Liquidkey Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Kelechi Nwakali er klar for Arsenal. Stortalent er klar for Arsenal Lenke til kommentar
barezell Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 var vel en av to unge spillere fra Nigeria som vi har vært linka mot lenge. Vet ikke noe mer om de/han enn at de er hot prospects for the future! Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Leit, men ikke overraskende. Spent på hvilke alternativer vi har i bakhånd. Milik hadde vært spennende. Kan også se for meg at Wenger vil legge inn et nytt bud på Benzema dersom Real har tenkt å satse på Morata. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Garantert ingen. Wenger opererer ofte med spiller X eller bust. Vardy var en opportunistisk mulighet. Billig og leverte forrige sesong. Sanogo will be like a new signing. Wenger har jo bekreftet at Giroud er førstevalget neste sesong. Milik er for dårlig. Brenner helt sinnsykt med sjanser. Giroud 0.5 Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Det er over to måneder igjen av overgangsvinduet. Hvis Wenger mener at vi trenger en ny spiss, hvorfor skal han da gi opp jakten allerede nå? Og når har Wenger bekreftet at Giroud er førstevalget neste sesong? Er det ikke litt selvmotsigende når han har lagt inn bud på Vardy? Fint om du oppgir kilder. Er så kjedelig å bare lese rotløse påstander. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Det er over to måneder igjen av overgangsvinduet. Hvis Wenger mener at vi trenger en ny spiss, hvorfor skal han da gi opp jakten allerede nå? Og når har Wenger bekreftet at Giroud er førstevalget neste sesong? Er det ikke litt selvmotsigende når han har lagt inn bud på Vardy? Fint om du oppgir kilder. Er så kjedelig å bare lese rotløse påstander. Sier ikke at han har gitt opp jakten, men at det nok ikke pt er en plan B. Han venter nok og ser hva som skjer. Ettersom Morata skal tilbake til Madrid kan det hende at noen derfra blir tilgjengelige. Gode spisser er dyre for tiden. Det er ikke mange av de og alle er på jakt. Hypede unggutter som Batshuayi er for dyre og ikke gode nok (enda). Kan jo være at Wenger gambler på en unggutt. Om Vardy hadde kommet så betyr ikke det automatisk at han ville vært førstevalget. Skal se om jeg kan grave frem sitatet for deg. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Tviler på at Wenger vil svi av £20m på en 29 år gammel Vardy for å sette ham på benken. Husk at Giroud ble vraket til fordel for Walcott tidlig i sesongen, og igjen til fordel for Welbeck mot slutten av sesongen. Det er tydelig at Wenger ikke stoler på han som førstevalg. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 http://www.standard.co.uk/sport/football/arsenal-transfer-news-arsene-wenger-confirms-olivier-giroud-is-firstchoice-next-season-despite-a3249451.html "Yes," Wenger told the BBC when asked if he anticipates Giroud starting next season as his primary striker. "I believe that Danny Welbeck being out now for a long, long time we will be on the road to look for one more striker. After that it's down to compete" Hvem sa noe om benken? Umulig å si, men det er jo nærliggende å tro at han og Giroud ville spilt sammen. Vardy på kant sammen med Alexis. Så hadde man også alternativer ved skader. Welbeck har jo spilt en del på kant for oss de få kampene han har vært skadefri. Lenke til kommentar
Jakobsen911 Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 http://www.standard.co.uk/sport/football/arsenal-transfer-news-arsene-wenger-confirms-olivier-giroud-is-firstchoice-next-season-despite-a3249451.html "Yes," Wenger told the BBC when asked if he anticipates Giroud starting next season as his primary striker. "I believe that Danny Welbeck being out now for a long, long time we will be on the road to look for one more striker. After that it's down to compete" Hvem sa noe om benken? Umulig å si, men det er jo nærliggende å tro at han og Giroud ville spilt sammen. Vardy på kant sammen med Alexis. Så hadde man også alternativer ved skader. Welbeck har jo spilt en del på kant for oss de få kampene han har vært skadefri. Pr dags dato er Giroud førstevalget på spissplassen. Får vi inn en til, så er det som Wenger sier i det sitatet der at det er om å prestere best på trening. