Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Tar selvmord om vi signerer Moratanot really, men læll

This. Vanvittig oppskrytt. 

Nja oppskrytt er han ikke, men jeg skjønner hvorfor RM solgte han. Han har masse teknikk, kjapp og er flink å posisjonere seg, det mangler kanskje litt på selve avslutningene. I RM virket han usikker og i Juventus har han bare blitt mer og mer sikker på seg selv. En uslepen diamant som jeg tror kan bli en svært god spiss i fremtiden. Men akkurat nå er han ikke mannen Arsenal kan forvente skal vinne oss PL neste sesong. Men hvis Wenger ikke klarer å få has på andre spisser som er bedre så bør han kjøpes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde digga å fått Morata, men jeg trur desverre ikke han er en insta 20+ mål. Han må nok jobbes med over 1-2 sesonger før man får det beste ut av han og da er det kanskje for sent.

Lukaku kunne vært genialt, og egentlig rart vi ikke er all over han.

Lenke til kommentar

Klager ikke om Lukaku kjøpes, men tror han kommer til å bli jævla dyr og at man kan kjøpe bedre spillere til lignende pris. Men om vi kan få i stand en bra deal med Everton, vil Lukaku uten tvil være en jævla stor oppgradering fra Giroud.

Spent på hva som skjer med Walcott til sommeren. Oxlade drar neppe, men Walcott får vel lov til å dra av Wenger om det er noen klubber som er interessert. Eneste problemet er at jeg sliter med å se hvem som vil kjøpe Walcott. Man Utd, Man City og Liverpool vil vel neppe kjøpe han, mens det ikke har noe si om Tottenham eller Chelsea vil eller ikke (begge vil trolig ikke uansett). West Ham har vært veldig aktiv så langt og visst at de ønsker å ta det neste steget, mulig de vil være interessert, men er det noe Walcott vil? Neppe.

Håper noen klubber i utlandet ønsker han. Sliter dessverre med å se en klubb som har råd til lønningene hans og faktisk vil ha han (må seff være i en såpass stor klubb at Walcott vil dra).

Å enten låne eller selge Walcott, og hente Felipe Anderson fra Napoli hadde vært jævla digg. Man kan drømme i alle fall. 

Lenke til kommentar

Tror Morata hadde puttet 15-20 ligamål for oss rimelig greit hvis han fikk sjansen. Juventus fansen generelt sett er veldig lei seg for å se han gå og de tror han er på bristepunktet til å eksplodere. Noe jeg også selv tror.

Minus målscoringen så er han veldig god på samtlige områder. Og når det gjelder det å score mål så kommer det garantert. De to sesongene i Juventus har han blitt brukt mye som en linkspiller og tidvis også som kantspiller. Noe som har ført til at han har blitt vesentlig bedre når det gjelder pasningspill enn det han var. Legg dette sammen med at han er veldig rask, høy (189), sterk og har veldig god teknikk samt spilleforståelse så er det en spiller som veldig straks kommer til å blomstre for fullt. Se også hvordan han praktisk talt alltid dukker opp for de store anledningene også så er det en rimelig sjelden kombinasjon å få. Er i mine øyne det beste valget vi kan ta hvis vi er interessert i å hente inn en spiss som kan spille for oss i mange år og som behersker det vi forventer av en spiss.

Bare vent å se. Gutten er klasse..

Lenke til kommentar

Ville vært en oppgradering over Giroud, noe som i og for seg er bra, men for prisen Juventus forlanger er det syke hus å kjøpe han. 

Det som bekymrer meg mest med Morata er at han er lite stabil. Tror han også lider av Giroud-syndromet at han ikke klarer å være konsekvent god foran mål. Han jobber ekstremt hardt, men den mentale biten (foran mål) mangler for meg at det er verdt å bruke 40 millioner pund. Synes også han er bedre i to spånn med en annen spiss, også får man lure da på hvor raskt han stikker til Real om han utvikler seg til en klassespiss...

Lenke til kommentar

Morata er klin lik Giroud. Overhodet ikke den spissen vi trenger.

Eh nei, det er han ikke.

Morata er en mye kjappere og mer bevegelig spiller. Bare fordi han er høy og god på hodet betyr ikke at han er klin lik Giroud.

Lenke til kommentar

Morata er ein av de beste spissene Arsenal kan få tak i pdd. Greit nok at Griezmann er bedre nå, men kvifor i alle verden skulle han gå fra Atlerico (slåss om liga, 2 gang på 3 år i CL finale) til Arsenal (så vidt reddet CL plassen i år)?
Det spørst om "til og med" Morata velger å gå tilbake til Juve eller Chelsea, om de er villig til å betale prisen.

Lenke til kommentar

Haha hva faen? Tydeligvis aldri sett Morata noen gang du.

Eh, jo. Men virker som mange andre kun har sett en highlight reel av han. Sure, han er en oppgradering fra Giroud, men han er helt lik Giroud i spillestilen. Finnes ikke klinisk foran mål, ikke superglad i å løpe i bakrom, ekstremt varierende i prestasjonene, og du vet aldri hvor du har han. Er det enda en sånn spiss vi skal ha i Arsenal? Nei takk. 

