Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Begynner å bli skikkelig keen på Balotelli. Rykter, I know, men AC Milan skal være villig til å la han gå for rundt 25 mill. Sign him up!

:D :D

Gud jeg er glad det der aldri skjedde. Jeg spådde lenge før Liverpool signerte han ifjor at han var lat, ikke kunne samspill og sto bare å ventet på å få ballen servert på sølvfat. Så rett man kunne ha. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kan du si. Jeg var også gira på Balotelli, og ble skuffa da han gikk til Liverpool. Så feil kan man ta. Var det mye interesse fra Arsenal i det hele tatt egenglig? Fikk intrykk av at Balotelli laga mange av ryktene selv...

Lenke til kommentar

Du er jaggu meg flink, du. Gratulerer.

Jeg er hvertfall flinkere enn Rodgers som ikke skjønte at det der kom til å bli en skandale.

Ja, det kan du si. Jeg var også gira på Balotelli, og ble skuffa da han gikk til Liverpool. Så feil kan man ta. Var det mye interesse fra Arsenal i det hele tatt egenglig? Fikk intrykk av at Balotelli laga mange av ryktene selv...

Hele fjorsommer florerte det rykter om Balotelli til Arsenal, men tviler på at det noen gang var interesse. Husker at Wenger og en tidligere fotballlegende (husker ikke navnet hans) satt og diskuterte Balotelli under VM ifjor i et studio, hvor de diskuterte hvor lat han var.

Lenke til kommentar

Vi sitter på en del daukjøtt igjen:

Podolski, Sanogo, Jenkinson, Arteta, Flamini, Diaby. Så har vi Walcott, Campbell og Rosicky. Virker som at Wenger ønsker å selge Walcott. Campbell har ikke imponert på lån og blir nok solgt. Rosicky har vel ikke mye tid igjen som spiller og ønsker kanskje å dra til en klubb der han får litt mer spilletid. 

Av de nevnte så tror jeg at vi garantert beholder Arteta (ny kontrakt) og Sanogo (Wenger har klokketro). Håper også vi beholder Walcott, men ser mørkt ut. Rosicky må gjerne bli. Jenkinson er en kul fyr, men får neppe særlig med spilletid fremover nå som Bellerin har tatt store steg. Det er også et spørsmålstegn når det gjelder polakken i mål. 

Ryker Walcott trenger vi garantert en kantspiller. Synes også vi bør handle en midtbanespiller. En verdensklassespiss hadde vært digg, men skjer nok ikke. Det vil bety at Giroud benkes og mindre spilletid på folk som Welbeck. 

Kort oppsummert så kvitter vi oss med en del folk, men ikke alle vi ønsker. Walcott forsvinner til alles frustrasjon. Han erstattes og vi henter en som kan konkurrere med Coquelin. Business done. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spol til 2:06

https://www.youtube.com/watch?v=ecgTmonT5OY

Igjen er han veldig uklar om overgangsvinduet, men sier jo ganske greit at han ikke blir å kjøpe spillere bare for å fylle opp stallen. Vi har kvantitet, men trenger verdensklasse.

Tror kanskje vi kan vente oss 1 eller 2 spillere av verdensklasse, hvis noen er tilgjengelige. Men da må Wenger være tidlig ute og ikke være så treg som han bestandig er i overgangsvinduet.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg Lacazette. Bør ikke være for vanskelig å sikre seg han heller, vil jeg tro. Har egentlig bare to klare ønsker for sommeren. En toppsigning på DM-plassen, og en spiss. Tror fremdeles Javi Martinez hadde vært kanon for oss, og som nevnt er Lacazette en spiller jeg kunne tenkt meg inn som spiss.

Men vi har en del daukjøtt som må bort i sommer, Poldi, Flamini, Arteta, Sanogo og Diaby blant annet. Ellers kan vi også cashe inn på Jenko, Mertesacker og Cazorla mens vi kan. De to sistnevnte spiller fast, men begge har passert 30 og varierer veldig i prestasjonene. Tror vi fort kan finne på å få igjen nesten alt vi ga for Cazorla om riktig klubb er ute etter han. Tror ikke det er noe problem å erstatte han med en yngre spiller som kan nå samme kaliber (Jeg tror De Bruyne hadde vært kanon. Kunne fort blitt en stor fuck you til Mourinho og om han lykkes). I tillegg virker det rimelig tydelig at Walcott ikke lenger er i Wenger’s planer, noe jeg mener er en stor, stor tabbe. Er fremdeles bare 26(?) og har fremdeles sine beste år foran seg. I tillegg er han homegrown i klubben og Britisk. Sånt er det ikke mange av, og som i tillegg holder nivået for en klubb som kjemper om seriegull.

