Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Det jeg synes vi burde gjort er å hente en ung stopper med mange av de samme kvalitetene som Per. En type som Zouma, Sakho, etc tror jeg ville fungert bra, om ikke umiddelbart så på sikt. 

Har det rabla for deg?..

Sakho er elendig. En av de mest klønete midtstopperne jeg har sett i PL faktisk.

Da har du ikke sett nok på Sakho. Han ser til tider ganske klønete ut, men er solid.

Til tider? Virker usikker, treg og klønete hver gang jeg ser en Liverpool-match. Finnes garantert bedre alternativer som ikke koster £16m. (Hvis man følger markedsverdien hans)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste jeg kan se for meg at vi selger av de tre over 30 er Cazorla. Og da bare fordi han selv vil tilbake til Spania for å få et par gode år. Arteta er kaptein og har fått ny kontrakt. Han blir. Per blir. Han utgjør et godt partnerskap med Kos og selv om han ikke er den beste stopperen i verden rent isolert sett så er han viktig for oss. Siden fadesen mot Soton 1 januar har vi sluppet inn 0.5 mål per kamp i snitt i PL (Per har vel kanskje ikke spilt alle kampene, men likevel). Bare Chelsea og Soton har sluppet inn færre mål enn oss denne sesongen og vi hadde en skandaløs ræva høstsesong.

Jada, Per er treg og svak på hodet til å være så høy, men er svært god til å lese spillet. Han er som oftest god til å skjule sine svakheter. Jeg tror ikke automatisk at det er gitt at vi ville vært bedre bakover med Hummels eller en annen høyt ettertraktet stopper. Kanskje færre individuelle tabber/feil, men ville kanskje sluppet inn mål som Per ville stoppet. Vanskelig eller umulig å spå. Kos og Vermaelen fungerte jo overhodet ikke sammen, selv om de to individuelt er gode stoppere. Vermaelen var jo gudommelig i sin første sesong for oss før han ble skadet. 

Det jeg synes vi burde gjort er å hente en ung stopper med mange av de samme kvalitetene som Per. En type som Zouma, Sakho, etc tror jeg ville fungert bra, om ikke umiddelbart så på sikt. 

På den annen side har vi Gabriel og Chambers. 4 stoppere skal jo i utgangspunktet være nok. Men spørsmålet er hvilken rolle Chamers er tiltenkt. DM? Høyreback? Gabriel har spilt så lite så langt at jeg ikke helt vet hva jeg skal mene. Har jo sett grei nok ut. Bak de to har vi vel egentlig ingen som peker seg ut. Hayden og Ajayi er vel de som er nærmest. Begge har passert 20 uten å ha imponert veldig. Ajayi sin kontrakt utløper til sommeren og ser ikke for meg at han får en ny en heller. Er på utlån til Cardiff. 

Så jeg tror egentlig ikke vi henter en stopper. Går nok en sesong til så får vi se hvor vi har Per, Gabriel og Chambers tenker jeg. 

For en gang skyld: Veldig bra skrevet!

Lenke til kommentar

Den eneste jeg kan se for meg at vi selger av de tre over 30 er Cazorla. Og da bare fordi han selv vil tilbake til Spania for å få et par gode år. Arteta er kaptein og har fått ny kontrakt. Han blir. Per blir. Han utgjør et godt partnerskap med Kos og selv om han ikke er den beste stopperen i verden rent isolert sett så er han viktig for oss. Siden fadesen mot Soton 1 januar har vi sluppet inn 0.5 mål per kamp i snitt i PL (Per har vel kanskje ikke spilt alle kampene, men likevel). Bare Chelsea og Soton har sluppet inn færre mål enn oss denne sesongen og vi hadde en skandaløs ræva høstsesong.

Jada, Per er treg og svak på hodet til å være så høy, men er svært god til å lese spillet. Han er som oftest god til å skjule sine svakheter. Jeg tror ikke automatisk at det er gitt at vi ville vært bedre bakover med Hummels eller en annen høyt ettertraktet stopper. Kanskje færre individuelle tabber/feil, men ville kanskje sluppet inn mål som Per ville stoppet. Vanskelig eller umulig å spå. Kos og Vermaelen fungerte jo overhodet ikke sammen, selv om de to individuelt er gode stoppere. Vermaelen var jo gudommelig i sin første sesong for oss før han ble skadet. 

På den annen side har vi Gabriel og Chambers. 4 stoppere skal jo i utgangspunktet være nok. Men spørsmålet er hvilken rolle Chamers er tiltenkt. DM? Høyreback? Gabriel har spilt så lite så langt at jeg ikke helt vet hva jeg skal mene. Har jo sett grei nok ut. Bak de to har vi vel egentlig ingen som peker seg ut. Hayden og Ajayi er vel de som er nærmest. Begge har passert 20 uten å ha imponert veldig. Ajayi sin kontrakt utløper til sommeren og ser ikke for meg at han får en ny en heller. Er på utlån til Cardiff. 

Så jeg tror egentlig ikke vi henter en stopper. Går nok en sesong til så får vi se hvor vi har Per, Gabriel og Chambers tenker jeg.

Spot on! Hvis Per skal erstattes burde det være gradvis, ikke direkte. Hvis det usannsynlige scenarioet skulle inntreffe at vi kjøper en stopper av høy kvalitet, må Per bli en sesong til.

