Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller kunne brukt Ramsey på midtbanen og Walcott på høyre ving.

Alle som kan fotball ser at Øzil ikke er i nærheten av det han var i Real. David Silva, Juan Mata og Couthinho spiller buksa av Øzil for å være helt ærlig.

Øzil er en luksus spiller som jobber dårlig defensivt, når han heller ikke kan levere bra nok fremover bør han ikke starte kamper. Med mindre det er en av ligaens beste spillere bør ikke luksus spillere brukes i PL.

Dere trenger ikke "hate" for det er min egen mening, er du ikke enig greit nok, men ikke kom med kommentarer om at jeg er dum for at jeg har et annet syn på Øzil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater folk som ikke forstår Özil og jeg har ingen problem med å si det. Du, Benbjo og et par til klarer ikke se hva Özil faktisk bidrar med på banen, og det er vanvittig irriterende. Det er ikke tilfeldig at alle ELSKER å spille med Özil og sier det gang på gang. Fyren ble til og med utskjelt under VM, men startet likevel alle(?) kampene og får alltid tillit av Löw. Fyren er en magiker.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Tja, kjøper ikke din forklaring helt Martin. Özil ble brukt gang på gang i VM på kant i mangel på bedre alternativer. Hadde Reus vært skadefri er det vel liten tvil om at han hadde spilt? Kanskje hadde Löw funner plass til han sentralt, men det blir jo bare spekulasjoner.

Når det kommer til at "alle" sier at de elsker å spille med han, så har jeg selv fått med meg 3 typer fotballspillere som har sagt det:

1) Diverse spillere i Arsenal. Det skulle vel bare mangle at de støtter lagkameraten sin?

2) Diverse tyske landslagsspillere/trenere. Det skulle vel bare mangle at de støtter landsmannen sin under en turnering? 

3) Cristiano Ronaldo. Det er vel ikke vanskelig å skjønne siden Özil hadde en milliard assist til Ronaldo i sin siste sesong i Real Madrid.

Det er vel ikke til å koste under en stol at Özil ikke leverer på samme nivå som vi så i Real Madrid? Sier ikke at han er dårlig, for det er han ikke, men gutten har ikke så mange assist eller mål, og ikke er han dominerende ute på banen heller. Ser hva du mener med magikeren i Özil og hvor viktig han er enkelte ganger i oppspillingsfasen til Arsenal, men er det nok? Jeg er ikke fornøyd med Rooney når han daffer rundt og presterer dårlig, selv om han legger ned en ekstremt defensiv arbeidsmoral og kapasitet. Så lenge ferdigheten ikke resulterer i noe konkret offensivt er de unyttige (når man har en offensiv rolle i laget), og Özil virker ikke å ha funne seg helt til rette i Arsenal enda. Han presterer ikke slik han gjorde i Real, og det er ikke noe å diskutere. 

Selge han? Nei, det ville jeg ikke gjort. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Hovedproblemet med Ozil er at han kan være god i en kamp, for så å forsvinne helt de neste 5-10 kampene. Han har vel enda ikke levert en god kamp mot et storlag? Som oftest fullstendig anonym. 

Så leverer han jo heller ikke særlig med sluttprodukt. Mindre mål og assists på 2 sesonger i Arsenal enn Cesc hadde i fjor. Dette "åja, men han er tredje sist på ballen" bullshitet er å gripe etter halmstrå. 

Igjen, han var god i Real fordi han hadde umenneskelig talent rundt seg som gjorde at Ozil så bedre ut enn han er. I Arsenal har han middelmådighet rundt seg og da kommer det frem at han egentlig ikke er så god. 

Lenke til kommentar

Så leverer han jo heller ikke særlig med sluttprodukt. Mindre mål og assists på 2 sesonger i Arsenal enn Cesc hadde i fjor. Dette "åja, men han er tredje sist på ballen" bullshitet er å gripe etter halmstrå.

Jobben til Özil er ikke å score mål. Og se litt på key passes som fører til skudd (på mål), og du ser at fyren er utrolig produktiv. At Giroud og de andre ikke scorer, er ikke Özil sitt problem.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Eneste umenneskelige spilleren i RM er Ronaldo. 

I tillegg er bunnivået i Spania mye lavere enn i England. Derfor mener jeg at RM ville ikke gjort det like bra i Premier league som de gjør i Primera. Ergo, mindre lekestue og flatere stats..

Grunnen for at Özil er anonym kan også være på grunn av fotballen vi spiller. Det at folk sier dette med at han er oftest 2,3,4 siste personen på ballen før et mål, mener jeg hver enkelt Arsenal offansiv rekke kan relatere seg til. Ballen skal helst innom hver Arsenal spiller før det er lov å skyte... i tillegg, hælflikke, ikke-se-pasning, lobb over backfirer og avslutte på helvolley. 

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Noen her må være ganske ignorant hvis man ikke ser at Ozil ikke spiller bra i sin posisjon. Han er skuddredd og gjør det elendig inni og nær boksen som koster oss potensielle mål. Selv om han har en perfekt skuddmulighet, velger han heller å sentre ballen inni boksen. Har mistet telling på hvor mange ganger han gjør sånne idiotiske ting. Tror dere noen gang at Ozil skal kunne gjøre noe slikt som Coutinho gjør? Fyre av en kanon ut av ingenting utenfor 16-meteren og rett i mål? Neppe.

I tillegg er Ozil treg i beslutningene som oftest ender i balltap. Som Wenger ville sagt, vi har en drøss med offensive midtbanespillere. Problemet er at ingen av dem er god nok for posisjonen som Ozil spiller i atm. For et lag med vår spillestil så er vi NØDT å ha en offensiv midtbanespiller som kan servere assists og mål i kamper, også mot storlag. Ozil er langt ifra nivået til Silva f.eks.

Jeg personlig tror ikke Benzema kommer til å løse våre problemer. Vi mangler flere spillere som kan ta initiativ, gjøre ting på egenhånd og skape noe ut av ingenting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Coutinho. Lol. Fyren med sånn 5 mål på 100 skudd forrige sesong. Det er ikke imponerende whatsoever. Men igjen; Özil sin jobb er ikke å score mål.. Jeez.

En offensiv midtbanespiller med 0 mål kommer ikke til å vinne oss noe gull. Han må kunne skape sjanser, gi assists OG score.

Dessuten er jeg ikke blind, jeg ser at han er ekstremt god i passningsspillet sitt i tillegg til gode posisjoneringer, men han mangler så mye i siste fase av spillet at det ødelegger mange angrep. Hver gang laget blir stående utenfor 16-meteren å sentre ball, så legg merke til Ozil. Han prøver sjelden å trenge inn gjennom forsvaret for å score. Det er oftest Ramsey, Monreal, Wilshere og Walcott som gjør det.

Ozil tar for lite initiativ etter min mening. På sine gode dager er han god, men han har for mange dårlige dager.

• Liker 1
Lenke til kommentar

. Han prøver sjelden å trenge inn gjennom forsvaret for å score. Det er oftest Ramsey, Monreal, Wilshere og Walcott som gjør det.

Kanskje fordi jobben hans er å legge ballene gjennom til de andre du nevner?

Når vi har en av verdens topp 3 til å spille gjennombrudds og stikkpasninger. Hvorfor skal vi be han heller gjøre noe han ikke er topp 50 på engang?

Fyren står bak det meste av det Arsenal bidrar med offensivt i en eller annen form, og jeg mistenker mange blir blindet av det til tider negative kroppspråket hans til å se hva han faktisk gjør for laget. Skulle gjerne sett han bet tenna sammen og ikke himlet med øynene og så oppgitt ut hver gang han gjorde en liten feil. Men nå har han alltid vært sånn, og 2 minutter senere kan han varte opp med pur magi. Så vi skal prise oss lykkelige hver helg han er skadefri og Wenger bruker "klippekortet" noen påstår at han har.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ózil har vært verdensklasse i 2015, etter at han trente opp fysikken under skadeoppholdet. Han springer mest, skaper mest og er en av verdens beste 10'ere, ballvinning er han blitt langt bedre på, gjenvinningen har steget mange hakk opp som følge av at han er bedre trent. I real fikk han lov til å stå å klø seg i rassen når motstanderne var i angrep, spesielt mot de svake laga.

I premier league så har han konstant en svett britisk ankelknekker ala Glenn whelan og lee cattermole som henger over han og peser som ei tuberkuløs 4-barnsmor fra Albania i 90 minutter.

Ingen har skapt mer sjanser i 2015 enn mesut.

Endret av Wilshere19
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...