Blir uansett en spennende sommer. Det eneste som er sikkert er at Wenger ikke kan gå rundt å tenke at troppen er god nok, for det er den ikke. Bare se på tabellen.

Lenke til kommentar

For å si det sånn. Troppen vår er god nok i den forstand at kvaliteten er der, problemet er at ingen av spillerne greier å spille på et kontinuerlig nivå. Wilshere kan jo være verdensklasse når han virkelig er i toppform, samme med Ramsey, Ozil og Walcott.

Vi trenger noen som kan spille bra over tid. Dessuten er jeg forøvrig enig i at vi trenger en ny spiss, og Lacazette er jo uten tvil en god målscorer. Giroud får alt for lite konkurranse om dagen. Så er jo det store spørsmålet om Lacazette passer inn i vår spillestil, for Giroud er en type spiller som kan holde på ball og levere en haug med assists også. Vi spiller veldig angrepsrettet fotball hvor hele laget nærmest beveger seg opp til 16-meteren hvor vi blir stående å slå ball til hverandre i en bue. Vi kunne trengt en teknisk god spiller som kan bevege seg på små flater, men som i tillegg kan avslutte. Vi kunne trengt enda en spillertype som Hazard/Alexis som kan lure seg mellom flere forsvarere og banke ballen i mål.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg Lacazette. Bør ikke være for vanskelig å sikre seg han heller, vil jeg tro. Har egentlig bare to klare ønsker for sommeren. En toppsigning på DM-plassen, og en spiss. Tror fremdeles Javi Martinez hadde vært kanon for oss, og som nevnt er Lacazette en spiller jeg kunne tenkt meg inn som spiss.

Men vi har en del daukjøtt som må bort i sommer, Poldi, Flamini, Arteta, Sanogo og Diaby blant annet. Ellers kan vi også cashe inn på Jenko, Mertesacker og Cazorla mens vi kan. De to sistnevnte spiller fast, men begge har passert 30 og varierer veldig i prestasjonene. Tror vi fort kan finne på å få igjen nesten alt vi ga for Cazorla om riktig klubb er ute etter han. Tror ikke det er noe problem å erstatte han med en yngre spiller som kan nå samme kaliber (Jeg tror De Bruyne hadde vært kanon. Kunne fort blitt en stor fuck you til Mourinho og om han lykkes). I tillegg virker det rimelig tydelig at Walcott ikke lenger er i Wenger’s planer, noe jeg mener er en stor, stor tabbe. Er fremdeles bare 26(?) og har fremdeles sine beste år foran seg. I tillegg er han homegrown i klubben og Britisk. Sånt er det ikke mange av, og som i tillegg holder nivået for en klubb som kjemper om seriegull.

Blir uansett en spennende sommer. Det eneste som er sikkert er at Wenger ikke kan gå rundt å tenke at troppen er god nok, for det er den ikke. Bare se på tabellen.

Enig ang. Podolski, Flamini og Diaby, og en god mulighet for at vi selger Jenkinson. Sanogo ser jeg ingen mulighet for at Wenger kvitter seg med enda. 

Når det kommer til Mertesacker, Arteta og Cazorla er jeg veldig uenig. Kvitter vi oss med de, og Rosicky stikker for å slippe å slite benken, har vi ingen spillere igjen over 30. Vet ikke hvor lenge du har fulgt med på Arsenal, men du skal ikke gå mange år tilbake før du finner et Arsenal-lag ribbet for alt som heter erfaring og ledertyper, og det de aller fleste supportere ønsket seg var spillere over 30. Kan også nevne at Chelsea nettopp har knust oss i serien med Terry og Ivanovic som to helt essensielle spillere på hhv. 31 og 34 år, der Terry har spilt hvert eneste minutt. 