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Takk for kilde! Fant igjen intervjuet på Youtube (se ca 1:30). https://www.youtube.com/watch?v=OKQHylhA9Sk Det ble gjort like etter 4-0-kampen mot Villa hvor Giroud scorte hattrick. Wenger nøler, sier først ja, og forklarer deretter at han er ute etter en ny spiss som kan konkurrere med ham. I tillegg sier han "He has strong and weak moments, and we have to deal with that.". Hadde vært ganske vilt om han fortalte media at Giroud blir andrevalg neste sesong, spesielt rett etter et hattrick. Du kan tro hva du selv vil, men mitt personlige inntrykk er at Wenger ikke har stor tiltro til Giroud, først og fremst av den årsaken jeg nevnte i forrige innlegg. Kan ikke se for meg at vi ville brukt Vardy på kanten. Alexis-Giroud-Vardy ser ikke ut som en Wengersk angrepsrekke i mine øyne. Siden vi byttet til 4-3-3 har han alltid likt å bruke en angrepsspiller/bakromstrussel (Walcott, Welbeck, Podolski, Alexis, Gervinho etc.) på den ene kanten og en playmaker (Nasri, Arshavin, Cazorla, Ramsey etc.) på den andre. Vardy og Alexis på hver sin kant hadde gjort oss uhyre forutsigbare og lett å forsvare seg mot. Endret 23. juni 2016 av Classy Crab Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Mitt inntrykk er at Giroud i utgangspunktet er førstevalget. En eventuell spiss vil skape konkurranse på plassen. Det trenger Giroud. Hele verden ser jo det. Stiller meg veldig skeptisk til at en spiss som kommer inn går direkte inn og erstatter Giroud, men det kan vi diskutere til kuene kommer hjem egentlig. Vi får se fasiten når sesongen sparkes i gang Vet ikke helt om jeg er helt enig i det siste der. Vi spilte da en del med 2 angrepsspillere på kant i fjor? Typ Welbeck/Alexis og Campbell/Ox? Mulig jeg har husker feil dog. At Ramsey og Cazorla har spilt på kant en del føler jeg heller er et resultat av at Wenger ønsker å gjøre plass til de i troppen. Spillerne fremst har jo en ganske fri rolle uansett. Vi er allerede uhyre forutsigbare og lette å svare seg mot. Kan jo ikke bli noe verre Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) I mangel på bedre alternativer (grunnet skader og lignende) har vi spilt med lignende spillertyper på begge kantene, men Wenger foretrekker at kantspillerne har kvaliteter som utfyller hverandre. Campbell/Ox, for eksempel, fungerte greit, da begge to er veldig allsidige spillere som både har playmaker-egenskaper og kan true bakrom. De få gangene vi så to av Gervinho/Walcott/Podolski på kantene, derimot, var helt katastrofalt. Kantteorien er vel ikke noe Wenger har uttrykket eksplisitt, men heller et inntrykk jeg har dannet meg over tid. I fjor var førstevalgene Ramsey og Alexis på hver sin kant. Året før var det Cazorla og Alexis på hver sin kant. Før det var det vel Cazorla og Walcott. Og så videre. Dette er grunnen til at vi ofte har brukt spillere som Ramsey, Rosicky, Wilshere og til og med Özil ute av posisjon. Det skaper bedre balanse i laget og gir oss flere strenger å spille på offensivt. Med Vardy og Alexis på hver sin kant kunne "hvem som helst" holdt nullen mot oss ved å parkere bussen og mannsmarkere Özil. Med to playmakere som for eksempel Ramsey og Cazorla på hver sin kant, kan motstanderen spille med høyt press og konsentrere seg om å markere spissen, som er den eneste store måltrusselen. Derimot vil en playmaker som Cazorla på den ene kanten og en bakromstrussel som Alexis på den andre gi oss det beste av to verdener. Dersom forsvaret til motstanderen ligger for lavt, vil det skape rom for Özil og Cazorla. Dersom de presser for høyt, vil det skape bakrom som Alexis og en spiss kan utnytte. Enig i at vi spilte veldig forutsigbar fotball forrige sesong, men jeg tror en av hovedgrunnene til dette er begrensningene til Giroud, og det tror jeg Wenger er enig med meg i. Endret 23. juni 2016 av Classy Crab Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Vardy er oppskrytt. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Wenger ute etter Lacazette? Endret 26. juni 2016 av Liquidkey Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Huff, jeg kjenner jeg blir skuffet uansett hvem som kjøpes på spiss jeg. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Jeg hadde kommet over hele skrivebordet her om det hadde skjedd. Jeg har sagt at Lacazette er riktig mann nå i snart to år. Passer perfekt inn i Arsenal. Kjør da Wenger! 1 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Lacazette og Perisic/Draxler så er jeg veldig fornøyd. Særlig hvis vi klarer å plusse på med f.eks. Ricardo Rodriguez og en midstopper samtidig som vi klarer å shippe ut litt "deadwood" som f.eks. Debuchy, Gibbs osv. 1 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Perišić hadde vært en drøm. Er mer skeptisk til Rodríguez, synes personlig han er en veldig oppskrytt back i tillegg til at vi allerede (imo) har en bedre venstreback. Uansett, hadde vært en drøm om vi hadde forsterket spissplassen, kant og stopper i det minste har vi muligheter til å utfordre om gullet. Det er viktig at det forsterkes kraftig i sommer. Čech, Monreal, Koscielny, forsåvidt Özil og Alexis kommer neppe til å bli bedre med alder, viktig å utnytte de gode spillerne vi har mens de er i sitt "prime". Spent på å se hvem som kommer, rimelig sikker på at det kommer minst 3 spillere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå