Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, jeg er helt enig med deg. Personlig mener jeg Chambers er det største feilkjøpet Wenger noen sinne har hatt, i forhold til spilletid og pris. Usikker på hvor mye penger vi har brukt på han(klausulene han har er jo umulig å vite), men kostet minst 12 mill pund + mest sannsynlig 2-4 mill pund til + alt det styret med agenten og det der pisset. 

Men når det er sagt, skal Chambers være i klubben, gir det null mening at vi kjøper en annen spiller til å fylle samme rolle som han. 

Lenke til kommentar

Forresten, siden du nevnte hvor mange homegrownspillere vi har.

Vi har disse (tror jeg, rett meg om jeg har feil eller glemt noen) 

Keeper:

Szczęsny

Emiliano Martínez

Matt Macey (må registreres denne sesongen da han har fylt 21) 

Forsvar:

Corp Jenk

Gibbo

Chambers

Bellerín

Midtbane:

Ramsey

Wilshere

Iwobi (må ikke registeres da han er under 21)

Oxlade

Walcott

Le Coq(?)

Gnabry

Jeff (under 21)

Spiss:

Welbeck (registres neppe da han er ute til etter jul)

Realistisk sett vil Gibbs, Chambers, Bellerín, Ramsey, Wilshere og Oxlade alle være her i klubben til høsten. Le Coq er jeg usikker på om er homegrown eller ikke, men trodde kanskje han var det. Rett meg om jeg har feil. Vi har da 6 spillere som garantert er her, sleng inn Iwobi og en keeper (Macey blir nok 3. valget) så har vi 8 spillere som er homegrown. Walcott og Corp er to til om de to blir. 

Vi trenger ikke å kjøpe engelske spillere heldigvis, i alle fall ikke i det kommende vinduet. 

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt om Holding hentes. Billig, engelsk, lav risiko.

Kanskje Jenks og/eller Chambers er på vei ut?

Når det gjelder Chambers er jeg enig i at han var for dyr. Fortsatt veldig ung og stoppere pleier ikke bli gode for godt uti 20-åra. Koscielny anyone?

Folk som Varane og Laporte er unntaket.

Synes det er verdt å holde på Chambers en stund til i alle fall.

Lenke til kommentar

Skal Chambers ha en fremtid i Arsenal må ha først lånes ut, og det i en posisjon fast.  For det er et problem med han slik jeg ser det i dag. Han må dyrkes i en enkelt posisjon over tid. Nå er han litt poteten Wenger kaster inn der det trengs, og det fungerer egentlig ikke på noen av plassene med nivået han har i dag. 

Ang. homegrown trenger vi ikke tenke på det i dag nei, men Wenger kan godt tenke at han vil ha det antallet han har i dag, og at går en ut, skal den erstattes med en annen. Ville ikke overrasket meg om han tenkte i de baner.

Lenke til kommentar

Mertesacker er i fritt fall, og det er også tydelig da han ikke ble ny kaptein han ikke er tiltenkt en like fast plass i forsvaret kommende sesong. Gabriel er jo hodeløs, og vil ikke vært mannen vi kan stole på i viktige kamper nødvendigvis. Kan vi få inn en habil stopper, som i tillegg er britisk, ser jeg ikke at 1,2 mill er noen dårlig investering for å aldri behøve å bruke Chambers eller Gibbs som midtstopper.

Snip

Gabriel har jo bare vært god mot god motstand. Han hadde jo både Aguero og Lukaku i lomma. Men, ja han er enda helt ustabil.

Lenke til kommentar

Haha, faen. Unnskylder meg i at barazell kalte han for Holden først.... :D

haha, jeg bare leste navnet hans tidligere på dagen flere timer før jeg skrev posten. Har ikke spilt FM på noen år så kjenner ikke så godt til de unge spillerne lenger :p

Lenke til kommentar

Litt usikker selv. Walcott er på vei ut. Vardy er samme spillertype, bare langt mer aggressiv og klinisk. Tar gjerne Vardy om vi henter inn en annen spiss i tillegg. Tror dessuten at han vil passe spillestilen vår mye bedre enn Giroud.

Edit: Fuck it, Vardy gir egentlig utrolig mye mening. Vi har spilt vår beste fotball den siste tiden med Walcott på topp, som er langt mer begrenset enn det Vardy er. Vi snakker om en spiller som kan smacke ballen inn i mål fra alle vinkler med begge bein. En spiller som putta 24 PL-mål forrige sesong og vant hele dritten, noe vi ikke har klart på tolv år. Han har akkurat det mentaliteten vi sårt har savnet de siste sesongene. Xhaka virker som samme typen. Jeg er drittlei av pusekatter som Walcott, Giroud og Chamberlain. Vi trenger bikkjer som jobber iherdig og ikke tar imot noe bullshit.

Joda, han har brukt lang tid til å klatre opp i divisjonene, men jeg mener å erindre enn annen engelskmann i slutten av tyveårene som kun hadde spilt noen få sesonger på øverste nivå da vi hentet ham. Han ble vår all-time toppscorer (pre-Henry).

Vi spiller kjedelig fotball om dagen. Kontringene stopper opp på grunn av stolpen på topp som ikke klarer å bevege seg, og vi bruker lang tid på å spille oss igjennom forsvar før vi kommer til avslutning. Med lynhurtige Vardy og Alexis på topp, og kreativiteten til Özil, Ramsey, Xhaka, Cazorla, Wilshere, Iwobi etc. kan vi prøve å nå tilbake til den hyperspennende kontringsfotballen Wenger en gang var kjent for.

Edit 2:

https://twitter.com/AFCAMDEN/status/738808657509535745

Under £20m? Et kupp i dagens marked.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...