Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kjenner til han Bolton forsvareren vi er linket mot, Rob Holden eller noe i den duren? Årets spiller i Bolton mener jeg det sto.

Skal Arsenal kjøpe en ung forsvarer så burde de hellerfor gå får Emanuel Mammana (finnes selvfølgelig andre alternativer andre plasser også), eller en annen som har etablert seg for et lag i en av de fem store ligaene - iallefall en som har bevist at de takler et høyere nivå og som kan utvikle seg i klubben.

Lenke til kommentar

Har du sett ham spille? 20 år gammel og årets spiller i Bolton. Har spilt en del høyreback denne sesongen, så han kan også gi oss dekning der. Prisen det er snakk om er £1.2m, så det utelukker ikke muligheten for å kjøpe et førstevalg i tillegg.

Lenke til kommentar

Han er jo først og fremst høyreback. Kan også spille stopper, men om han kjøpes ser jeg for meg at han kjøpes til å være bredde på høyrebackposisjonen. Jeg mener derimot at vi pdd. har mer enn nok bredde, spesielt på HB. Om Corporal Jenkinson :love: forlater klubben har man fortsatt Chambers som kan være backup. Ser liten grunn i å kjøpe høyreback, uansett hvor billig det måtte være. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge det er fokuset til de som styrer U21-laget, så er det greit. Men hvis Wenger sitter og bruker tiden sin på en 20-åring i et så viktig overgangsvindu, da begynner jeg faen meg å lure på prioriteringene i klubben.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye tid tar det å legge inn et bud på en spiller? Tror ikke det krever tre måneders intensive forhandlinger for å hente en unggutt fra lavere divisjoner i prisklassen £1-2m. Xhaka og Holding er en strålende start på vinduet i mine øyne. Det er enda over to måneder til første pre-season-kamp, så vi har god tid.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

19 kamper som stopper og 7 på høyreback i følge whoscored. Komfortabel i begge posisjoner etter hva jeg har hørt. Dannet for øvrig stopperparet sammen med vår egen Chambers for England mot Japan U21 tidligere i dag.

Samme for meg om han er hentet som stopper eller back. Poenget mitt står, vi trenger ikke bredde. Eneste forsvarsposisjonen (per dags dato) som trenger enten bredde eller oppgradering er en ny oppgradering på stopper. Trenger vel ikke å si at han ikke er en oppgradering av det vi allerede har? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mertesacker er i fritt fall, og det er også tydelig da han ikke ble ny kaptein han ikke er tiltenkt en like fast plass i forsvaret kommende sesong. Gabriel er jo hodeløs, og vil ikke vært mannen vi kan stole på i viktige kamper nødvendigvis. Kan vi få inn en habil stopper, som i tillegg er britisk, ser jeg ikke at 1,2 mill er noen dårlig investering for å aldri behøve å bruke Chambers eller Gibbs som midtstopper.

Lenke til kommentar

Mertesacker er i fritt fall, og det er også tydelig da han ikke ble ny kaptein han ikke er tiltenkt en like fast plass i forsvaret kommende sesong. Gabriel er jo hodeløs, og vil ikke vært mannen vi kan stole på i viktige kamper nødvendigvis. Kan vi få inn en habil stopper, som i tillegg er britisk, ser jeg ikke at 1,2 mill er noen dårlig investering for å aldri behøve å bruke Chambers eller Gibbs som midtstopper.

Akkurat det jeg sier. Mertesacker og Gabriel duger ikke, og er begge spillere som bør være backups. Derfor mener jeg, at man i stedet for å kjøpe en backup (som Harding vil være) heller kjøpe en forsterkning. Harding vil ikke være en forsterkning. Jeg tror ikke han er bedre enn Mertesacker eller Gabriel, eneste forskjellen er jo at han er ung og ikke vil kreve mye i lønn kontra de. 

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg sier. Mertesacker og Gabriel duger ikke, og er begge spillere som bør være backups. Derfor mener jeg, at man i stedet for å kjøpe en backup (som Harding vil være) heller kjøpe en forsterkning. Harding vil ikke være en forsterkning. Jeg tror ikke han er bedre enn Mertesacker eller Gabriel, eneste forskjellen er jo at han er ung og ikke vil kreve mye i lønn kontra de. 

Harding ryktet tolker jeg som en mann for fremtiden, og som en solid backup evt. Og for den prisen og det lille jeg har sett av han så vil jeg synes det er en god handel. Det er jo ikke dermed sagt det blir vår eneste handel i forsvaret, og om det blir det må jo klubben og Wenger ha sett noe som jeg ikke har sett som gjør at han er klar for en slik oppgave pr.idag.

Når Wenger sa han så for seg 3 spillere i løpet av sommeren, så tror jeg ikke han siktet til U21 spillere osv, men folk som er tiltenkt en rolle på førstelaget og i startelver fra dag 1, og vil det være en spiss og en midtstopper skal jeg si meg godt fornøyd. Selvsagt litt avhengig av hvem som går ut i løpet av sommeren. Blir Walcott eller Ox solgt tror jeg Wenger tenker på å erstatte med en britisk spiller også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...