Lenke til kommentar

Fra TV2:

Arsenal er blitt beskyldt for å mangle en skikkelig toppspiss. Onde tunger mener at klubben ikke vinner Premier League med Olivier Giroud som førstevalg på topp. Så hvorfor ikke hente to spisser til for å markere styrke? Ifølge Daily Star skal The Gunners ønske å hente både Karim Benzema og Christian Benteke i løpet av sommeren. Så da har de vel tre spisser som akkurat ikke er gode nok til å skyte dem til ligagull.

Banter :D

Endret av Mr. President™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Handler vel ikke om å ha en toppspiss, men en toppspiss som faktisk passer med spillestilen og filosofien til Arsenal. Dessuten tror jeg Benzema sikkert kunne klart å hjulpet oss til et ligagull, men man må også huske på at han har fullt av verdensstjerne rundt seg som gjerne leverer ballen på sølvfat til han. Likevel en teknisk dyktig spiller, men han blir aldri å forlate Spania frivillig. Benzema kom til Real Madrid i 2009 og jeg mener det ble innført nye skatteregler (høyere skatt) i 2010. Siden han allerede var der før denne skatteendringen i Spania ble til, så skatter han altså SVÆRT lite. Arsenal må ikke bare matche lønnen til RM, men de må også ta hensyn til at skattenivået er høyere i england. Tror han nyter tilværelsen sin godt i Spania og forlater ikke før RM sender han på dør med "tvang".

Kunne egentlig tenkt meg Aubameyang til Arsenal.

22 mål og 11 assists på 42 kamper til tross for at Dortmund har gjort det relativt dårlig denne sesongen. De lå jo faktisk nesten på bunnen av tabellen en periode. Smekk £30m på bordet til Dortmund. Det er i det minste en spiller som finner målet, i forhold til Welbeck. :s

Lenke til kommentar

Aubameyang passer ihvertfall ikke til spillestilen vår...

Han kan spille kant, og vi ser ut til å trenge en kantspiller som faktisk finner målet. Sålenge Walcott ikke er i form, så trenger den plassen å bli utfylt. Ramsey som høyrekant neste sesong? Nei takk.

Vil bare legge til at vi har ikke bare et spissproblem og mangel på DM, men vi trenger noen effektive spillere i det offensive også. Hører hele tiden at vi har nok av spillere i de posisjonene, men fakta er at ingen er virkelig kvalitet. Ox er kjapp og et arbeidsjern, men mangler så utrolig mye i siste fase. Walcott ute av form og Welbeck finner sjeldent målet. Så har man jo Ozil som har underprestert i en god periode.

Jeg tror folk glemmer at Alexis på egenhånd reddet halve sesongen vår. Vi kan ikke være avhengig av èn god spiller. Vi trenger flere av kvalitet og Aubameyang ville vært et bedre alternativ enn noen av de vi allerede har, utenom Alexis selvsagt.

Giroud/Aubameyang

Alexis                   Ozil                  Aubameyang

Coquelin          Cazorla

Blir vel enda en sesong med folk ute av posisjoner. Ozil på kant, Ramsey på kant.. samma det vel tenker Wenger.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Som nevnt før så vil jeg heller ha Lacazette. Kan også spille ute på vingen om nødvendig. Jeg hadde fått evig orgasme om vi kunne fielde to ellevere som dette fks:

1253614_Arsenal.jpg1253615_Arsenal.jpg

Og før noen sier det; Nei, såklart får vi ikke Varane... Men han hadde vært perfekt i dette laget.

Lenke til kommentar

Tror det blir godt med konkurranse om Lacazette etter denne sesongen, ville ikke overrasket meg om Real Madrid prøver å hente han. Lacazette er jo i samme situasjon som Benzema var i. Begge kommer fra Lyons akademi og har ikke vært i andre klubber. Kanskje Real Madrid vil prøve lykken med enda en Lyon-spiller.

Aubameyang har gått litt under radaren til de fleste tror jeg pga. Dortmunds dårlige sesong, ergo lettere å få kjøpt.

Skjønner ikke hvorfor du har Carvalho der. Var jo storhype rundt han forrige sommer, men er han spesielt bedre enn Coquelin? Jeg er usikker. Stort gap på prislappen mellom Coquelin og Carvalho, men tror ikke Carvalho er verdt å hente for sikkert over £20m. Da må han isåfall tilby mer enn kun det defensive, og mål og assists har det ikke vært flust av hittil i sesongen. 1 mål og 4 assists på 39 kamper.. og dette er i den Portugisiske ligaen..

Tviler sterkt for at vi henter en DM for å være ærlig. Coquelin har vært blant de beste på banen i hver kamp siden han ble hentet tilbake, fortsetter han sånn så får han fast plass i startelleveren neste sesong. Og aldri at Cazorla og Ramsey blir benket foran Carvalho.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Vi må ha en DM uansett. Om det er Carvalho, Schneiderlin, Khedira eller noen andre driter jeg litt i, men jeg vil helst at vi går for noen som er ung og kan bidra i mange år fremover. Vi kan ikke leve med èn defensiv midtbane om vi skal vinne Premier League, så enkelt er det. Hverken Flamini eller Arteta er skikkelig defensive midtbanespillere, ei heller Cazorla og Ramsey som du nevner, uten at jeg skjønner hvorfor.

Lenke til kommentar

Vi skal ikke forvente oss et lignende vindu som ifjor. Blir kanskje et par tamme signeringer gjetter jeg, muligens èn spiller av toppklasse.

Vi er et sånt fjorårsvindu unna å kunne konkurrere om seriegullet. Vi må bli kvitt daukjøttet og hente yngre og bedre spillere. Det blir et steg frem, fire tilbake om Wenger gir opp nå. Du vet at Chelsea, Liverpool, United og City kommer til å handle stort igjen i sommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...