Lenke til kommentar

Haha hva faen? Tydeligvis aldri sett Morata noen gang du.

Eh, jo. Men virker som mange andre kun har sett en highlight reel av han. Sure, han er en oppgradering fra Giroud, men han er helt lik Giroud i spillestilen. Finnes ikke klinisk foran mål, ikke superglad i å løpe i bakrom, ekstremt varierende i prestasjonene, og du vet aldri hvor du har han. Er det enda en sånn spiss vi skal ha i Arsenal? Nei takk.

Jepp. Klin lik Giroud i spillestilen, men liker å utfordre med fart og teknikk. Samt trekke ut på kant for å gi plass til andre spillere sentralt.

Klin lik Giroud ass.. i Juventus så blir han brukt mer som en linkspiller som skal gi plass til Dybala eller Mandzukic. Jobben hans er primært å støtte opp for de. Ikke lede linja.

I Real Madrid så spilte han som spiss og var rimelig hissig på bakrommet og scorte relativt mye mål.

For å ikke snakke om at han har en evne til å skape noe på egenhånd. Noe Giroud vitterlig ikke kan.

Hvis du mener at han og Giroud er like på noen som helst måte i spillestil så står jeg fortsatt på mitt og mener at du neppe kan ha sett Morata spille.

Lenke til kommentar

Morata er ein av de beste spissene Arsenal kan få tak i pdd. Greit nok at Griezmann er bedre nå, men kvifor i alle verden skulle han gå fra Atlerico (slåss om liga, 2 gang på 3 år i CL finale) til Arsenal (så vidt reddet CL plassen i år)?

Det spørst om "til og med" Morata velger å gå tilbake til Juve eller Chelsea, om de er villig til å betale prisen.

Kan gi deg en rekke argumenter for at Griezmann vil velge Arsenal, gi deg en rekke argumenter for at han blir i Atlético og en rekke eksempler på lignende situasjoner der spillere går fra et bedre lag og liga til et dårligere lag og liga. Man må i alle fall prøve å hente han. Sykere ting har hendt. Vi har mer enn nok penger til å matche både det Atlético forlanger og for å heve lønnen til Griezmann betraktelig. 

For øvrig enig i at Morata ikke er i nærheten av samme spillestil som Giroud, mer Welbeck enn Giroud IMO, men som Martin sier ellers så er jeg enig i at Morata ikke er (som Giroud) klinisk nok foran mål. 

Egentlig er jeg bare så jævla lei av Giroud og at vi ikke har gjort noe med spissposisjonen på mange år til tross for at vi har trengt en oppgradering. Aubameyang, Lukaku, Icardi etc. Viktigste er at vi kjøper en spiss som passer til kontringer. Spillermaterialet per dags dato er mye bedre og mye mer passende til et kontringslag enn et rent tika taka lag. Mange av våre bedre kamper i 15/16 sesongen kom når Giroud ikke var på topp og vi hadde en raskere spiss som kunne være med på kontringer. Man Utd kampen i høst kommer sterkt til minne. 

Lenke til kommentar

Kan gi deg en rekke argumenter for at Griezmann vil velge Arsenal, gi deg en rekke argumenter for at han blir i Atlético og en rekke eksempler på lignende situasjoner der spillere går fra et bedre lag og liga til et dårligere lag og liga. Man må i alle fall prøve å hente han. Sykere ting har hendt. Vi har mer enn nok penger til å matche både det Atlético forlanger og for å heve lønnen til Griezmann betraktelig. 

Det er ikke mange ganger en som spiller fast og er stjerna på et etablert bra lag, går over til et dårligere lag. 

Når det er sagt, om Griezmann skulle bestemme for å forlate Atletico, så kunne han velge så i så akkurat den klubben han ønsker seg. PL, LaLiga, Tyskland, Frankrike. Og då er igjen spørsmålet, kvifor i alle dager skulle han gått til Arsenal og ikke til RM/Barca/City/Bayern?

Problemet med Arsenal, slik som jeg ser det, ligger i styret. De driver Arsenal som business og tjener penger på klubben. De bruker akuratt nok for å holde klubben i top-4, så CL pengene kommer med. De er selvfølgelig fornøyd med Wenger, som gjør strålandes jobb med den stallen han har. Samt. det virker at Wenger har ikke virkelige ambisjoner om å vinne alt. For å si det sånt, Mourinho ville aldri blitt fornøyd med ein slik transfer politikk Arsenal driver med.

Alt i alt, styret er mer enn fornøyd med Wenger og klubben gjør akuratt som forventet. De har penger til å kjøpe både Griezmann, Götze, Stone og rekke andre spillere. Men det kommer ikke til å skje med det styret som er i Arsenal nå.

Det er slik jeg ser det. Men jeg føller ikke med Arsenal så tett da, kan godt hende jeg tar feil. 

Lenke til kommentar

Forstår godt hva du mener, hvorfor skal han velge Arsenal? Kan i alle fall gi deg et enkelt svar; han kommer i alle fall ikke å velge Arsenal om man ikke prøver å hente han eller gir bud på han. Om han da velger PSG, Man City etc over oss er det greit og vi fortsatt har gjort alt vi kan for å hente han er det lettere å svelge. Men jeg savner forsøkene på å forsterke laget. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...