Arteta har vært mye skadet, men ser absolutt ingen grunn til å kvitte seg med en spiller som sannsynligvis er en autoritet og et forbilde i troppen, kaptein og en leder på banen, og som kan gjøre en høyst brukbar jobb når han kan spille.

Cazorla har hatt sin beste sesong for klubben, men kan si meg enig i at det kan være fornuftig å selge forutsatt at vi får et godt bud og han vil bort selv. (Erstatter vi han med de Bruyne er det en no-brainer).

Mertesacker hadde det vært helt idiotisk å selge, i alle fall om du mener at du bare ønsker deg en DM og en spiss. Ville svekket oss vanvittig. 

Ellers er jeg helt enig ang. Walcott, blir spennende å se hva som skjer der. I tillegg har jeg kommet frem til at jeg håper at vi selge Szczesny og går for Cech som førstevalg :p har mange gode år igjen!

Lenke til kommentar

Den eneste jeg kan se for meg at vi selger av de tre over 30 er Cazorla. Og da bare fordi han selv vil tilbake til Spania for å få et par gode år. Arteta er kaptein og har fått ny kontrakt. Han blir. Per blir. Han utgjør et godt partnerskap med Kos og selv om han ikke er den beste stopperen i verden rent isolert sett så er han viktig for oss. Siden fadesen mot Soton 1 januar har vi sluppet inn 0.5 mål per kamp i snitt i PL (Per har vel kanskje ikke spilt alle kampene, men likevel). Bare Chelsea og Soton har sluppet inn færre mål enn oss denne sesongen og vi hadde en skandaløs ræva høstsesong.

Jada, Per er treg og svak på hodet til å være så høy, men er svært god til å lese spillet. Han er som oftest god til å skjule sine svakheter. Jeg tror ikke automatisk at det er gitt at vi ville vært bedre bakover med Hummels eller en annen høyt ettertraktet stopper. Kanskje færre individuelle tabber/feil, men ville kanskje sluppet inn mål som Per ville stoppet. Vanskelig eller umulig å spå. Kos og Vermaelen fungerte jo overhodet ikke sammen, selv om de to individuelt er gode stoppere. Vermaelen var jo gudommelig i sin første sesong for oss før han ble skadet. 

Det jeg synes vi burde gjort er å hente en ung stopper med mange av de samme kvalitetene som Per. En type som Zouma, Sakho, etc tror jeg ville fungert bra, om ikke umiddelbart så på sikt. 

På den annen side har vi Gabriel og Chambers. 4 stoppere skal jo i utgangspunktet være nok. Men spørsmålet er hvilken rolle Chamers er tiltenkt. DM? Høyreback? Gabriel har spilt så lite så langt at jeg ikke helt vet hva jeg skal mene. Har jo sett grei nok ut. Bak de to har vi vel egentlig ingen som peker seg ut. Hayden og Ajayi er vel de som er nærmest. Begge har passert 20 uten å ha imponert veldig. Ajayi sin kontrakt utløper til sommeren og ser ikke for meg at han får en ny en heller. Er på utlån til Cardiff. 

Så jeg tror egentlig ikke vi henter en stopper. Går nok en sesong til så får vi se hvor vi har Per, Gabriel og Chambers tenker jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg synes vi burde gjort er å hente en ung stopper med mange av de samme kvalitetene som Per. En type som Zouma, Sakho, etc tror jeg ville fungert bra, om ikke umiddelbart så på sikt. 

Har det rabla for deg?..

Sakho er elendig. En av de mest klønete midtstopperne jeg har sett i PL faktisk.

Lenke til kommentar

Har det rabla for deg?..

Sakho er elendig. En av de mest klønete midtstopperne jeg har sett i PL faktisk.

Da har du ikke sett nok på Sakho. Han ser til tider ganske klønete ut, men er solid.

Lenke til kommentar

Har det rabla for deg?..

Nå mener jeg ikke akkurat Sakho, men typen. Det skrev jeg også. Stort, sterk, god på hodet, med potensiale til å kunne lese spillet godt. Fart og teknikk er ikke såååå viktig. Poenget er å kunne utfylle Kos sine kvaliteter. En litt annen stoppertype.  

Nå var Sakho også eldre enn jeg trodde. Mente han var 22-23 år. 25år er dog ingen alder for en stopper. Blir vel på høyden når de er 28+. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...