyren har alt. Han er perfekt for Arsenal, og ligner mer på Henry enn på Remy. Helt hinsides at folk ikke vil ha han i Arsenal. Morata scorer jo ikke mål, og er mer lik Giroud enn noen andre vi er linket til. Endret 6. juli 2016 av MartinF Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Viktigst av alt er at vi har to gode spisser, som attpåtil er veldig forskjellige. Så de kan brukes i forskjellige kamper mot forskjellig type motstand. Eller sammen når vi jager mål. Når giroud har hatt måltørke er hverken welbeck eller walcott god nok til å steppe inn. De fleste får tørkeperioder, men da må man ha noen som kan brukes istedenfor han. Og derfor unngår å slite ut den spissen som har tørke, mentalt og fysisk. Heller mer mot lacazette enn morata btw. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Sier ikke noe vi ikke allerede visste. Håper noe skjer asap. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Vanvittig lite sjokkert over at det ikke var noen plan B. Klubben er så vanvittig naiv i alt. Overgangsvinduer, taktikk, lojalitet, alt. Kommer garantert ikke inn en som er bedre enn Giroud nå. Wenger betaler ikke 50-60m pund for en spiller som Morata. Er ikke engang overbevist om at han er bedre enn Giroud. På sikt, kanskje. Wenger har jo fått årtusenets unnskyldning i fanget allerede etter Brexit og pundets kollaps. Er redd det neste drøye året kommer til å bli brutalt. Viser ikke klubben ambisjoner så blir vi tvunget til å selge Özil og Alexis senest neste sommer. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Tanker? Skremmende om det er sant. Hvem faen har kun ett mål? Wenger er tragisk. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Viser ikke klubben ambisjoner så blir vi tvunget til å selge Özil og Alexis senest neste sommer. Nei. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Viser ikke klubben ambisjoner så blir vi tvunget til å selge Özil og Alexis senest neste sommer. Nei. Jo? 1 år igjen av kontrakten. Vi lar de ikke gå gratis. Det ville vært galskap. Med eller uten, Arsenal kommer ikke til å vinne noe på mange mange år med folk som Pep, Klopp, Conte og Mourinho i PL. I alle fall ikke med Wenger bak roret. Om ikke annet, så beviste forrige sesong nettopp det. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Tenk hvis vi ikke henter en spiss. Tenk hvis vi ikke klarer topp 4. Tenk hvis Özil og Sanchez drar. Mye fælt som kan skje, men vanligvis ordner det seg. Det har vel du erfart? Hvor ofte har du rett med disse dommedagsprofetiene dine? Må være utrolig slitsomt å være fotballinteressert når du alltid baserer deg på verste mulige utfall. Jeg velger å tro at vi ikke går inn i en ny sesong med Giroud som eneste alternativ på topp. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Tenk hvis vi ikke henter en spiss. Tenk hvis vi ikke klarer topp 4. Tenk hvis Özil og Sanchez drar. Mye fælt som kan skje, men vanligvis ordner det seg. Det har vel du erfart? Hvor ofte har du rett med disse dommedagsprofetiene dine? Må være utrolig slitsomt å være fotballinteressert når du alltid baserer deg på verste mulige utfall. Jeg velger å tro at vi ikke går inn i en ny sesong med Giroud som eneste alternativ på topp. Nei, det jeg sier er at dersom Alexis & Ozil ikke signerer ny kontrakt nå så er det svært sannsynlig at de blir solgt neste sommer. Har folk glemte RvP/Nasri fadesen allerede? De ville ikke forlenge da klubben ikke viste ambisjoner. De gjorde også helt rett ved å forlate klubben skulle det vise seg. Begge har siden vunnet PL. Vi har allerede hentet en spiss forøvrig. Kanskje det kommer en til, men er jeg svært, svært skeptisk til at en signering vil være bedre enn Giroud. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Vi var i en helt annen situasjon da RvP og Nasri forlot oss. Vi har vist ambisjoner ved å hente Xhaka, og vi kommer garantert til å hente flere. Asano er irrelevant, da han mest sannsynlig blir lånt ut. Og vi trenger ikke nødvendigvis å hente en spiss som er bedre enn Giroud. Faktisk er det i mine øyne svært få spisser i Europa som er klart bedre enn Giroud (og som det er mulig å hente). Hvis vi henter en spiss som er på nivå med Giroud og (i motsetning til Giroud) passer spillestilen vår, er jeg storfornøyd. Lacazette er for eksempel ikke en bedre spiller en Giroud, men han vil være en stor oppgradering da han passer spillestilen vår langt bedre. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Lacazette har ingen release clause i alle fall, så det er feil. Ifølge L'Equipe så bydde West Ham £40 millioner og fikk nei. Kan være han ikke har lyst til å dra til West Ham og at de derfor takket nei, men det er noe nærmere £40 mill man må by for å få han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå