Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja vi har spillere som kan spille på kant, men bare en er god nok. Walcott. Og han ønsker ikke spille på kant og/eller Wenger vil ikke spille ham der pga svak defensivt sammen med Bellerin.

Ox er for dårlig, Wilshere og Ramsey er ikke kantspillere. Vi sliter offensivt når de spiller der. Wilshere er kanskje det beste alternativet av de.

Lenke til kommentar

Wenger blir uansett å rotere på alle sammen. Cazorla som DM forrige sesong er jo bare et eksempel.

Han eksperimenterer med spillere på alle posisjoner, noen ganger lykkes det andre ganger er det en ren katastrofe. Dessverre tar det lang tid før Wenger innser at enkelte spillere ikke bør spille i bestemte posisjoner. Får håpe jeg slipper å se Ramsey på kant flere ganger neste sesong.

Hvis Wenger virkelig er ute etter en spiss i verdensklasse så er det svært begrenset hva han kan hente. Tror ikke Wenger ser på Lacazette som verdensklasse. Lacazette hadde 31 mål og 8 assists på 40 kamper forrige sesong, men 9 av målene var straffer. Tar du vekk 9 fra 31 så er du på 22 mål, og hvis man tar i betrakning at han spiller i Ligue 1 som er svakere enn PL så er det kanskje ikke så imponerende lenger. Spørsmålet er om Lacazette klarer å score like mange mål i PL som er mye mer fysisk krevende. Prøv å ta en titt på målene til Lacazette forrige sesong og legg merke til forsvarerne.. Mye dårlig forsvarsarbeid der i gården!

Har en følelse på at Walcott og Özil blir to av de viktigste spillerne våre neste sesong. Ikke helt troen på at Alexis blir vår viktigste spiller neste sesong etter å ha spilt fotball i strekk siden sesongstarten ifjor til Copa America i år. Tærer nok litt på kroppen med tanke på spillestilen hans.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Må no bli noe ala dette?

Giroud/Walcott 

Alexis/welbeck/Walcott   -   Özil/Wilshere      -    Ox/Gnabry

Santi/Ramsey - Coquelin/Arteta

Monreal/Gibbs - Koschielny/Gabriel - Mertesacker/Chambers - Debuchy?/Bellerin

Cech/Ospina

Med tanke på at mange av disse er heavy skade plaget så holder ikke dette...

Lenke til kommentar

Hvis Wenger virkelig er ute etter en spiss i verdensklasse så er det svært begrenset hva han kan hente. Tror ikke Wenger ser på Lacazette som verdensklasse. Lacazette hadde 31 mål og 8 assists på 40 kamper forrige sesong, men 9 av målene var straffer. Tar du vekk 9 fra 31 så er du på 22 mål, og hvis man tar i betrakning at han spiller i Ligue 1 som er svakere enn PL så er det kanskje ikke så imponerende lenger. Spørsmålet er om Lacazette klarer å score like mange mål i PL som er mye mer fysisk krevende. Prøv å ta en titt på målene til Lacazette forrige sesong og legg merke til forsvarerne.. Mye dårlig forsvarsarbeid der i gården!

Lacazette scoret ikke et eneste mål mot et annet topp 6 lag i Ligue 1 forrige sesong. Brukbar spiller absolutt, men for de 30 millionene det visstnok skal koste å kjøpe han mener jeg vi bør se andre steder. 

Lenke til kommentar

Lacazette scoret ikke et eneste mål mot et annet topp 6 lag i Ligue 1 forrige sesong. Brukbar spiller absolutt, men for de 30 millionene det visstnok skal koste å kjøpe han mener jeg vi bør se andre steder. 

Jeg er enig, men hvor? Som sagt så er det ikke mange spisser i verdensklasser, og de som er vil ikke forlate. Lewandowski, Benzema, Higuain f.eks. er utelukket i mine øyne. Cavani er antageligvis forbi sine beste år i karrieren og ser for meg at prislappen er neppe verdt det man får.

Tar gjerne Lacazette enn ingenting.

Lenke til kommentar

Tja, hvem som skal hentes inn stoler jeg på Wenger. Når Wenger først kjøper er det som regel kvalitet. Det er nok et problem at det er så få ledige verdensklassespisser på markedet. 

For min del trenger vi ikke en verdensklassespiss, men en spiss som har andre kvaliteter enn Giroud med de fysiske forutsetningene for å lykkes i Premier League. Da trenger vi ikke å slenge 30 mill på bordet for en som er marginalt bedre enn Giroud. 

Lenke til kommentar

Hva er en verdensklassespiss da, sånn helt egentlig? For et år siden så slang folk "verdensklasse" på Mario Mandzukic og Falcao. Nå er det ingen som syns de er noe særlig lenger. Er Higuain verdensklasse? Cavani? Ingen sier at Lacazette _er_ verdensklasse. Men han har vist at han har alt han trenger for å bli det. Det er litt av greia med sånne spillere, du må hente de FØR de slår igjennom. Sånn var det med Torres, Aguero, Suarez, Sturridge, Costa, Zlatan, og det gjelder de fleste andre også.

Vi tok en punt på Giroud. Han har vært god, men ikke vært helt den typen vi trenger. Jeg mener Lacazette er den typen. Vanvittig mobil, god teknikk, griserask, god på straffer, god på hodet, god med begge ben, er fransk og passer generelt godt inn i dette laget, på papiret. Jeg hadde lett tømt banken for Lacazette nå. Fyren er 24, og hvis vi ikke henter han, så kan du garantere at en annen klubb gjør det.

Lenke til kommentar

Vel, det JEG mener er verdensklasser er det som er godt veletablerte spisser med masse mål i sekken fra sesongene før. Proven quality på godt engelsk. De er det ikke så mange av.

Generelt sett så er det jo gambling å handle fotballspillere da man aldri kan garantere at de leverer opp til forventningene, så det kan godt være en smart ting å handle relativt unge spillere som Lacazette eller f.eks. Berahino som det nevnes over her. Berahino har potensiale så det holder og er bedre enn Welbeck på avslutninger hvertfall, men ganske lav arbeidsmoral og jager sjelden ball.. det som er negativt med han.

Lenke til kommentar

Vel, det JEG mener er verdensklasser er det som er godt veletablerte spisser med masse mål i sekken fra sesongene før. Proven quality på godt engelsk. De er det ikke så mange av.

Korrekt. Og derfor får du ikke signert dem med mindre du er villig til å betale overpris for dem, samt lønne dem eventyrsummer som ikke er bærekraftig. Spisser og keepere er en egen rase. Det er få keepere i verdensklasse, og det er få spisser i den helt øverste klassen. Som sagt; Du må hente de før de slår igjennom for fullt.

Mange bruker Ligue 1 som et argument for at Lacazette har hatt _enkel_ motstand og at tallene hans derfor ikke er imponerende. "Til og med Giroud ble toppscorer i Ligue 1" --- Javel, men at kanskje verdens beste spiss de siste 2-3 årene kom fra Nederland, er helt ok liksom? Det er på tide at Arsenal henter en ung og up and coming spisstype som kan bli vår nye Henry (selv om halvparten er nok). Lacazette kan være den spilleren.

Lenke til kommentar

Er jo typisk Wenger å sitte på gjerdet i visshet om at andre klubber skal handle så spilleren han har sett seg ut plutselig blir ledig. Litt som Ôzil overgangen.

Jeg tipper han vet endel om hva som skjer og er i ferd med å skje i klubbene spillerene han ønsker seg. Har fortsatt troen på at det er Benzema/RM han venter på at ballen skal begynne å rulle rundt.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...